sinnadyr Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 tok noen bilder tidligere, kanskje 70 eller noe. Disse overførte jeg uten problemer, plugga i kameraet og overførte ved hjelp av lightroom. Nå er det 370 bilder på minnekortet, og nå viser det bare buSY i displayet hele tiden. Tenkte å la det stå å surre en god stund men da skrudde kameraet seg av ettervært. Er første dagen min med SLR-kamera så håper det er bare nybegynnerfeil Takker for alle svar Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Jeg bruker alltid EOS Utility når jeg laster inn bilder fra min EOS400D, altså programvaren som følger med Canon. Når det er mange nye bilder på brikken, kan det ofte ta lit tid med blinkende "busy" ja, før "Utility" åpner seg og jeg trykker på Download images. (Og den er innstilt slik at bare nye bilder lastes ned) RandiA Lenke til kommentar
tomeny Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Sikert ikke ventet lenge nok. Det er snakk om over 300 bilder Endret 13. april 2008 av pjolter78 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hvis du har en kortleser, så anbefaler jeg deg å bruke den. Da får du overført alt, også når du ikke har installert Canons programvare, og det går mye raskere. Tom Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 har dessverre ikke kortleser. Problemet er jo at den skrur seg av før den er lastet ferdig. Får vel prøve å skru av auto-off så kanskje det går. Skal laste ned EOS Utility, se om det går bedre da Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 har dessverre ikke kortleser. Problemet er jo at den skrur seg av før den er lastet ferdig. Får vel prøve å skru av auto-off så kanskje det går. Skal laste ned EOS Utility, se om det går bedre da Hjelper ikke å laste ned - du må også ha original CD-en fo å installere Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 har dessverre ikke kortleser. Problemet er jo at den skrur seg av før den er lastet ferdig. Får vel prøve å skru av auto-off så kanskje det går.Skal laste ned EOS Utility, se om det går bedre da Jeg har mange kortlesere, men bruker likevel alltid programvaren som fulgte med alle Canon kameraene jeg har kjøpt (4 ixus og en speilrefleks). Du må legge inn CD-en som fulgte med kamera ja. Zoombrowser som følger med er kjempebra som billedordner synes jeg, og den har jo også et godt, enkelt redigeringsprogram som jeg synes greier seg for de fleste bilder. (Lys, kontrast og crop). RandiA Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Lot den bruke litt tid, da gikk det til slutt:) Låner kameraet av en kompis, så har dessverre ikke CD-en, men Lightroom synes jeg er topp til dette, så da går det fint. takker for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå