KNB Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Eg skal ha oppkjøring på lettmotorsykkel den 8'ende Mai og er VELDIG nervøs for å stryke. Er det noen her som har lyst å dele sine erfaringer med hva dere gjorde for å stryke/bestå, hva som er det viktigste å tenke på å gjør under kjøring med sensor. Plis ikke kom med svar som "kjørte på rødt lys", dette er åpenbart en veldig idiotisk ting å gjøre. Men disse små tingene så gjør at alt går til helvette Tusen takk for svar Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Se godt frem i veien, bruk speilene korrekt, følg trafikkreglene, og ikke bryt fartsgrensen. Sensoren som er her er veldig kresen på det med speilbruk, og det å se opp og frem, ikke ned i veien osv. Lenke til kommentar
KNB Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Tusen takk for svar, men en ting, gir sensor "minus" viss du holder deg under fartsgrensen? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Tusen takk for svar, men en ting, gir sensor "minus" viss du holder deg under fartsgrensen? Fartsgrensen er til å holde, så lenge forholdene tillater det. Men, om han fører "minus" i boka, er vel en annen sak. Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Slapp av, bruk speilene, kjør rolig, husk på alt av vikeplikt og slike småting som du allerede kan. Du børr ikke gå over fartsgrensen, og heller ikke mye under. Det som ofte redder folk, inkludert meg selv, er å notere seg hver eneste situasjon du ikke var 100% fornøyd med. Etter oppkjøringen sitter sensor seg ned og spørr om det var noe du ikke var fornøyd med og eventuelt hvorfor. Her skal du helst ha fått med deg det meste han har fått med seg, og forhåpentligvis ha en nogenlunde ok forklaring på hvorfor eller hvordan det skjedde. Holder du deg innenfor trafikkrglene skal det egentlig en del til for å stryke! Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Tilpass farten til trafikken på en måte. Er det mange biler som kjører i 55 i 50 sone, kjører jeg i 55. En lager ikke kø. Kjører en bil i 30 i 50 sone, kjører du forbi. Det måtte jeg gjøre selv på oppkjøringen. I svinger må du ikke være redd for å legge deg ned også bruke blinklys riktig. Vise riktig bremse teknikk er også lurt. Plassering når du skal i rundkjøringer/kryss osv. Det som trekker veldig ned er om du plasserer deg midt i veien når du skal til venstre fra en enveis kjøring Selv gikk det bra med meg, selv om jeg slet når vi hadde øvelsene på bane(føttene mine var ikke skikklig plassert). Fikk prøve litt til også gikk det fint. Fikk beskjed om at jeg var litt for effektiv, spesielt når jeg kjørte inn i rundkjøringer ... Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Helhetsintrykket skal være det avgjørende, mindre feil skal ikke bety veldig mye, med mindre det er mange, naturligvis. Vis at du følger med, og klarer å oppfatte trafikkbildet rundt deg. Sikker ganske opplagt men... Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Vær høflig og det går nok greit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Det er spes. ett par ting jeg hadde i bakhodet når jeg kjørte. Hold blikket oppe, generelt bruk av syn Tenk lagsiktig, noe som gir en behagelig kjøring Bruk speil ofte Plasser deg riktig i kjørefeltet til enhver tid Hold fartsgrensen og tilpass farten til forholdene Husk for all del å slå på lyset før du drar i vei Hvis du kjører over fartsgrensen vil du få større tilsnakk enn hvis du kjører litt under. Det absolutt beste og det du kanskje bør gjøre er å holde den så bra som mulig. Det eneste jeg fikk "refs" for var at jeg kjørte med for høyt turtal, sensorene vil tydeligvis at man ikke skal forurense og bråke mer enn nødvendig. Hvis sensoren spør deg om du syns det gikk greit; fokuser på alt det du gjorde bra. Hvis du gjør det du har lært så skal det nok gå fint. Lykke til! Endret 1. mai 2008 av Slettet+19283741 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå