redrazor Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Hallo Jeg kjøpte en litt modifisert utgave av Netshops Kampanje-PC nå nettopp. Den har nevnte hovedkort og minne (4GB) [LINK], Asus 8800GTS 512MB og E8400. Jeg har flashet til siste BIOS-versjon og bruker "Optimal default". Under følger screenshot fra cpu-z. Spørsmålet mitt er hvorfor kjører minnet på 5-5-5-18 og ikke 4-4-4-12 slik det burde? Har dette mye å si for ytelsen? Hvordan kan jeg evt justere dette så det blir riktig? Endret 13. april 2008 av redrazor Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hvis alt står på AUTO i bios, så kan det hende at den ikke setter de riktige verdien. Da må du selv gå inn i bios og endre disse. Du finner ut hvordan og hvor du gjør dette i manualen til hovedkortet, under BIOS. Lenke til kommentar
redrazor Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Hvis alt står på AUTO i bios, så kan det hende at den ikke setter de riktige verdien. Da må du selv gå inn i bios og endre disse. Du finner ut hvordan og hvor du gjør dette i manualen til hovedkortet, under BIOS. Du har naturligvis rett - problemet er at det er så mange andre innstillinger jeg kan gjøre under RAM i BIOS. De fleste av disse står heller ikke nevnt i manualen. Jeg har prøvd meg litt fram, blant annet med å sette 4-4-4-12 der hvor det ser mest fornuftig ut å sette disse. Man det fører typisk bare til at PC-en ikke vil starte og at jeg må resette BIOS for å få den i gang igjen. jeg hadde håpet at noen kanskje hadde et lignende oppsett og kunne fortelle hva de hadde gjort - det er tydligvis litt for lenge siden jeg har drevet med dette.. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Ja tatt dette en del ganger før,her er en. Alltid når du setter minne skal du bruke memtest86+ 2.01 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=893096 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå