Scarn Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Hei! Eg køyrer AM2 6400+ black edition med stock kjøling, og når eg køyrer occt, så står det at testen måtte stoppast pga det blei altfor høg temperatur. Kva slags temperatur bør ein prosessor holde seg under? På speedfan er "internal temp" 93C ! Det ser unormalt høgt ut! Eg veit ikkje kva ingernal temp er eingang, så eg spør her. Kva er det? Edit: Endeleg fekk eg til imageshack Endret 21. april 2008 av Gizmo93 Lenke til kommentar
KNB Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hmmm, 93C hørtes voldsomt høgt ut ja, sikkert på det ikke er fahrenheit du mener? Eg har en Intel Core 2 Duo prossessor som låg på ca 60C idle og ca 70-75C når eg spillte og eg installerte en overclocking vifte og nå ligger den på ca 25C xD Du må selv vurdere om du vil spandere 500 kr på en annen vifte eller om du bare skal kjøre stock, men som sagt, 93C er ganske høgt... Lenke til kommentar
KNB Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Hmmm, 93C hørtes voldsomt høgt ut ja, sikkert på det ikke er fahrenheit du mener? Eg har en Intel Core 2 Duo prossessor som låg på ca 60C idle og ca 70-75C når eg spillte og eg installerte en overclocking vifte og nå ligger den på ca 25C xD Du må selv vurdere om du vil spandere 500 kr på en annen vifte eller om du bare skal kjøre stock, men som sagt, 93C er ganske høgt... EDIT: Beklager dobbelposting Endret 13. april 2008 av KNB Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Hmmm, 93C hørtes voldsomt høgt ut ja, sikkert på det ikke er fahrenheit du mener? Eg har en Intel Core 2 Duo prossessor som låg på ca 60C idle og ca 70-75C når eg spillte og eg installerte en overclocking vifte og nå ligger den på ca 25C xD Du må selv vurdere om du vil spandere 500 kr på en annen vifte eller om du bare skal kjøre stock, men som sagt, 93C er ganske høgt... EDIT: Beklager dobbelposting Legger til bileter med ein gang eg får til imageshack/bildr til å fungere Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 No fekk eg til bileta. No kan dåke sjølv sjå temperaturane Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Etter som jeg tolker disse verdiene så er det ingenting å bekymre seg for. Intern kjernetemp er vell enda lengere ned i CPU'en og der skal det være varmere for å si det sånn. Ser ut som de vanlige målerne er innenfor verdiene som er vanlige (rundt 40 grader) men ikke siter meg på det her, jeg ville i allefall fått en mening til om dette eller at jeg tar en sjekk runde på mitt eget system. Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 (endret) Etter som jeg tolker disse verdiene så er det ingenting å bekymre seg for.Intern kjernetemp er vell enda lengere ned i CPU'en og der skal det være varmere for å si det sånn. Ser ut som de vanlige målerne er innenfor verdiene som er vanlige (rundt 40 grader) men ikke siter meg på det her, jeg ville i allefall fått en mening til om dette eller at jeg tar en sjekk runde på mitt eget system. Hadde du gidda å sjekke? Blei litt stressa sida eg ikkje veit kva som er "normalt". I og med at eg skal selge pc-en. Vil ikkje selge ein overoppheta pc. Endret 14. april 2008 av Gizmo93 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 (endret) Ikke stol på Speedfan, regner med 93c er bare Speedfan som tuller, eller det kan være temp på vrm/mosfets - hva slags hovedkort? Endret 14. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Ikke stol på Speedfan, regner med 93c er bare Speedfan som tuller, eller det kan være temp på vrm/mosfets - hva slags hovedkort? Asus M2N32-SLI Deluxe Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Det kortet har brukbar kjøling av chipset/mosfet, så du kan nok slå deg til ro med at 93c er Speedfan som tuller. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Hva er max load temp på cpu? Med Prime95 v25.6 på Small FFT? Lenke til kommentar
KNB Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Viss 93C hadde vart rett så hadde dataen mest sannsynlig slått seg av Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Hva er max load temp på cpu? Med Prime95 v25.6 på Small FFT? Har prøvd på occt, og der trur eg han søren meg var oppi 90, før testen sa at det var nok. Kan laste ned Prime95 og sjekke. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Bruk Everest til å lese av temp - ikke Speedfan Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Bruk Everest til å lese av temp - ikke Speedfan ja, som du ser på bileta er det både speedfan og everest Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Er nok noe feil med speedfan her ja. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Unnskyld ein litt usaklig post, men har berre eit raskt spm. No når eg skriv dette ligg tempen på HK på 40C og CPU på 30C. Har ingen andre program gåande og det er ikkje så veeeldig lenge sida eg slo på dataen. Er dette sannsynleg? Har ikkje skjekka tempen når eg spelar, men trur nok den stig ein del då òg... Har tenkt å klokke CPUen litt til, (har allereie pressa den frå 3,0 til 3,3 GHz) og lurar på om eg burde skaffe meg vifte? Målingane er gjort med Everest. (ikkje misforstå der eg skreiv "skaffe meg vifte". har seff vifter frå før... ) Unnskyld igjen for usaklig post... Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Ikke usaklig post, men kapring av tråden ;-) Uansett, hva slags cpu, kjøling og hovedkort? Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Ikke usaklig post, men kapring av tråden ;-) Uansett, hva slags cpu, kjøling og hovedkort? kanskje det var ein bedre måte å seie det på, ja... ;-) Prosessor: AMD Athlon 64 X2 6000+ Socket AM2 dobbeltkjerne (3,0 GHz, men har klokka det til 3,3) Hovudkort: AMD690GM-M2 Kjøling: Har ikkje anna kjøling enn det som var med då eg kjøpte maskina, dvs. berre CPU-vifte, og ei vifte bak (veit ikkje kva det heiter ) på 80mm. Men eg må nok skaffe meir kjøling, ja... Tempen ligg som sagt litt høgare enn eg kunne tenkt meg. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 hva slags temp har du under load med prime95 (helst versjon 25.6)? Kjør Prime956 med small FFT i noen minutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå