Gå til innhold

AL 430- God Båt ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Jeg fikk samme båt selv av foreldrene mine og jeg er storfornøyd! Jeg har en 20hk Yamaha motor på og det er ikke akkurat noe rakett siden båten er ganske stor, men til gjengjeld så får du en stødig båt som rommer mye og er ekstremt god også i litt mer røff sjø. (Kanskje derfor rednings-folka også bruker AL? ;) )

 

Jeg tror ikke jeg ville valgt noen annen båt i dag. Jeg fikk kjøpt min for 50k kun brukt 8 timer.

 

Jeg fikk ikke sagt så mye, men har du spørsmål så fyr laus!

 

 

Ps. Jeg har også noen fler bilder hvis du er interessert...

Endret av HighlineDSG
Lenke til kommentar
Heisann!

 

Jeg fikk samme båt selv av foreldrene mine og jeg er storfornøyd! Jeg har en 20hk Yamaha motor på og det er ikke akkurat noe rakett siden båten er ganske stor, men til gjengjeld så får du en stødig båt som rommer mye og er ekstremt god også i litt mer røff sjø. (Kanskje derfor rednings-folka også bruker AL? ;) )

 

Jeg tror ikke jeg ville valgt noen annen båt i dag. Jeg fikk kjøpt min for 50k kun brukt 8 timer.

 

Jeg fikk ikke sagt så mye, men har du spørsmål så fyr laus!

 

 

Ps. Jeg har også noen fler bilder hvis du er interessert...

 

 

 

Hvor fort går båten din da ? :p

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Jeg fikk samme båt selv av foreldrene mine og jeg er storfornøyd! Jeg har en 20hk Yamaha motor på og det er ikke akkurat noe rakett siden båten er ganske stor, men til gjengjeld så får du en stødig båt som rommer mye og er ekstremt god også i litt mer røff sjø. (Kanskje derfor rednings-folka også bruker AL? ;) )

 

Jeg tror ikke jeg ville valgt noen annen båt i dag. Jeg fikk kjøpt min for 50k kun brukt 8 timer.

 

Jeg fikk ikke sagt så mye, men har du spørsmål så fyr laus!

 

 

Ps. Jeg har også noen fler bilder hvis du er interessert...

 

 

 

Hvor fort går båten din da ? :p

 

 

Jeg har ikke fartsmåler så jeg har ingen aning. Men du kan bare glemme å vurdere denne båten hvis det er kraft og hastighet du er ute etter. Dette er en båt som ikke går veldig raskt men har en helt fin fart, sinnsykt god på sjøen, har smarte løsninger, har god plass og er lettkjørt.

 

Men på finn.no står den oppført med 25knop med 20hk. En akseptabel toppfart.

Lenke til kommentar
Spørs utfra hvor tung den er. Men, er den flat under, har du mer å hente med tanke på knop, en en v skrog under.

Men, vil anta den vil klare 16-18 knop, i alle fall med 20 HK.

Men, denne båten klarer vel motor størrelser opptil 40-50 hk?

 

Står maks 30, men har sett den med 40

 

Ja, det er godt mulig. Men, regelsett skal det fungere med en 10 hk, mer enn anbefalingen.

 

Hvor mange knop kan jeg forvente med tohatsu 30 hk ? Ca. 28 ? :p

:)

 

Som folk over sier, er du ute etter fart - kjøp noe annet.

Uten noen som helt erfaringer rundt denne båt typen, ser det i mitt syn ut som båten er tung, i forhold til størrelsen.

Og da vil ikke akkurat det gi store farten, med en såpass liten motor.

 

Er det noen som har fakta på denne båten? Vekt, v-bunn? skrog? etc?

Endret av nidaroo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...