Dyrehagen Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hella folkens. Fant mitt gamle togsett når jeg rydda på rommet mitt for noen dager siden, og siden jeg ikke er noe særlig interessert lenger, bestemte jeg meg for å prøve å selge det. I morgen får vi en bruktselger på besøk (morra mi skal selge ham en haug gamle bøker), og jeg tenkte jeg skulle prøve å selge ham togsettet mitt også. Men jeg aner ikke hva det er verdt, og det er her dere kommer inn. Det det dreier seg om er et gammelt (før 2000, men i fin stand) startsett med en del skinner, et lokomotiv, seks vogner og en trafo. Alt fungerer helt fint, lokomotivet går kanskje litt tregt. I tillegg kjøpte og fikk jeg den gang en del ekstra, det vil si et lokomotiv og åtte ekstra vogner, pluss en del skinner. Dette er mye nyere enn startsettet, toppen et par år gammelt. For de som kan sakene sine, skinnene det dreier seg om er: Startsett: 12 x 24130 (buet skinne) 7 x 24172 (kort, rett skinne) 5 x 24188 (lang, rett skinne) 2 x 24224 (buet skinne) 1 x 24611 (venstre switch) 1 x 24612 (høyre switch) "Løsvekt": 3 x 24094 (veldig kort, rett) 2 x 24977 (bom) 12 x 24188 2 x 24172 1 x 24611 3 x 24224 3 x 24130 Alt i alt blir det 54 skinner, to elektriske lokomitiver, 14 vogner, og en trafo. Hvis det er noen her som kunne gi meg en prisantydning, hadde det vært fint. En betydelig del av pengene mine den gang gikk med til denne hobbyen, så jeg håper liksom å kunne få litt igjen for det. Som sagt, bruktfyren kommer i morgen (mandag), så jeg trenger svar kjapt. Jeg har bilder hvis dere trenger det. Takk på forhånd =) Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hei du kan sjekke på qxl.no der omsettes det masse deler til Märklin-togsett. Litt vanskelig å si nøyaktig hvor mye du kunne fått for tingene dine , det kommer jo litt an på hvor attraktive de vognene og togene du har er. Hvis jeg skulle solgt disse tingene hadde jeg tatt gode bilder av alle tingene og lagt det ut på qxl, hadde minimum fått 1000 kr for alt sammen kanskje en god del mer. Hvis du skal selge til en brukthandler så skal jo han også ha fortjeneste når han selger det videre mens du sparer deg for arbeidet, men du burde ihvertfall ikke la det gå for mindre enn 700-800 kr. Lenke til kommentar
Dyrehagen Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Okay, fikk tatt noen bilder: Startsettet, med lokomotiv og vogner. Lokomotivet og vogn 1 fra startsettet. Lokomotivet har både lysende frontlykter og et oransje lys bak som skal forestille det lille rommet de hiver kull inn i. Vogn 2 og 3 fra startsettet. Vogn 3 og 4 fra startsettet. Den lille krana kan heves og senkes med et lite håndtak på den andre siden av vogna. Vogn 5 og 6 fra startsettet. Vogn 6 har et lite lys bak som lyser når det er strøm i skinnene. Trafoen fra startsettet. Lokomotivet og vogn 1 fra et av de nyere settene. Vogn 2 og 3. Vogn 3 har et lys bak som lyser når det er strøm i skinnene. Vogn 1 og 2 fra et annet sett, også et av de nyere. Vognene er visstnok preussiske, i følge emballasjen. Vogn 3 og 4 fra settet over. BANANVOGN! Jeg elsker denne vogna:D Originalembalasjen til alle fire settene. Håper dette hjalp. Tilleggsinformasjon ftw. Endret 13. april 2008 av Dyrehagen Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Veldig masse flotte ting. Helt enig i at den bananvognen var stilig, etter hva jeg ser av lignende ting på qxl så burde du i en auksjon kanskje kunne få ca 150 kr for den alene. Positivt at du har tatt vare på alle orginal eskene og at de ser pent behandlet ut. Jeg fastholder mitt nøkterne anslag på at du kan få minimum 1000 kr totalt for alle tingene hvis du legger de ut for salg på qxl, er du heldig kan du få en god del mer. Hvis du ikke får et godt tilbud fra han du skal snakke med i morgen så ville jeg lagt de ut selv hvis jeg var deg. Du har jo allerede gode bilder, og en beskrivelse av hva settene inneholder. Bruk den gode beskrivelsen og bildene og lag auksjoner selv , bare finn ut hva porto blir på hver enkelt ting og skriv at kjøper må betale porto i tillegg. Som en litt nøktern startpris ville jeg satt: ca 350-400 kr for det første store settet ca 250-300 kr for settet med lok nr 2 ca 100-150 kr settet med 4 ekstra vogner ca 100 kr bananvognen og satset på at mange ble interessert og bydde over hverandre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå