Gå til innhold

Baldur's Gate ,vista spørsmål og noen spoilere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
If you leave items on the ground in the game world, they will disappear

after a period of time (with a few key items as exceptions). Bodies

will begin to decay from the world after about half a day. Items will

begin to decay from the world after a day or two. The decay represents

the effects of scavengers and other folk.

If you want to stash items, put them inside any container; for example,

a chest, bookshelf, or box.

Lenke til kommentar
Når jeg prøver å starte Baldur's Gate: ToSC, får jeg en feilmelding.

baldurerror.jpg

Eneste hjelpen jeg kan gi kamerat , er å skrive inn hele feilmeldinga i google og sjekke hva som kommer opp - det pleier jeg å gjøre når det er helt krise.

Litt off-topic ; Når det gjelder Vista og problemer så er det ikke så ille alikevel , alle husker vel hvilken trang start XP hadde i sin ungdom og det tok flere år før alle trykket dette OS til sitt bryst ;)

Lenke til kommentar

Nå har jeg nesten rensket hele mappet for quester , untatt bandit campen og Baldursgate - møtt mange skjebner osv ,m OOHH ! jeg koser meg !!!! Knallspill !!!!

Var inne på en brun kneipe nå nettopp , møtte noen temmlig drita personer hehe , fet humor ;)'

Fått fet bue til Kivian ! "BOW of marksmannship" !!

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Jeg har gjort det, der kom det opp at det sikkert skyldtes en patch.

Jeg uninstalla helt via regedit og kjørte full install igjen (custom med alt checked) og prøvde først uten patch, men fikk opp det samme, så med patch, men fortsatt det samme.

Dette gjelder BG: ToSC.

Lenke til kommentar
Jeg har gjort det, der kom det opp at det sikkert skyldtes en patch.

Jeg uninstalla helt via regedit og kjørte full install igjen (custom med alt checked) og prøvde først uten patch, men fikk opp det samme, så med patch, men fortsatt det samme.

Dette gjelder BG: ToSC.

Har du Baldursgate2 liggende også eller ? Prøv å installer begge spilla , deretter Easytutu som nevnt tidligere i denne tråden , deretter starter du easytutu , kanskje det går da ?

Lenke til kommentar

funker fett nå heldigvis, men hva faen...

hva røyka de på Black Isle når de gav Minsc og alle folka du kan ha med deg, stats? er jo helt latterlig statfordeling på noen av de. ta Khalid for eksempel, 15 str som warrior, og lite stats på dex og con? er jo helt blåst. de lærte heldigvis litt i BG2. folk blir jo skutt ned med en gang fordi de har så dårlig armorclass her i bg1.

Lenke til kommentar
Statsene definerer en person, og pysa Khalid er rett og slett ikke i god fysisk form. Hvor morsomt hadde spillet vært om alle ledsagerne dine hadde vært stereotypiske utførelser av de forskjellige rollene?

Jeg kvitta meg med Khalid og hu dama , fikk inn Kivian og hu clericen som var frosset i stein ved karnevalet - da ble det litt mer action ;)

Lenke til kommentar
funker fett nå heldigvis, men hva faen...

hva røyka de på Black Isle når de gav Minsc og alle folka du kan ha med deg, stats? er jo helt latterlig statfordeling på noen av de. ta Khalid for eksempel, 15 str som warrior, og lite stats på dex og con? er jo helt blåst. de lærte heldigvis litt i BG2. folk blir jo skutt ned med en gang fordi de har så dårlig armorclass her i bg1.

Loeve har rett mister, det er et realt rollespill. Statene deres er satt etter personligheten til figurene. Khalid er som nevnt en pyse som egentlig ikke passer som fighter, mens Minsc er sterk, klossete og ikke den skarpeste kniven i skuffen.

Hadde vært teit om Khalid hadde hatt 18 i str f.eks.

Lenke til kommentar
Statsene definerer en person, og pysa Khalid er rett og slett ikke i god fysisk form. Hvor morsomt hadde spillet vært om alle ledsagerne dine hadde vært stereotypiske utførelser av de forskjellige rollene?

Jeg kvitta meg med Khalid og hu dama , fikk inn Kivian og hu clericen som var frosset i stein ved karnevalet - da ble det litt mer action ;)

Hun er en War Priest takk..! :)

Khalid er ikke så ille etterhvert når man får nok rustning på han og et skikkelig godt sverd. Jeg synes han er litt morsom. "Better part of valor! Better part of valor!" *løper*

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar

Såpass, det er jo veldig merkelig det. Er det noe som opplagt er likt på de to PC-ene? Samme antivirus, anti-spyware etc.? Virker jo veldig rart at to helt forskjellige PC-er med forskjellige operativsystem skal oppleve akkurat samme feilmelding, så det virker jo sannsynlig at ett eller annet er likt på de to PC-ene og dermed gir feilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...