Gå til innhold

VRM modul på DELL server VTF?

Anbefalte innlegg

Fikk min PowerEdge 2500SC idag, men jeg oppdagert et problem (selvfølgelig :roll: ).

Dette hk'et har eksterne VRM modueler, altså voltage regulator modul (eller noe sånt).

Denne modulen må jeg få tak i for å kunne putte 2 stk Tualatin cpu'er i maskina.

Hittil er det greit, men så kommer problemet. Dell sin "Selg" side er jo helt utrolig dårlig. Finner verken cpu kit's eller annet som jeg da trenger.

Vet at det er mulig å kjøpe VRM modulen alene og f.eks kjøpe cpu'er på komplett o.l

Min erfaring er at dell sannsynligvis tar seg fyrstelig godt betalt for 2 stk. P3 1400mhz Tualatin Oppgraderings pakker :grumpy:

Noen som vet hvor de selger sine moduler?

Eller burde jeg bare vente til imorgen med å ringe til salgsavdelingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekket dette selv for noen dager siden... det var til en poweredge 2550.. 1400 MHz p3 kostet ca 4500 kr eks mva og frakt PR KIT (kit = cpu + vifte + voltage regulator)

de skulle ha 3500 for EN stk 933 MHz da..

vet at også IBM bruker dette systemet.. regner med at det er KUN for at ekstrautstyr MÅ kjøpes gjennom dem selv.. (?) Er jo 2-3x høyere pris enn ved kjøp av kun CPU på webshop i norge..

Lenke til kommentar

Jeg vil egentlig kun ha 1stk VRM modul. Har sjekket på forumet til dell. Det virker som at det ikke skal være noe problem å fåt tak i.

Selv har jeg 1 stk. 1133mhz tualatin 512kb, hvis den koster rundt 2-2500,- så er det ikke så ille egentlig. Med tanke på at man enkelt kan bruke VRM modulene til alle tualatin cpu'er (alle bruker jo 1,45v).

Jeg får ringe de imorra.

Kjekt å kunne kjøpe en kit egentlig, med tanke på kjølesystemet til dell (som var ganske spesielt), får jeg ikke kjøpt 1stk vrm modul, får det blir 1stk kit :)

Så selger jeg 1133mhz'ene, kjøper meg et par 1,4Ghz'er og alle er fornøyd (litt overprisa, men pytt pytt)

Vet du om de hadde slikt på lager?

Lenke til kommentar

ring 23 16 23 57 og spør.. TROR det blir sendt fra utlandet en plass.. men de bruker nok DHL, og da går det jo raskt likevel.. tror jeg ville satset på et kit.. til IBM kostet kjøler + volt regulator ca 1000 kr.. om det samme gjelder Dell så sparer du nok ikke så mye ved å kjøpe separat..

Men si gjerne fra om de andre delene (alt unntatt CPU) er billige og lette å skaffe.. for da skal jeg ha 2 stk 1400 (kjøpe selv) og bestille kun volt regulator og eventuelt kjøler hos dell..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...