Gå til innhold

Tips til billig, bra og velsmakende proteintilskudd


Anbefalte innlegg

Er på leting etter et bra og velsmakende proteintilskudd. Har testet litt forskjellig og bruker ProZyme den dag i dag. Er veldig fornøyd med det egentlig, men synes det er litt drøy pris. Så er ute etter et billigere alternativ i samme klasse!

 

Målet for tiden er og redusere fettprosenten samt bevare og bygge litt mer muskelmasse.

 

Skjønner at at smak er en individuell sak, men dere kan hvertfall komme med tips til rimelige og bra proteintilskudd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nordicpower Pure whey 80% 4 kg sjokolade er gode greier.

Bare 545,- for 4 kg og 60,- i frakt.

Beste er allikevel smaken; beste jeg har smakt. Slår Nesquick lett, spør du meg og min omgangskrets ;)

 

Edit: Må åpne sida i Internet Explorer. Men frykt ikke. Deres manglende web-kunnskaper taler nå egentlig bare for deres produkter. For alle kjenner vel til ordataket; "Real men use Internet Explorer" ^^

Endret av whom
Lenke til kommentar
Takker for tipset, men er ute etter et tilskudd med 50/50 myse-kasein forhold. Har forstått det slikt at det er det mest optimale?

 

Og gjerne 90% protein, får i meg nok karbohydrater ellers så.. :)

 

Du kan for eksempel kjøpe en bøtte med Pro-90 og en bøtte med Pro-80 fra TN og blande 50/50 så får du ganske nært 50/50 myse/kasein. Er ikke like god som ProZyme på smak, men benytter samme type søtningsstoff som ProZyme, sånn at hvis man klarer den ene så klarer man den andre. Ellers er også 90+ proteinet fra EJ-shop ok på smak.

 

Vet erfaringsmessig at det er store individuelle forskjeller på hvordan man tåler smaken av ulike typer kunstig søtning, sånn at hvis man først liker en så er det ofte tryggest å holde seg til produkter med det samme. Personlig synes jeg f.eks. alt fra proteinfabrikken smaker helt for jævlig, da de bruker noe annet enn aspartam i sine produkter.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg orker og blande, blir dyrt og måtte kjøpe dobbelt opp. (blir dyrere der og da, men ikke pr kg selvsagt.) Og pris er hovedfaktoren til at jeg leter etter nytt produkt her. :)

 

Det må heller ikke være nøyaktig 50/50 blanding. Men at det inneholder en passe mengde kasin hvertfall. Utifra deg jeg har lest så innbiller jeg meg at til mitt bruk er slike trege proteiner viktig.

Lenke til kommentar
Jeg har denne i sjokoladesmak, smaker helt NYDELIG! Gleder meg til hver gang jeg skal drikker den :p

 

Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg til å drikke det :p, men holder meg til 90+ jeg også.

 

Jeg brukte faktisk å synes den var såpass god at jeg, om ikke gledet meg, så i alle fall drakk jeg den med samme "glede" som man drikker et glass saft, melk eller annen foretrukket tørstedrikk. Men her for en måned siden fant jeg frem en liten slump av 90+ sjokolade som jeg hadde hatt liggende i en stund, og da var den ikke fullt så god lenger. Vet ikke om den ble dårlig av et halvårs lagring, eller om de merkene jeg har brukt i mellomtiden har vært så mye bedre at jeg har hevet listen litt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet all verdens tidligere, men Proteinfabrikken og Multipower har jeg vært borti. Og det smakte rimelig hest i forhold til ProZyme som jeg har nå hvertfall!

 

Tror jeg skal gi 90+ en sjangse så får man se om det duger. :)

 

Også tittet litt på Pro-90 som er litt rimeligere hvertfall. Litt annet blandingsforhold enn 90+, uten at jeg egentlig vet hva betydningen av det blir.. :wee:

Lenke til kommentar
Jeg har ikke testet all verdens tidligere, men Proteinfabrikken og Multipower har jeg vært borti. Og det smakte rimelig hest i forhold til ProZyme som jeg har nå hvertfall!

 

Tror jeg skal gi 90+ en sjangse så får man se om det duger. :)

 

Også tittet litt på Pro-90 som er litt rimeligere hvertfall. Litt annet blandingsforhold enn 90+, uten at jeg egentlig vet hva betydningen av det blir.. :wee:

 

Pro-90 er 80/20 kasein/myse, 90+ er 33/66 kasein/myse. Så det ene er vel mer et nesten rent kasein produkt, mens det andre er mer blandingsvare. Pro-90 blir ganske tyktflytende og litt rart synes jeg, men når jeg blander ca. 20g Pro-90 og 20g Pro-80 i en 3dl vann blir det ganske greit.

 

Men 90+ fra EJ-shop er et helt utmerket "allrodund" proteinpulver, slettes ikke verst på smak og konsistens, og prisen er ikke så ille heller.

 

Finnes jo også Biopro 24 fra myoshop, som også skal være et slags myse/kasein blandingsprodukt, men personlig så synes jeg det er noe av det aller verste jeg noen gang har smakt når jeg blandet det i vann. I melk smakte det egentlig helt OK, men jeg har ikke lyst til å være så bundet av å måtte blande med melk hele tiden.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Takker for tipset, men er ute etter et tilskudd med 50/50 myse-kasein forhold. Har forstått det slikt at det er det mest optimale?

 

Og gjerne 90% protein, får i meg nok karbohydrater ellers så.. :)

 

Du kan for eksempel kjøpe en bøtte med Pro-90 og en bøtte med Pro-80 fra TN og blande 50/50 så får du ganske nært 50/50 myse/kasein. Er ikke like god som ProZyme på smak, men benytter samme type søtningsstoff som ProZyme, sånn at hvis man klarer den ene så klarer man den andre. Ellers er også 90+ proteinet fra EJ-shop ok på smak.

 

Vet erfaringsmessig at det er store individuelle forskjeller på hvordan man tåler smaken av ulike typer kunstig søtning, sånn at hvis man først liker en så er det ofte tryggest å holde seg til produkter med det samme. Personlig synes jeg f.eks. alt fra proteinfabrikken smaker helt for jævlig, da de bruker noe annet enn aspartam i sine produkter.

Er det ikke bra at de ikke bruker aspartam, da?

Aspartam er vel ikke akkurat helsefrembringende, eller tar jeg feil nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...