Gå til innhold

Baldur's Gate ,vista spørsmål og noen spoilere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Driver å jobber meg nedover dit jeg også nå, skal plukke opp minsc og søke ut ondskapen i gruvene. Dama hans får jeg redde etterpå. Jeg har foresten ransaket alle husene i Beregost :p

Hehe , fått opp dampen på Imoen da ?

Btw , du har 10 dager på deg å redde kjerringa til Minsc før han forlater deg.

Edit : Den EasyTutu modden konsumerte Baldursgate+ekspansjonen og tok noen filer fra baldursgate2 , hvordan vil ekspansjonen funke når jeg er ferdig med den orginale delen av Baldursgate ? Eller er det ikke noe overgang men bare integrert ?

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Driver å jobber meg nedover dit jeg også nå, skal plukke opp minsc og søke ut ondskapen i gruvene. Dama hans får jeg redde etterpå. Jeg har foresten ransaket alle husene i Beregost :p

Edit : Den EasyTutu modden konsumerte Baldursgate+ekspansjonen og tok noen filer fra baldursgate2 , hvordan vil ekspansjonen funke når jeg er ferdig med den orginale delen av Baldursgate ? Eller er det ikke noe overgang men bare integrert ?

Jeg brukte Montaron til å dirke opp kister og slikt, Imoen har jeg 100% på Pick pockets ;)

Bare 10 dager, hmm husker at jeg har slitt litt med å rekke det oppdraget før da. Kanskje jeg skal gjøre det først og så heller ta gruvene etterpå. Jeg får jo en ekstra karakter med på laget også da. Vil gjerne bytte ut Montaron, Xzar og Garrick med noen litt mer godsinnede karakterer.

Neste gang jeg spiller BG så skal jeg være Ond og ha en Ond gruppe :devil:

Tosc er integrert i BG ved at du merker noen nye lokalisjoner på verdenskartet. Men jeg har faktisk aldri spilt ekspansjonen selv. Jeg har spilt og rundet selve BG tusen ganger men aldri kommet så langt til ekspansjonskartene. Har alltid spart de til slutt. Gjett om jeg gleder meg til å spille de da! :D

Lenke til kommentar

Jeg brukte Montaron til å dirke opp kister og slikt, Imoen har jeg 100% på Pick pockets ;)

Bare 10 dager, hmm husker at jeg har slitt litt med å rekke det oppdraget før da. Kanskje jeg skal gjøre det først og så heller ta gruvene etterpå. Jeg får jo en ekstra karakter med på laget også da. Vil gjerne bytte ut Montaron, Xzar og Garrick med noen litt mer godsinnede karakterer.

Neste gang jeg spiller BG så skal jeg være Ond og ha en Ond gruppe :devil:

Tosc er integrert i BG ved at du merker noen nye lokalisjoner på verdenskartet. Men jeg har faktisk aldri spilt ekspansjonen selv. Jeg har spilt og rundet selve BG tusen ganger men aldri kommet så langt til ekspansjonskartene. Har alltid spart de til slutt. Gjett om jeg gleder meg til å spille de da! :D

Ja jeg redda kjerringa til Minsc og nå skal jeg dra til gruvene og ned i ondskapen . Var innom karnevalet og vant 640G faktisk !

Edit : Det tar faktisk litt tid å redde Dyna også , gnollene er agressive :p Beregn deg noen dager der pga resting .

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

post-56355-1208602940_thumb.jpg

Trøbbel med å sove

post-56355-1208603116_thumb.jpg

Drepte fire vampyr ulver og fikk 2000xp for hver av de. Brukte opp alle wands og gode trylleformularer jeg hadde lagt til side. Kostet mye utstyr men jeg tjente fett med xp.

post-56355-1208603297_thumb.jpg

Står en Bounty Hunter og venter på meg her og om jeg dreper han så mister jeg dødsmasse reputation points. Jeg har da ikke gjort noe ulovelig. Kan også betale 8000 for å slippe fri. Dette må jo være en feil siden gruppen min har Heroic Reputation (17) :dontgetit: Jeg bare reloadet og går en runde rundt for å unngå han nå.

post-56355-1208605065_thumb.jpg

Hi, I'm Noober. :p

Lenke til kommentar
Nei men uff, Baldur's Gate... Svarte, jeg har ikke tid til dette! *Installere baldur's gate*

Velkomen i klubben..

Trådstartar Bulletus: Fy skam seg! Eg håpar senga di blir full av kanel, sånn at du må sove på golvet i natt, i tillegg til at du får fotsopp på venstre bukspyttkjertel.

Lenke til kommentar
Nei men uff, Baldur's Gate... Svarte, jeg har ikke tid til dette! *Installere baldur's gate*

Velkomen i klubben..

Trådstartar Bulletus: Fy skam seg! Eg håpar senga di blir full av kanel, sånn at du må sove på golvet i natt, i tillegg til at du får fotsopp på venstre bukspyttkjertel.

Gurgle ! Jeg er jo hekta selv ! Satt meg på den ene steinen i går - straff nok det !

Hmmm , damene i party mitt begynner å skape gruff - må kvitte meg med bøsingene snart :D

Akkurat kommet hjem fra fisketur ,var fullmåne i kveld - skal ned i gruvene nå !

Lenke til kommentar

Prøvde BGTuTu tidligere men nå bruker jeg en annen mod med litt av samme funksjon: Baldur's Gate Trilogy (WeiDU)

Jeg synes faktisk denne var bedre. Den samler BG1 og BG2 inn i ett spill med samme verdenskart og grafikk. Den legger ikke til noen custom ting av seg selv som jeg vet om men det finnes mange andre tilleggsmods der som er laget for denne modden.

Men for all del BGTutu er bra den også som jeg kan huske. Men jeg synes å minnes jeg hadde noe problemer med den. Kan ikke huske hva da..

Men denne modden har i hvertfall vært stabil og utrolig bra på min pc. Og den skal skape en jevn overgang mellom BG1 og BG2 historiene.

EDIT: Sorry hvis dette har blitt nevnt før, jeg orker ikke lese hele tråden i natt. Natta..

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar

Spiller BG1 nå med BGT modden. Har en Conjurer. Og NPC'ene mine er Jaheira, Khalid, Kivan, Imoen og Zann eller hva han nå heter (han alvemagikeren man finner i Nashkelgruvene.

Det er vel egentlig første gangen jeg spiller BG1 uten Minsc..

Men jeg må si en ting. Hva er vitsen med å ha karakterer som har fullt i nesten alt? Hvor blir det av det unike og interessante med karakterene? Powergaming er noe av teiteste jeg vet i et rollespill da det i min mening motstrider mye av det RPG handler om. Å øke ting med magi og gjenstander er en ting men å forvente at man skal starte spillet med en karakter som har 18, 18, 18, 18, 9 og 10 er bare for dumt..

Jeg er DM i i ekte D&D og jeg kjenner at jeg blir faktisk litt oppgitt når jeg ser sånt.

Lenke til kommentar
Spiller BG1 nå med BGT modden. Har en Conjurer. Og NPC'ene mine er Jaheira, Khalid, Kivan, Imoen og Zann eller hva han nå heter (han alvemagikeren man finner i Nashkelgruvene.

Det er vel egentlig første gangen jeg spiller BG1 uten Minsc..

Men jeg må si en ting. Hva er vitsen med å ha karakterer som har fullt i nesten alt? Hvor blir det av det unike og interessante med karakterene? Powergaming er noe av teiteste jeg vet i et rollespill da det i min mening motstrider mye av det RPG handler om. Å øke ting med magi og gjenstander er en ting men å forvente at man skal starte spillet med en karakter som har 18, 18, 18, 18, 9 og 10 er bare for dumt..

Jeg er DM i i ekte D&D og jeg kjenner at jeg blir faktisk litt oppgitt når jeg ser sånt.

Men så spiller jeg også på Insane så det er jaggu vanskelig nok ;)

Dessuten så spiller jeg jo som en levende legende og har gudeblod i årene og da skal det gjenspeiles i statsa mine synest jeg.

Lenke til kommentar

Lurer på om eg skal ta det opp igjen sjølv også. Må berre finne ut om eg har tid nok.

Forresten, alltid gøy å sjå at omtrent kvar gong BGII blir nemnt her, så eksploderar forumet i dialog om dette fabelaktige spelet.

Lenke til kommentar
Lurer på om eg skal ta det opp igjen sjølv også. Må berre finne ut om eg har tid nok.

Forresten, alltid gøy å sjå at omtrent kvar gong BGII blir nemnt her, så eksploderar forumet i dialog om dette fabelaktige spelet.

Der sa du det. :)

Btw, avatar fra Arcanum? :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...