Gå til innhold

Baldur's Gate ,vista spørsmål og noen spoilere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er ganske fasinerende ; jeg har spilt alt av pc spill som kan krype og gå i det siste , men så begynner jeg med et 10 år gammelt baldur - og det knuser hele møkka i spilleopplevelse !

Når jeg er ferdig med Baldurs gate , skal jeg spille det igjen - denne gang med et veldig ONDT party hehe .

Lenke til kommentar
Jeg synes det er ganske fasinerende ; jeg har spilt alt av pc spill som kan krype og gå i det siste , men så begynner jeg med et 10 år gammelt baldur - og det knuser hele møkka i spilleopplevelse !

Når jeg er ferdig med Baldurs gate , skal jeg spille det igjen - denne gang med et veldig ONDT party hehe .

Bare vent til du spiller Baldurs Gate II.... :cool:

Lenke til kommentar

Hehe så sant så sant Bulletus! ;)

En ond gruppe gir som oftest en helt annen opplevelse på mange måter, både i BG1 og kanskje spesielt i BG2 etter min mening.

Er du Ond så kan du knerte Drizzt med nesten god samvittighet :devil: Men ikke tro at fanden selv får bruke alt utstyret hans ;)

Lenke til kommentar
Hehe , har noen prøvd å ta livet av en hel landsby ? Litt vansklig kanskje ?

Mener jeg gjorde det engang på skøy. Det er nok ikke så vanskelig som det kan høres ut siden det som regel ikke er så altfor mange vakter i dissa småbyene. De sivile er nå ikke akkurat kraftkarer når det gjelder hitpoints heller.

Lenke til kommentar
Har sjekka de ut, sitter og følger en walkthrough for installasjon av tutu og mods fra gibberlings 3 atm.

Har du en link til den? Sliter fælt med å få det til å funke her. Den lave oppløsningen i Baldurs Gate 1 er plagsom for min sin del, men du og du for et spill!! Storkoser meg...

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri levd med noen som helst grafikkfeil eller alvorlige bugs. Men det er meg da ;) Finnes alltid en løsning bare en leter grundig og lenge nok.

Nå fikk jeg jommen lyst å spille litt Baldurs Gate. Er jo helg så :wee:

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar
Får også de svarte boksene i BG1 (kjører Vista 32-bit). Dette kan jeg forsåvidt leve med. Verre er det at spillet ikke vil fungere i det hele tatt når jeg legger inn Tales of the sword coast. "This version will only run on english operating systems".

Jeg kjører Vista64 Ultimate og har ingen problemer at all ;)

Men jeg kjører med EasyTutu mod ( les tidligere poster om linker og hvordan man installerer )

Gnomen lurte meg til å installere widescreen mod - da får jeg UI perfect tilpasset oppløsningen jeg spiller på også .

Lenke til kommentar
Jeg hadde aldri levd med noen som helst grafikkfeil eller alvorlige bugs. Men det er meg da ;) Finnes alltid en løsning bare en leter grundig og lenge nok.

Nå fikk jeg jommen lyst å spille litt Baldurs Gate. Er jo helg så :wee:

Jeg hoppa nå til Durlays tower - deven vansklig ! Litt tidlig kanskje hehe , trenger litt mer levling og spells først !

Lenke til kommentar

Sparer dere på gullet eller ? For 10 år siden så kjøpte jeg mye og var alltid blakk , men denne gangen er jeg mer gjerrig ! De fleste karakterene mine er nå lvl 4 og jeg har nesten 12000 i gull , lønner det seg å spare tro ? Jeg har enda ikke vært i hovedbyen enda .

Bra jeg har hukomelse som et nyklekket rumpetroll for jeg husler ikke mye fra forrige gnag jeg spilt , og godt er det ;)

Lenke til kommentar

Jeg ender alltid opp med masse gull til overs i D&D-spillene. I BG er jeg akkurat ferdig i Durlag's Tower og drar nå til Baldur's Gate, og jeg har 40 000 gull jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med (og jeg gidder ikke dra med meg alt av snacks jeg finner heller).

RogueAlien: Så forskjellige kan man vel være :p. Jeg hadde ingen problemer med Kirinhale, mens resten av etasjene nedover i tårnet var til tider veldig utfordrene for meg. Må si Durlag's Tower var ganske moro (hadde aldri spilt Tales of the Sword Coast før), og det var jo veldig mange XP i det tårnet der altså.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Jeg ender alltid opp med masse gull til overs i D&D-spillene. I BG er jeg akkurat ferdig i Durlag's Tower og drar nå til Baldur's Gate, og jeg har 40 000 gull jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med (og jeg gidder ikke dra med meg alt av snacks jeg finner heller).

RogueAlien: Så forskjellige kan man vel være :p . Jeg hadde ingen problemer med Kirinhale, mens resten av etasjene nedover i tårnet var til tider veldig utfordrene for meg. Må si Durlag's Tower var ganske moro (hadde aldri spilt Tale's of the Sword Coast før), og det var jo veldig mange XP i det tårnet der altså.

Men har du endel bueskyttere kan du bruke penger på spesial piler , da går penga fort ! Også spesial kuler til sling osv .

Lenke til kommentar
Får også de svarte boksene i BG1 (kjører Vista 32-bit). Dette kan jeg forsåvidt leve med. Verre er det at spillet ikke vil fungere i det hele tatt når jeg legger inn Tales of the sword coast. "This version will only run on english operating systems".

Jeg kjører Vista64 Ultimate og har ingen problemer at all ;)

Men jeg kjører med EasyTutu mod ( les tidligere poster om linker og hvordan man installerer )

Gnomen lurte meg til å installere widescreen mod - da får jeg UI perfect tilpasset oppløsningen jeg spiller på også .

Hva slags skjermkort har du? Virker som det er 8000-serien til Nvidia det er mest problemer med. Prøver Easytutu senere i dag, tenker jeg.

Her er forresten løsningen på DVD-problemet, dersom noen har opplevd det samme som meg:

Baldur's Gate DVD Collection - language error

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...