AsconaB Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Har brukt Ez Mask til å klippe ut et objekt fra et bilde, men får ikke til å klippe dette objektet ut etter det og lime det inn i et annet bilde...... Håpløst forklart men håper noen skjønner. Har altså 2 layers hvor det ene er bildet jeg har klippet objektet ut fra og det andre er svart med objektet i hvitt. Skal altså ha objektet over i et annet bilde. Er nybegynner.....og læringskurven er BRATT ja. Endret 13. april 2008 av AsconaB Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Du har berre eitt lag vil eg tru, men det eine laget har ei lagmaske, som angir kva deler av laget som er synleg (kvitt) og kva som er usynleg (svart). For å få laget over i eit anna bilete som er ope i Photoshop kan du høgreklikke på det og velge Duplicate layer. I nedtrekksmenyen der det står Destination vel du det andre biletet. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Hmm, må prøves ut. Men satt og søkte litt i hjelp og fant "move tool" Skal også nevnes at jeg har engelsk versjon og denne type engelsk er jeg vel ikke helt stødig i. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Move tool kan ogso brukast – det er berre å arrangere det slik at du kan sjå begge bileta, og klikke og dra frå det eine til det andre. (Det er ofte fleire måtar å gjere ting på i PS.) Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Ja, men den måten du beskriver fant jeg enklere siden man slipper å arangere det slik at man ser begge bildene. (Arbeider med mange bilder) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå