Kibs Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hei. Jeg spør på vegne av min mor som syntes blomstene på denne planten var så pene. Hun vet ikke navnet og har ikke funnet det noen steder. Frøene kom i en frøblanding, så det er ingen hjelp å få der. Blomstene var visst blå og litt "luftige", som hun sa. Frøkapselen ser slik ut: Pengen er en femkroning, så aner dere størrelsen. Er det noen som har peiling på hva det kan være blir vi, aka. min mor, veldig takknemlig. Lenke til kommentar
granny Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Kan det være akeleie..? Jeg har masse akeleier, og de frøene har samme form, men jeg klipper de av før de tørker.. http://www.markblomster.com/Markblomster/Flora/A/Akelei.html Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Beklager, det er ikke akeleie. Jeg tror den må være sjeldnere, i og med at de ikke vet hva den heter. Lenke til kommentar
granny Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Tror dere bør lete i samme familie ihvertfall siden frøene er så like? Edit: Og siden det er soleiefamilien gjorde jo ikke det saken enklere... Endret 13. april 2008 av granny Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Det har du rett i. Takk. Lenke til kommentar
granny Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Det er ikke ridderspore da? Har ikke klart å finne frøene til de, men de er jo nydelige da Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Nydelige var de, men det er ikke det heller. :S Lenke til kommentar
granny Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Kan dere forklare utseendet på blomsten/bladene nøyere da? Ligner den på noen andre? Lenke til kommentar
granny Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Kom på en ting til jeg: Lurer på om det ikke er slik frøbelg jeg har fått som pynt på blomsteroppsatser - kanskje lurt å høre med en blomsterbinder om de kjenner til navnet? Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Kom på en ting til jeg: Lurer på om det ikke er slik frøbelg jeg har fått som pynt på blomsteroppsatser - kanskje lurt å høre med en blomsterbinder om de kjenner til navnet? Bra tips. Skal gi det videre. Ang. nærmere beskrivelse av blomsteren skal jeg be om det asap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå