EchoMaker Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Nice! Skal kjøpe en del av bøkene snart, jeg.. Vil ha mine egne i de fleste fag slik at jeg kan bruke markeringspenn, skrive i marg osv. lånebøker er no dritt Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Ah, gratulerer! Ikke lenge igjen nå Nei sommeren blir fort ferdig... har fått meg Matte SL boka av en IB student og allerede begynt å se på pensumet! Sommeren kommer til å gå urovekkende fort ja! Har kun 4 dager med skole igjen nå! Men sommeren mellom 1. og 2. året av IB kan knapt kalles ferie. Jeg har extended essay, internal assesments, matte prosjekt, orals forberedelse, og generell repitisjon å gjøre i løpet av sommeren. I tillegg planlegger jeg å jobbe en del, og å treffe venner. Blir med andre ord ikke mye reising på meg! Gratulerer til dere som kom inn og lykke til! Hvilke fag skal du ta cornflake91? Lenke til kommentar
Trondisk Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Ah, gratulerer! Ikke lenge igjen nå Nei sommeren blir fort ferdig... har fått meg Matte SL boka av en IB student og allerede begynt å se på pensumet! Sommeren kommer til å gå urovekkende fort ja! Har kun 4 dager med skole igjen nå! Men sommeren mellom 1. og 2. året av IB kan knapt kalles ferie. Jeg har extended essay, internal assesments, matte prosjekt, orals forberedelse, og generell repitisjon å gjøre i løpet av sommeren. I tillegg planlegger jeg å jobbe en del, og å treffe venner. Blir med andre ord ikke mye reising på meg! Gratulerer til dere som kom inn og lykke til! Hvilke fag skal du ta cornflake91? Jeg satte disse fagene på søknaden min: Maths HL Physics HL English A1 (HL) History SL Chemistry SL Norwegian B(SL) Får se hvordan det går...og jeg får eventuelt bytte om det ikke passer. IB koordinatoren mente at det ble altfor lettvint å ta den lette norsken...håper jeg får ta det uansett. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Ah, gratulerer! Ikke lenge igjen nå Nei sommeren blir fort ferdig... har fått meg Matte SL boka av en IB student og allerede begynt å se på pensumet! Sommeren kommer til å gå urovekkende fort ja! Har kun 4 dager med skole igjen nå! Men sommeren mellom 1. og 2. året av IB kan knapt kalles ferie. Jeg har extended essay, internal assesments, matte prosjekt, orals forberedelse, og generell repitisjon å gjøre i løpet av sommeren. I tillegg planlegger jeg å jobbe en del, og å treffe venner. Blir med andre ord ikke mye reising på meg! Gratulerer til dere som kom inn og lykke til! Hvilke fag skal du ta cornflake91? Tror du overdriver litt. Extended essay burde man gjøre om sommeren. Internal assesment vil du ikke få over sommeren hvis du har gjort de du skal gjøre. Det finnes ingen matteprosjekt, men det eksisterer et vitenskapsprosjekt som du vil bli ferdig med før sommeren. Orals gjør du på høsten og du trenger absolutt ikke forbrede deg for orals. Generell repitisjon trenger du bare å gjøre hvis du henger etter eller ikke har lært hva du skal. Du vil absolutt ha muligheten til å reise. Ferien kommer til å bli ferie. Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Vel, i mitt tilfelle så flytter jeg skole og verdensdel, så jeg tror ikke jeg overdriver så veldig mye . Extended essay burde gjøres i løpet av sommeren, og det har jeg hele tiden vært innstilt på. Internal assesment i historie har jeg fått å gjøre i løpet av sommeren, da første draft skulle inn rett etter. Vi har et matte-prosjekt, men det regnes vel også som en del av internal assesment, til IBO skal det i alle fall. Muntligen jeg skal ha, har resten av min nye klasse allerede tatt i fjor, men jeg tar den nå siden det er nå jeg kommer. Må forberede meg, ved å sette meg godt inn i bøkene jeg skal ha orals i. Den generelle repitisjonen er på fag hvor min nye skole har gått gjennom emner som min nåværende skole ikke har gjort enda da hver skole velger sin rekkefølge å gjøre undervisningen i. Anbefaler ikke å bytte skole midt i programmet . Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Til alle Extended Essay - folk: Please, for deres egen skyld, gjør ferdig så mye dere kan i sommer! Dere får et helvete hvis dere drøyer det for mye... Hilsen en nybakt ex-IB'er Lenke til kommentar
EchoMaker Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Skal huske på det Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Til alle Extended Essay - folk: Please, for deres egen skyld, gjør ferdig så mye dere kan i sommer! Dere får et helvete hvis dere drøyer det for mye... Hilsen en nybakt ex-IB'er Har hørt den der mange ganger ja, så satser på å bli ferdig med hele første draft i løpet av sommeren. Vet at det kommer til å bli stress neste år og da vil jeg helst ha EE gjort, så jeg ikke trenger å tenke så mye på det. Forresten, til tidligere IB studenter; vet dere om group 4 prosjektet sendes til IBO, eller vurderes den kun internt av lærerne på skolen? Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) G4 vurderes internt. Det er et jallaprosjekt uten like og har så godt som ingenting å si. Teller for 8 % av karakteren din i science-faget ditt elns. Endret 4. juni 2008 av haxxorx Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 G4 vurderes internt. Det er et jallaprosjekt uten like og har så godt som ingenting å si. Teller for 8 % av karakteren din i science-faget ditt elns. Det teller 3% av alle naturfagene dine. Det er greit å få gjort en sikkelig jobb sånn at du ikke mister 2% av karakteren din. Hvor kjipt er det ikke få 5 istedenfor 6 fordi du ga faen i G4. Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 G4 vurderes internt. Det er et jallaprosjekt uten like og har så godt som ingenting å si. Teller for 8 % av karakteren din i science-faget ditt elns. Det teller 3% av alle naturfagene dine. Det er greit å få gjort en sikkelig jobb sånn at du ikke mister 2% av karakteren din. Hvor kjipt er det ikke få 5 istedenfor 6 fordi du ga faen i G4. Takk for svar . Selv har jeg allerede gjort group 4, men har fått så dårlig informasjon fra skolen om hva det egentlig er. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Fikk vite at jeg kom inn på IB i dag, men har etterhvert funnet ut at jeg er rimelig fornøyd med skolen jeg går på nå (må bytte skole). Er det slik som med andre linjer at om jeg takker nei til IB, så får jeg ikke skoleplass, eller vil jeg få sjangsen til å fortsette vanlig studiespesialiserende? Er ikke det at jeg ikke har lyst å gå IB, har bare innsett at jeg ikke har så lyst til å bytte skole. =p Lenke til kommentar
Trondisk Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Fikk vite at jeg kom inn på IB i dag, men har etterhvert funnet ut at jeg er rimelig fornøyd med skolen jeg går på nå (må bytte skole).Er det slik som med andre linjer at om jeg takker nei til IB, så får jeg ikke skoleplass, eller vil jeg få sjangsen til å fortsette vanlig studiespesialiserende? Er ikke det at jeg ikke har lyst å gå IB, har bare innsett at jeg ikke har så lyst til å bytte skole. =p Vet ikke hvordan det er med skolen du har søkt på, men jeg fikk iallefall et svarslipp der jeg måtte krysse av på JA eller NEI for skoleplass også sende/fakse den til skolen. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Det fikk jeg også, men hvis man takker nei til vanlige linjer så er det jo slik at man ikke får skoleplass i det hele tatt (tror jeg i hvert fall). Så lurte på om det var slik her også. Skal derimot møte lærere og elevene og noe greier i morgen, så kan spørre da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå