Gå til innhold

Baldur's Gate ,vista spørsmål og noen spoilere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder Kirinhale så er problemet mitt at hun snur mine egne folk mot hverandre og at hun forvsinner og dukker opp andre steder hele tiden når du prøver å ta henne. Pluss at det virker som hun regenerer hitpoints hele tiden. Jeg har ikke funnet noe magi jeg kan beskytte folka mine med mot hennes magi. Til slutt ga jeg opp..

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar
Det er en experience cap i Baldur's Gate 1. Det vil si at du kan kun få xp opp til en viss level. Er ikke sikker på hvilken level det er men når du når den så får du ikke lenger noe xp.

Men ifølge profilene våre kunne vi få mer xp og kunne i all forstand levle mer. Særlig med tanke på at jeg ikke hadde fått de øvre rankingene på spellbooken min.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ferdig med Baldur's Gate, også er det bare å sette i gang med nr. 2 :). Er det noen som har kommentarer/erfaring med hvordan det blir å spille gjennom BG2 uten et fullt lag (altså med mindre enn 6 personer)? Blir det mye vanskeligere eller gjevner det seg ut etter hvert siden man kommer fortere opp i styrke med de man har? Tenkte det kunne være moro å prøve, men hvis det blir mye vanskeligere så tror jeg ikke det går, mener å huske at BG2 er vanskelig nok med fullt party.

Lenke til kommentar
Jeg kom aldri helt i mål med Baldur's gate 2.

Jeg lurer bare på hvor mye av spillet som er igjen etter at du blir tatt av lizard folka på båten? Jeg gikk opp for cd'er.

Mye! Skal ikke røpe noe særlig mer enn det. :p

Nå er jeg ferdig med Baldur's Gate, også er det bare å sette i gang med nr. 2 :). Er det noen som har kommentarer/erfaring med hvordan det blir å spille gjennom BG2 uten et fullt lag (altså med mindre enn 6 personer)? Blir det mye vanskeligere eller gjevner det seg ut etter hvert siden man kommer fortere opp i styrke med de man har? Tenkte det kunne være moro å prøve, men hvis det blir mye vanskeligere så tror jeg ikke det går, mener å huske at BG2 er vanskelig nok med fullt party.

Du kan fint klare deg med to, tre hjelpere. Det er mulig å klare spillet på egenhånd også, men det krever selvfølgelig en del planlegging. Et godt tips er uansett å sørge for et variert reisefølge. Dual-classing er en fin måte å dekke to roller med én mann på. En slåsskjempe, en fingerferdig tyv og en erfaren trollmann kommer du langt med. Trollmenn blir veldig mektige mot slutten av BG2. Ellers gjelder de vanlige tipsene: Ikke rush inn i kamper, bruk pauseknappen for det den er verdt, og planlegg angrepene.

Lenke til kommentar
Får også de svarte boksene i BG1 (kjører Vista 32-bit). Dette kan jeg forsåvidt leve med. Verre er det at spillet ikke vil fungere i det hele tatt når jeg legger inn Tales of the sword coast. "This version will only run on english operating systems".

Jeg kjører Vista64 Ultimate og har ingen problemer at all ;)

Men jeg kjører med EasyTutu mod ( les tidligere poster om linker og hvordan man installerer )

Gnomen lurte meg til å installere widescreen mod - da får jeg UI perfect tilpasset oppløsningen jeg spiller på også .

Hva slags skjermkort har du? Virker som det er 8000-serien til Nvidia det er mest problemer med. Prøver Easytutu senere i dag, tenker jeg.

