Trondisk Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Det med HL og SL fag. Har hørt at alle skal ha SL det første året også HL det siste året. Er det slik det? Nei, man velger minst 3 fag på HL og de resterende på SL, og dette gjelder begge årene. De fagene man velger som HL har man noen timer mer i uka enn SL. Noen lærere velger imidlertid gjerne å vente med HL topicene, slik at SL gjerne komme det første året og HL det andre. Lurt. Var å kikket i en IB matte SL og HL bok på bokhandelen(Norli). De var ca. 800 siders lang og hadde 23 kapitler hver. Er meningen at vi skal gå gjennom så mye på et år? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Det er for begge åra.. Du kjøper kun bøker en gang, as far as i know. Lenke til kommentar
Trondisk Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Det var det jeg trodde. Hadde vært galskap å gå gjennom 23 kapitler på et år. Lenke til kommentar
EchoMaker Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Hehe, gleder meg Får også IB elever gratis bøker? Det er det jeg har blitt fortalt. Har allikevel tenkt på å kjøpe et par av bøkene allerede nå, og få en head start. Bli vant til fysikk/kjemi på engelsk Lenke til kommentar
Trondisk Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Tenkte det jeg å i matten og fysikken. Har fått lånt meg 2MX boka og begynt på pensumet. Hadde kanksje vært lurt å kjøpe selve IB boka. Vi får bøkene gratis ja. Personlig synes jeg den gamle måten med å kjøpe boka fungerer bedre, men men. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 HÆ? Vil du ikke ha gratis bøker? Lenke til kommentar
Trondisk Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Jo gratis bøker vil jeg ha, men når vi kjøper bøkene så får vi dem til odel og eie. Jeg kommer f.eks ikke til å selge alle bøkene mine fra VG1. Skal ha noen av dem til senere bruk. Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Lurt. Var å kikket i en IB matte SL og HL bok på bokhandelen(Norli). De var ca. 800 siders lang og hadde 23 kapitler hver. Er meningen at vi skal gå gjennom så mye på et år? Selve IB programmet går over to år, men i hvert fag får du en bok det første året som skal gå over begge årene. Noen lærere velger også å ikke ha bøker i det hele tatt, men gir heller ut notater/lar elevene skrive notater fra timene. Men i fag som matte er det jo selvfølgelig nødvendig med en bok, og da er det som sagt kun ei bok. SL boka som skolen min bruker består av 29 kapittler fordelt på 800 sider. Å ta matte på engelsk er forøvrig ikke noe problem, bare du får med deg vokabularet. Som ny på engelsk skole var det noe jeg sleit med, hvor jeg egentlig hadde lært å løse typen oppgave, men forstod det ikke da det var ord jeg ikke kjente til. Men det gikk seg fort til. Fysikk og kjemi har jeg ikke hatt på engelsk, men jeg har biologi og det går også fint. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg går på IB og det er et fag jeg tror du vil få store problemer med. Physics HL, den kommer til å drepe deg hvis du ikke er virkelig flink i fysikk, gjenomsnittskarakteren på min skole som er den nest beste skolen etter Fjaler er mellom 3 og 4. Jeg går på IB og tar følgende fag Higher level Physics Norwegian Math Standar Level Further Mathematics Chemistry English B (Har eksamen i morgen) Economics Lenke til kommentar
EchoMaker Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Har rene 6'ere i fysikk (Fysikkdelen av naturfag, anyway) og læreren sier at jeg er en av de få som faktisk skjønner det.. Så jeg HÅPER det skal gå bra. Hvis det ikke gjør det, hopper jeg bare av etter den første måneden Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Har rene 6'ere i fysikk (Fysikkdelen av naturfag, anyway) og læreren sier at jeg er en av de få som faktisk skjønner det.. Så jeg HÅPER det skal gå bra. Hvis det ikke gjør det, hopper jeg bare av etter den første måneden Problemet er at dere lærer ikke noe særlig med formular og regne ut oppgaver med vanvittig mye omformuleringer av formlene. Jeg må jobbe mye og jeg strever mye med å få 7-er, hadde jeg ikke giddet å jobbe noe særlig hadde jeg sikkert ikke fått noe bedre enn 4 eller 5, og jeg har tatt fysikk i USA tiderligere. Jeg fikk også 6 i naturfag, men det var heldigvis litt lettere og da var jeg ganske lat. Endret 13. mai 2008 av Camlon Lenke til kommentar
Trondisk Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Har rene 6'ere i fysikk (Fysikkdelen av naturfag, anyway) og læreren sier at jeg er en av de få som faktisk skjønner det.. Så jeg HÅPER det skal gå bra. Hvis det ikke gjør det, hopper jeg bare av etter den første måneden Problemet er at dere lærer ikke noe særlig med formular og regne ut oppgaver med vanvittig mye omformuleringer av formlene. Jeg må jobbe mye og jeg strever mye med å få 7-er, hadde jeg ikke giddet å jobbe noe særlig hadde jeg sikkert ikke fått noe bedre enn 4 eller 5, og jeg har tatt fysikk i USA tiderligere. Jeg fikk også 6 i naturfag, men det var heldigvis litt lettere og da var jeg ganske lat. Ja, vi har jo ikke akkurat hatt så mye matematikk i fysikk(som en del av naturfag) enda. Det eneste man lærer er fakta om stråling og radioaktivitet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Det folk sliter med i fysikken er stort sett forståelsen da, så fremt du ikke er en noldus i matte. Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Jada, det valgte jeg på søknaden. Om jeg får det som jeg vil veit jeg ikke ennå (kommer ann på hvor mange andre som har valgt det samme), men jeg har i alle fall valgt følgende fag: Standard Level: Norwegian A1 English B Mathematics High Level: Economics Physics Chemistry Gleder meg Det som evt kan skje er at de ikke tilbyr Economics på HL. Da erstatter jeg det med English. Ganske heftig program du har satt opp for deg selv der, lykke til . Ble ferdig med IB i 2007 og det var en ganske god erfaring, men må si at folk som tok de faga der sleit en del. Selv tok jeg English B, History, Norwegian A1 og Theater Arts i Higher Level, og maths & biology i Standard Level. Skulle ønske jeg kunne tatt English A2, men det var ikke tilgjengelig for oss det året. English B er et ellers veldig lett fag. Går nå på universitet i England, og nesten alle jeg møter fra andre land enn England har tatt IB, så det gir veldig gode sjanser for å dra til utlandet. Endret 14. mai 2008 av Gonzolaz Lenke til kommentar
EchoMaker Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Universitetet jeg har lyst til å gå på seinere krever English A2 HL, så programmet mitt endres litt. Drømmeprogrammet er følgende: HL: English A2, Economics, Psychology SL: Chemistry, Norwegian A1, Mathematics Men de tilbyr sannsynligvis ikke Economics på HL, og tilbyr sannsynligvis ikke Psychology i det hele tatt.. så.. Yeah. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Norske skoler har dessverre veldig smale programmer ang fagvalg. I utlandet kan man velge Politics, Computer Science, etc, men ikke her Er forresten nettopp ferdig med min siste IB-eksamen (gikk på Berg i Oslo), så hvis noen har spm om skolen eller IB generelt, så bare si ifra Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Norske skoler har dessverre veldig smale programmer ang fagvalg. I utlandet kan man velge Politics, Computer Science, etc, men ikke her Er forresten nettopp ferdig med min siste IB-eksamen (gikk på Berg i Oslo), så hvis noen har spm om skolen eller IB generelt, så bare si ifra Ja, er det inntrykket jeg også sitter med. Nå har ikke skolen jeg går på i Singapore heller det største utvalget men de har blandt annet theatre arts som jeg hadde veldig lyst å ta, men måtte velge bort siden skolen i Norge ikke tilbyr det kurset. Håper det gikk bra på eksamene dine! Hvilke har du? Endret 19. mai 2008 av Noteknekk Lenke til kommentar
Trondisk Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Ah, anntok at dette opptaket var felles for hele landet. Jaja, lykke til! Håper du kommer inn Fikk vite i uka her at jeg kom inn . Spent! Lenke til kommentar
EchoMaker Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Ah, gratulerer! Ikke lenge igjen nå Lenke til kommentar
Trondisk Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Ah, gratulerer! Ikke lenge igjen nå Nei sommeren blir fort ferdig... har fått meg Matte SL boka av en IB student og allerede begynt å se på pensumet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå