Gå til innhold

Logge inn mot Vbulletin database

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem, jeg har lagget et logg inn script som skal logge seg inn via vbulletin databasen. vb bruker kryptering og jeg har prøvd både md5 og sha1 men ingen av dem funker eller matcher i databasen. Noen ider på på hvordan dette skal løses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har sett veldig mye i kilde koden men finner det ikke helt ut. Og hva mener du med "salt"?

salt er en tekst streng som hashes sammen passordet, sånn at i realiteten ingen av hashene som ligger i databasen er hashet opp av bare brukerens passord.så vidt jeg husker, mener jeg å ha lest en plass at hashen tar lengre tid å knekke når strengen som hashes er lengre..(er ikke helt sikker på den påstanden.. mulig det gjalt en annen hash enn md5)

$salt = "hemmelig";

$brukernavn = "thor";

$passord = "passord";

$hash = md5($salt.$passord);

Endret av ThorB
Lenke til kommentar

Saltet brukes for at man ikke kan ta den hashede strengen og sjekke den mot rainbow tables. Eller knekke en ved å bruke ordbok (at bruteforcingen sjekker alle ord som ligger i en ordbok mot strengen).

Har aldri vært borti vB, så i hvilke filer du finner innloggingsmetoden vet jeg ikke.

I IP.Board (IPB) ligger det hvertfall i ./sources/action_public/login.php , og hashen er md5( md5( $salt ) . md5( $passord ) );

Lenke til kommentar
Saltet brukes for at man ikke kan ta den hashede strengen og sjekke den mot rainbow tables. Eller knekke en ved å bruke ordbok (at bruteforcingen sjekker alle ord som ligger i en ordbok mot strengen).

Har aldri vært borti vB, så i hvilke filer du finner innloggingsmetoden vet jeg ikke.

I IP.Board (IPB) ligger det hvertfall i ./sources/action_public/login.php , og hashen er md5( md5( $salt ) . md5( $passord ) );

interessant. er en stund jeg sjekka ut om salting. men du kan da vel bruke rainbow tables fordi om den er saltet?

rainbow tables er jo bare prehashed strenger lagret i en database (indeksert) som går an å gjøre oppslag mot for å kjappere knekke passordet.

ellers gode poeng.

Endret av ThorB
Lenke til kommentar

Passord-hash i vBulletin er md5($passord.$salt) hvor $salt hentes ut fra raden tilhørende brukeren i user-tabellen.

Hvis du dog skal logges inn i vBulletin-forumet også må du såklart gjøre endel mer siden vBulletin lagrer session i databasen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...