Her er forresten løsningen på DVD-problemet, dersom noen har opplevd det samme som meg:

Baldur's Gate DVD Collection - language error

Jeg har et fabrikk-overklokka 8800 gtx kort 640/2000 , VELDIG fornøyd med det ;)

Lenke til kommentar

Jeg spilte selv gjennom BG2 og ToB med kun to karakterer i multiplayer (man kan lage sitt eget party der slik som i IWD serien) Spilte da med en ranger/cleric og en wizard/rogue og hadde vel ikke noen større problemer siden jeg gikk relativt fort opp i level. Men det er absolutt verdt å prøve :)

Lenke til kommentar
Kan noen hjelpe en idiot ? Jeg skjønner ikke hvordan man fester spells til quickspellslottene , kan noen ta det steg for steg med meg ? Hikst !

Jeg har kvitta meg med Khalir og hu dama for å invitere Kivian til teamet , men jeg savner druiden litt pga healing spells , noen som også vet om en bra healer noen sted ?

Jeg kunne ha kvitta meg med Minsc , men det er utelukket !!!! Han er helten min !

Lenke til kommentar

Hvis du drar til karnivalet så er det ei dame som er gjort til sten. Kjøp en Stone to Flesh scroll og bruk den på henne, det er vært å gjøre det tidlig hvis du ikke vil ha med Jaheira. Men hun blir vel automatisk justert til din level kanskje uansett? Er ikke sikker men du burde prøve henne i hvertfall hvis du ikke er ond. For de som er onde så er det jo Viconia som du møter et eller annet sted og hun Shadow Druid dama i Cloackwood. Det er i hvertfall de jeg kan tenke meg som er enten Cleric eller Druid.

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar
Jeg får gi det et forsøk da :), liker tanken på å gå opp i level fort i allfall. Men er det da sannsynlig at man når maks XP lenge før slutten av spillet, eller har man en del å gå på? Jeg vil vel antageligvis ende opp med 3-4 personer tror jeg.

hvis jeg ikke husker feil så nådde jeg maks level med et fullt party en liten stund før jeg møtte Irenicus i BG2 så du vil garantert nå maks level en god stund tidligere med færre folk. Installer ToB før du kommer såpass langt så stiger også nivå-cappen også i BG2 ;)

Kan noen hjelpe en idiot ? Jeg skjønner ikke hvordan man fester spells til quickspellslottene , kan noen ta det steg for steg med meg ? Hikst !

Lenge siden jeg har spilt, men mener å huske at man må høyre-klikke på quickspell ikonet og deretter venstre-klikke på en spell i lista som kommer opp for å velge den.

Lenke til kommentar
Jeg får gi det et forsøk da :), liker tanken på å gå opp i level fort i allfall. Men er det da sannsynlig at man når maks XP lenge før slutten av spillet, eller har man en del å gå på? Jeg vil vel antageligvis ende opp med 3-4 personer tror jeg.

hvis jeg ikke husker feil så nådde jeg maks level med et fullt party en liten stund før jeg møtte Irenicus i BG2 så du vil garantert nå maks level en god stund tidligere med færre folk. Installer ToB før du kommer såpass langt så stiger også nivå-cappen også i BG2 ;)

Hva med i ToB? Dvs. hvis jeg importerer mitt party fra SoA til ToB, og de allerede er godt over original SoA XP cap, da vil jeg vel igjen nå maks level en stund før slutten på ToB? Er litt redd for å brenne meg på å kjøre redusert party, så jeg må nesten spørre hvor ille dette kan bli mot slutten :hmm:

Lenke til kommentar
Hvis du drar til karnivalet så er det ei dame som er gjort til sten. Kjøp en Stone to Flesh scroll og bruk den på henne, det er vært å gjøre det tidlig hvis du ikke vil ha med Jaheira. Men hun blir vel automatisk justert til din level kanskje uansett? Er ikke sikker men du burde prøve henne i hvertfall hvis du ikke er ond. For de som er onde så er det jo Viconia som du møter et eller annet sted og hun Shadow Druid dama i Cloackwood. Det er i hvertfall de jeg kan tenke meg som er enten Cleric eller Druid.

Takker ! skal følge rådet ditt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...