Chola Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 En mulig arbeidsgiver tilbyr følgende avtale: Min opprinelige lønn er for eksempel. Kr 400000,- Men jeg vil få utbetalt kr. 325000,-. Differansen (kr. 75000,-) samles opp til sluttvederlag. Jeg får renter (7 %) og kr. 12000 pr. år jeg jobber for dem. Årlig lønnsøkning kommer i tillegg til dette. Jeg får gratis tilgang til kurs og utdanning (til sammen opptil 50000 pr.år) og gode forsikring ordninger. Avtalen gjelder inntil noen av parter sier opp avtalen Det jeg lurer på er: Er dette lovlig? Hvis ja, er det lønnsomt? Mvh Chola Lenke til kommentar
Loko Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Regner med at dem skal ha deg ansatt via ditt eget firma? Altså at du ikke skal være ansatt som enkeltperson, men firma? Lenke til kommentar
Chola Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Nei, egentlig ikke. tanken var å være ansatt. Har ikke tenkt på denne måten. Er dette ulovlig hvis jeg skal være ansatt? Eller vil det være lønnsomt å bli konsulent via eget firma? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Ser ikke hvorfor det skal være ulovlig. Lønnsvilkår kan man avtale ca som man selv ønsker og sluttpakker er veldig vanlig i arbeidslivet (ref. gyldne fallskjermer) Problemet er om firmaet slår seg selv konkurs og det er absolutt ingenting igjen til lønnsutbetalinger. Da er disse pengene tapt. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Man vil få ubetalt lønn fra lønnsgarantifondet, men dette høres litt ut som en måte å spekulere i at de tar seg av mye av lønnen. Jeg ville vært nokså skeptisk til å jobbe for noen som foreslo noe slikt. Lenke til kommentar
festen Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Det er ikke nødvendig å godta noe slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå