h0ax Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Hei, jeg og 2 kompiser har leid leilighet i 1 år nå, men vi har tenkt å bytte bosted. Saken er den at ifølge leiekontraktens punkt 12 "Særlige bestemmelser" står det Leieforhold kan sies opp hver mai med utflytting påfølgende 15.august. Altså har vi bare mulighet til å si opp kontrakten 1 gang i året, og utflytting 3mnd etter den bestemte varselstiden. Dette passer ganske dårlig for oss som mest sansynlig kommer til å flytte ut juli, kanskje så tidlig som juni. siterer fra pkt.3 Kontraktens varighet: Leieforholdet er tidsbestemt og løper fra 01.09.07 kl13:00 og opphører uten oppsigelse den 31.08.10 kl13:00 Såvidt jeg vet har ikke huseieren noe saklig grunn for å ha forholdet tidsbestemt, han leier ut både sokkel og 2.etg i samme enhet. Tror dere det er noe jeg kan gjøre for å få utflyttingen tidligere enn august? Endret 13. april 2008 av h0ax Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Er det ikke 3 måneder fra 1. i måneden som er det vanlige? Edit: I og med at dette vil løpe fra 1. mai, vil da leieforholdet opphøre 1.08.08 :-| Endret 13. april 2008 av Melkekartong Lenke til kommentar
h0ax Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 mulig, men er det lov å kreve at man bare kan si opp kontrakten 1 gang i året? Hvis det er ugyldige villkår må det vel være mulig å gjøre noe? Lenke til kommentar
birdie88 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Edit, misforstod problemstillingen. Endret 13. april 2008 av birdie88 Lenke til kommentar
Panter Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Det er lov å avtale egne oppsigelsesfrister. Endret 13. april 2008 av Panter Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Ingenting galt med kontrakten etter min mening, den er tidsbestemt kontrakt på 3 år. Jeg vil heller si at det er dere som ikke har tenkt dee godt nok om før dere forpliktet dere etter avtalen. Så hvis dere skal si opp, burde dee følge det som står i kontrakten. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Det er (dessverre) fullstendig lovlig å ha slike tidsbestemte kontrakter. Jeg satt i en kontrakt på 5 år uten mulighet for oppsigelse tidligere. Ofte kan det gå greit dersom du avtaler med huseier at du skaffer en ny leieboer og slikt, slik at utleier slipper all jobben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå