OgnOmm Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Har Norton Internet Security og online ADSL, men sliter litt med det faktum at det ikke er mulig å kommunisere skikkelig med maskinene da brannmuren hindrer dette. Da tenker alle, spesifiser IP, og voila....MEN hva skjer med ADSL da, som har dynamisk? IP?? Er det en annen mulighet å spesifisere maskiner i nettverk, uten å spesifisere ved IP? P.f.h takk Lenke til kommentar
eiga Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Problemer med maskiner på LAN(deling)? Network range(for LAN) inn i 'trusted Zones'. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 kjempeenkelt du trenger ikke aste ipr, du tar og velger nettverkswizarden til nis og kjører dette så tar du og tilater all tilgang på adressen til nettverkskortet ditt så fisker det seg, men selvsat det beste hadde vært om du hadde satt fast ip på maskinene og lot maskinen bare tilate disse ipne (eks 192.168.0.x subnetmask 255.255.255.x) men ejg kan ikke oppstettet ditt deler du internett med en maskin så er det bare å montere firewall på den maskinen og odta alle maskinene på det indre nettverk og legge inn antivirus på dem Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 men ejg kan ikke oppstettet ditt deler du internett med en maskin så er det bare å montere firewall på den maskinen og odta alle maskinene på det indre nettverk og legge inn antivirus på dem Det er jo et godt valg, men innimellom er det godt å kunne gå rett på internett med den maskina som ikke er host. Og angående IP, jeg må jo ha automatisk IP når jeg har ADSL uten fast IP ikke sant? Lenke til kommentar
sammy70 Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Har også ADSL fra telehor...(så lenge det varer) og deler linja med en nabo og kjører også NIS. Null problem! Kjør wizarden og den vil automatisk finne og legge til den andre maskina. Har SMC Barricade router til å dele linja og da er maskinene helt uavhengige av hverandre. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 men ejg kan ikke oppstettet ditt deler du internett med en maskin så er det bare å montere firewall på den maskinen og odta alle maskinene på det indre nettverk og legge inn antivirus på dem Det er jo et godt valg, men innimellom er det godt å kunne gå rett på internett med den maskina som ikke er host. Og angående IP, jeg må jo ha automatisk IP når jeg har ADSL uten fast IP ikke sant? Selv om du har en dynamisk "public" IP så er IP adressene dine i lokal nettverket statiske. Hvis lokal IP rangen din er 10.0.0.0 - 255 så sett hele rangen som "Trusted Zone". Når det gjelder eksterne IP adresser så er det praktisk talt umulig å sette en ekstern bruker som "Trusted" hvis han har forskjellig IP hver gang han stikker innom. Har du relativt faste tjenester på maskinene i lokalnettverket du vil skal være public, bruk IP filter og NAT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå