Fjaslokt Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Makinen stopper leeeenge under oppstart av Linux.. den stopper bestandig på Sendmail, vet det er en måte å fixe dette på men trenger litt hjelp! Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 halla, hvilken distro bruker du da? hvis du bruker Red Hat så vet jeg hvordan du fjerner den fra oppstarten, men hvis du bruker en annen distro så har jeg ikke peiling. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Spørs litt hvilken distro du bruker, men de fleste unntatt Slackware baserer seg på symlinks i katalogene /etc/rc.d/rc0.d , rc1.d ... rc6.d for de forskjellige runlevels. Her kan du gå inn direkte og fjerne de nødvendige symlinks. Alternativt har mange distroer programmet 'chkconfig' (krever selvsagt root), og da skal det holde å skrive noe slikt: $ chkconfig sendmail off Mange distroer har også fancy GUI-programmer for å endre slikt, som SuSE (YAST) og Mandrake (drakconf). Hver sin smak... Lenke til kommentar
p0ker Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Greit nok du har kanskje fått stoppet sendmail nå, men grunnen at sendmail henger i oppstater er som regel fordi du har problemer med nettverks configuration din.. bare et tips liksom Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Samme skjedde meg da jeg skulle forsøke å forandre navn på maskinen. Det var visst litt mer "komplisert" enn jeg trodde. Hva er det du har prøvd å gjøre da? Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 3. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2003 jepp, har endret navn på PC`n.. etter det det stoppa.. brukte chkconfig del Sendmail Funka utrolig nok=) noen av dere som gidder å forklare hva jeg må gjøre for å skifte navn korrekt da? bare så jeg vet det? alltid ut etter kunnskap vet du=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå