Killswitch Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Hei folkens, har et litt merkelig problem når jeg skal overklokke min intel q6600. Ville bare overklokke den litt, så satte den til å gi meg 10% mere via BIOS, og der er alt i orden, men når jeg måler hastigheten i windows med CPU-Z er det ingen forandring fra stockhastigheten på 2,4 ghz. Noen som har forslag til hvordan dette kan løses, eller om hovedkortet mitt (asus p5kc) rett og slett ikke henger med, noe jeg egentlig tviler litt på, da jeg har lest på noen forum at folk med samme cpu og hovedkort som meg får overklokka langt mer enn hva jeg prøvde på. Min pc: CHIEFTEC PSU Turbo Series 650W Asus p5kc xfx 8800 gtx 2 gb ram intel q6600 med go stepping creative extreme music lydkort Det hele er pakket inn i kabinettet lexa fra nzxt. Varme er ikke noe problem, da kjølingen er veldig god i kabinettet. Har ikke sett en høyere cpu temp enn 40 grader etter flere timer crysis. Endret 14. april 2008 av Killswitch Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 hvordan hastighet har du på rammen ? sett den til og kjøre 1/1 med fsb ,, ergo 266fsb=533ram så overklokk, gå gradvis oppover,, tror nok dette er veien og gå! det oppsett bør klokke mere enn 10% , kommer jo ann på hvilken ram du har! Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 (endret) 800 mhz er rammen på.. En kompis mente at man måtte "brenne" inn cpuen ved å kjøre et stress program på cpuen. Han sa at noen cpuer ikke kunne overklokkes før man hadde gjort det... høres litt rart ut etter min mening men.. Skal prøve det du foreslår, men må noe skolearbeid av veien først. Endret 14. april 2008 av Killswitch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå