Gå til innhold

EOS 350D, plugger inn i USB og busy slutter aldri å blinke :S

Anbefalte innlegg

tok noen bilder tidligere, kanskje 70 eller noe. Disse overførte jeg uten problemer, plugga i kameraet og overførte ved hjelp av lightroom.

Nå er det 370 bilder på minnekortet, og nå viser det bare buSY i displayet hele tiden. Tenkte å la det stå å surre en god stund men da skrudde kameraet seg av ettervært.

Er første dagen min med SLR-kamera så håper det er bare nybegynnerfeil :)

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker alltid EOS Utility når jeg laster inn bilder fra min EOS400D, altså programvaren som følger med Canon. Når det er mange nye bilder på brikken, kan det ofte ta lit tid med blinkende "busy" ja, før "Utility" åpner seg og jeg trykker på Download images. (Og den er innstilt slik at bare nye bilder lastes ned)

RandiA

Lenke til kommentar
har dessverre ikke kortleser. Problemet er jo at den skrur seg av før den er lastet ferdig. Får vel prøve å skru av auto-off så kanskje det går.

Skal laste ned EOS Utility, se om det går bedre da :)

Hjelper ikke å laste ned - du må også ha original CD-en fo å installere :(

Tom

Lenke til kommentar
har dessverre ikke kortleser. Problemet er jo at den skrur seg av før den er lastet ferdig. Får vel prøve å skru av auto-off så kanskje det går.

Skal laste ned EOS Utility, se om det går bedre da :)

Jeg har mange kortlesere, men bruker likevel alltid programvaren som fulgte med alle Canon kameraene jeg har kjøpt (4 ixus og en speilrefleks). Du må legge inn CD-en som fulgte med kamera ja. Zoombrowser som følger med er kjempebra som billedordner synes jeg, og den har jo også et godt, enkelt redigeringsprogram som jeg synes greier seg for de fleste bilder. (Lys, kontrast og crop).

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...