Gå til innhold

Baldur's Gate ,vista spørsmål og noen spoilere

Anbefalte innlegg

Ja ikke sant. Det savnet jeg også med BG2. At det ikke var flere områder en bare kunne legge i vei å utforske uten noen spesiell grunn.

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som liker å utforske! :)

Ja, fireball er kos. Når man først har fått tilgang til den blir trollmannen en skikkelig ressurs for reisefølget. Men jeg tror jeg skal gå for dualclasset kensai/mage denne gangen, hvilket betyr at jeg må spille som fighter i BG1. Det blir første gang, faktisk. :yes:

bleh, er så nærme ->||<- og installere BG og spille igjen.

Dog, kan noen forklare hvorfor man må spille som fighter, og hva de forskjellige begrensingene er?

Synes det er drit kjedelig å spille som single class fighter da...

Kjør Multiklasse da :)

Du trenger ikke spille Fighter kan jo velge mellom et drøss av klasser.

Jeg er multiklasse Fighter/Cleric/Mage ;)

Hvis du synes fighter er litt for straight forward kan du jo for eksempel teste Paladin eller ranger. Ikke så veldig stor forskjell på dem i BG1 akkurat. Eller hvis du vil ha en annen kraftig kombinasjon kan du jo teste cleric/ranger. Da har du nok å sette fingrene i ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå gått til innkjøp av samleboksen, jeg også. Skal installere EasyTutu, men det er et par skjær i sjøen. Sitter på en Dell XPS m1330 med Nvidia 8400 GS. 8xxx-serien skal visstnok føre til en del grafiske feil i BG-spillene. Er det noen som har grafikkort i denne serien som kan komme med erfaringer?

Lenke til kommentar

Jeg har denne samlepakka med Baldurs Gate. Knallbra!!

Er nå på Throne of Bhaal for første gang. Resten av serien har jeg spilt igjennom to ganger. Første gang i begynnelsen av dette årtusenet.

Har også Icewind Dale compilation. Dette har jeg aldri spilt før! Er det bra??

Hva tror dere forresten om Dragon Age, av de samme folka som laget Baldurs Gate?

http://en.wikipedia.org/wiki/Dragon_Age

Jeg har store forhåpninger til dette spillet, og gleder meg til det kommer ut!

Lenke til kommentar
Hva er et "turn" og en "round" for noe? F.eks. står det om potion of regeneration: "the effect, which lasts for 3 turns, is to regenerate 2 hit points per round".

1 Round = 6 Sekunder

10 Rounds = 1 Turn

6 Turns = 1 Hour (BG tid)

1 Hour = 6 Minutter (Vår tid)

Lenke til kommentar
Jeg ville anbefalt BGT modden som jeg linket til tidligere. Og så prøve i forskjellige oppløsninger. Det løste i hvertfall mine grafikkproblemer. Jeg har et 8800GT 512MB-kort.

Ok. Noen spørsmål i den anledning.

1. Hva slags versjon av Windows kjører du?

2. Kan du kjøre spillet/spillene i widescreen-oppløsning?

3. Opplever du ingen grafiske snodigheter av typen: svarte bokser rundt knapper, streker over skjermen eller lignende?

4. Må du slå av hardware acceleration?

Lenke til kommentar

Jeg bruker XP. Jeg opplevde grafiske problemer til å begynne med men etter at jeg justerte på oppløsningen så forsvant det. Jeg måtte ikke slå av 3D Acceleration. Jeg har ikke prøvd å kjøre det i widescreen. Man må kanskje ha en extra mod..

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar
Kanskje Dragon Age blir bra men er det satt i Forgotten Realms eller Dragonlance?

Jeg foretrekker D&D spilla som er satt i Forgotten Realms.

Dragon Age har jeg personlig ganske store forventninger til, det blir satt i en helt ny verden som Bioware har selv skapt, dette gjorde de slik at de kan implementere akkurat hva dem føler for og lage akkurat den historien dem vil. En verden hvor de selv bestemmer hva er med og ikke uten å trenge å sjekke det opp mot noen bøker, regler eller lignende.

Men dessverre så har det også blitt nevnt at de av oss som håper på at dette spillet blir like dypt og stort som Baldur's Gate, kommer til å bli skuffet. Når man har sagt det, er det fortsatt ganske mye å glede seg til her tror jeg, kampsystemet kommer kanskje til å bli revolusjonerende hvis alt går etter planen, og siden dette er Bioware vi snakker om her, så er det god grunn til å tro at vi får et kvalitetsprodukt igjen. Spillet er forresten litt i spirit med Baldur's Gate også. Men om dette blir ett spill som slår selveste Baldur's Gate ned i støvlene? Ikke et sjangs i helvette.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Jeg bruker XP. Jeg opplevde grafiske problemer til å begynne med men etter at jeg justerte på oppløsningen så forsvant det. Jeg måtte ikke slå av 3D Acceleration. Jeg har ikke prøvd å kjøre det i widescreen. Man må kanskje ha en extra mod..

Mottatt. Kjører selv Vista 32-bit, men det er vel helst skjermkortet som laget krøll. Forresten: Gjør BGT-WeiDU noen endringer i selve spillinnholdet? Og får du god ytelse i spillet?

Endret av Penneknekt
Lenke til kommentar

Dragon Age ja! Håper det tar mer etter Baldurs Gate enn Neverwinter Nights! Neverwinter Nights ble aldri noen favoritt hos meg. Mye pga grafikkmotoren og muligheten for å danne en stor gruppe slik som i Baldurs Gaste var borte.

Veldig synd at jeg aldri fant meg til rette med Neverwinter nights, jeg vil jo gjerne oppleve andre sider ved Forgotten Realms universet.

Ser veldig frem til Dragon Age. Det har vel vært i utvikling en ganske god stund nå. Noen som vet noe mer om en eventulell lanseringsdato eller slipp av mer informasjon, skermbilder og videosnutter?

:blush: skrivefeil

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

Mottatt. Kjører selv Vista 32-bit, men det er vel helst skjermkortet som laget krøll. Forresten: Gjør BGT-WeiDU noen endringer i selve spillinnholdet? Og får du god ytelse i spillet?

BGT-WeiDU legger sammen begge spillene til ett stort spill med samme verdenskart. Det ligger ikke noe ekstra i innhold med BGT-WeiDU for BGT er egentlig hovedkomponenten til en større mod som heter The Big Picture fra samme skaperne som legger sammen massevis av mods inn i en stor modpakke med BGT sin "merging" av BG 1 og 2. BGT-WeiDU er kun sistnevnte komponent.

Det vil si det er vanilla BG 1 og 2 lagt sammen med kun standard innhold fra hovedspillene og ekspansjonene. Så vidt jeg vet. Jeg er i Durlag's Tower så jeg har ikke kommet langt nok til å virkelig gi en full anmeldelse av hvor bra det er men hittil så er jeg meget fornøyd. Det har hent at jeg har hatt litt treg ytelse men dette har vært veldig kjeldent. CTDer er også kjeldent.

Spellhold Studios

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar
Dragon Age ja! Håper det tar mer etter Baldurs Gate enn Neverwinter Nights! Neverwinter Nights ble aldri noen favoritt hos meg. Mye pga grafikkmotoren og muligheten for å danne en stor gruppe slik som i Baldurs Gaste var borte.

Veldig synd at jeg aldri fant meg til rette med Neverwinter nights, jeg vil jo gjerne oppleve andre sider ved Forgotten Realms universet.

Ser veldig frem til Dragon Age. Det har vel vært i utvikling en ganske god stund nå. Noen som vet noe mer om en eventulell lanseringsdato eller slipp av mer informasjon, skermbilder og videosnutter?

:blush: skrivefeil

http://en.wikipedia.org/wiki/Dragon_Age

Der står det aller meste som er verdt å vite om DA pr. dags dato. Som du ser, er det satt ein foreløpig release-dato til første kvartal av 2009. Blir sikkert utsatt eit par gongar innan den tid... (Vart først annonsert at det skulle komme ut seint 2007/tidleg 2008.)

Du finn også nokre gamle skjermskudd på linkane nederst der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...