Bulletus Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Jeg får gi det et forsøk da , liker tanken på å gå opp i level fort i allfall. Men er det da sannsynlig at man når maks XP lenge før slutten av spillet, eller har man en del å gå på? Jeg vil vel antageligvis ende opp med 3-4 personer tror jeg. hvis jeg ikke husker feil så nådde jeg maks level med et fullt party en liten stund før jeg møtte Irenicus i BG2 så du vil garantert nå maks level en god stund tidligere med færre folk. Installer ToB før du kommer såpass langt så stiger også nivå-cappen også i BG2 Kan noen hjelpe en idiot ? Jeg skjønner ikke hvordan man fester spells til quickspellslottene , kan noen ta det steg for steg med meg ? Hikst ! Lenge siden jeg har spilt, men mener å huske at man må høyre-klikke på quickspell ikonet og deretter venstre-klikke på en spell i lista som kommer opp for å velge den. jaah Det var så enkelt altså ! Takker ! Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hva med i ToB? Dvs. hvis jeg importerer mitt party fra SoA til ToB, og de allerede er godt over original SoA XP cap, da vil jeg vel igjen nå maks level en stund før slutten på ToB? Er litt redd for å brenne meg på å kjøre redusert party, så jeg må nesten spørre hvor ille dette kan bli mot slutten Jeg har kun erfaring med 2 stk i gruppen og jeg nådde max level en god stund før jeg rundet det. hadde ikke fullført siste boss og watchers keep iallfall. kan nesten garantere deg at du når max level før du er ferdig iallfall. Jeg klarte ikke det med en normal gruppe med 6 personer, så 4ish i gruppa er nok litt i grenseland. jaah Det var så enkelt altså ! Takker ! Ingen problem, bare å spørre vettu Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Den er grei tørris, da tror jeg at jeg satser på 4 i gruppa . Et litt spesifikt spørsmål jeg ikke har klart å finne svar på for dere som kanskje er litt mer kjent med AD&D: Er det noen som vet om "Greater Malison", som gir -4 saving throws for fiender, vil stacke med spells som har straff på saves? F.eks. hvis jeg først kaster Greater Malison, for så å kaste Emotion (som har save -4 for neg.), vil da fiendene ha -4 eller -8 på sine saves mot emotion? Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Den er grei tørris, da tror jeg at jeg satser på 4 i gruppa . Et litt spesifikt spørsmål jeg ikke har klart å finne svar på for dere som kanskje er litt mer kjent med AD&D: Er det noen som vet om "Greater Malison", som gir -4 saving throws for fiender, vil stacke med spells som har straff på saves? F.eks. hvis jeg først kaster Greater Malison, for så å kaste Emotion (som har save -4 for neg.), vil da fiendene ha -4 eller -8 på sine saves mot emotion? Mener at disse stacker slik at emotion vil ha -8 dersom G Malison er blitt castet først. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Dæven da begynner vi å snakke! Hele horder med fiender ligger på bakken med kritisk depresjon Har du noen videre forklaring på hvordan saving throws versus spells funker i AD&D? Er det d20 + modifiers versus d20 + modifiers eller funker det på et annet vis? Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Dæven da begynner vi å snakke! Hele horder med fiender ligger på bakken med kritisk depresjon Har du noen videre forklaring på hvordan saving throws versus spells funker i AD&D? Er det d20 + modifiers versus d20 + modifiers eller funker det på et annet vis? Det høres korrekt ut det. Men hvis du vil gå skikkelig dypt inn og lære deg hvordan det fungerer i spillet kan du huke av "to hit rolls"(mener å huske at det heter det) under "gameplay" og "feedback". (iallfall i BG1) Da kan du se hvordan spillet kommer fram til om du treffer eller ei Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Takk for tipset, men det virker som om dette kun gjelder vanlige angrep, ikke saves . Kunne vært veldig kjekt å få opp de faktiske tallene på saves versus spells, men jeg klarer meg vel uten. Lenke til kommentar
Djengo^^ Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 faens vista. installerte BG1 The original saga, og started et game med stor fornøyelse. men så skulle jeg til å klikke sør på kartet i Beregost så jeg kan se mappet og gå til neste område, nemlig skogsholtet mellom Beregost og Nashkel. så plutselig klikker spillet... "Tales of the Sword Coast har sluttet å virke" og nå kommer den meldingen hver gang jeg skal starte spillet. forbanna piss. hadde null problemer før dette kom. like før jeg formaterer laptopten min og slenger inn gode gamle XP igjen. død over vista. jeg som skulle lage et nytt party med Kivan, Imoen, Minsc, Dynaheir + en til, så knuste Vista kvelding min Hjelp meg please! Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Ikke stort å gjøre, Vista har MANGE diverse problemer med eldre spill, ikke alltid kompabilitetsmodus kan hjelpe heller, det beste blir å installere det på XP. Endret 28. april 2008 av Erasus Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Ikke stort å gjøre, Vista har MANGE diverse problemer med eldre spill, ikke alltid kompabilitetsmodus kan hjelpe heller, det beste blir å installere det på XP. Aldri hatt noen serlige problemer som ikke har vært løslige jeg , har vista64 ultimate - kanskje jeg har vært heldig Ble direkte imponert over at vistaen svelget et 10 år gammelt spill uten problemer . Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Problemet hos mange er enten drivere eller noe helt annet, du har vært ganske heldig hvis det kjører knirkefritt i så fall. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Prøver meg på en Iron Man lite © nå, med fullt party og core rules. Wish me luck Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Er en grunn til at jeg sverger ved XP Kan ikke ta risken på at jeg ikke får spilt gromspilla! Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 hMM ! Historien driver meg til Cloackwood nå , men zonen er grå - er det noen spesielt jeg må gjøre for å få tilgang til stedet `Er jeg muligens for lav i level ? Jeg driver rundt og gjør opppdrag for folk rundt om nå . Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 hMM ! Historien driver meg til Cloackwood nå , men zonen er grå - er det noen spesielt jeg må gjøre for å få tilgang til stedet `Er jeg muligens for lav i level ? Jeg driver rundt og gjør opppdrag for folk rundt om nå . Du må gå til et område som ligger rett ved siden av cloakwood. For eksempel noe som ligger rett vest, og deretter gå helt øst på kartet slik at du går mot cloakwood. det burde gjøre susen. Er som regel ikke enkelt nok til at du kan bare klikke på kartet når du ikek har vært der. man må som regel komme seg dit via andre kart. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Er det trygt å legge stuff i kister i mitt nye stronghold (Planar Sphere)? Kunne vært greit å lagre stuff et sted, men da må jeg være sikker å at det ikke forsvinner når et nytt kapittel i spillet begynner eller noe slikt. Noen som vet? Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Du er mage antar jeg? Ergo du har fått strongholdet så burde det være helt i orden ja. Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Er det trygt å legge stuff i kister i mitt nye stronghold (Planar Sphere)? Kunne vært greit å lagre stuff et sted, men da må jeg være sikker å at det ikke forsvinner når et nytt kapittel i spillet begynner eller noe slikt. Noen som vet? Alle bokhyller, kister osv er sikre å lagre ting i. Lagre de ett sted i selve hovedbyen og du er sikret gjennom hele spillet bortsett fra visse deler av spillet når man reiser til litt mer..avsidesliggende steder. Underdark Ikke noen fordel å lagre de i et sivilt hus men, siden de som bor der vil tilkalle vakter siden de vil tro at du raner dem Endret 29. april 2008 av tørriss Lenke til kommentar
knutby Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) x Endret 24. februar 2010 av Loffelur Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Det er i hvertfall sånn hvis du legger fra deg ting på bakken. Da forsvinner det etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå