Gå til innhold

Gamer PC maks 6000,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er helt feil, ved install av service pack1 for vista 32-bit versjonen så får du utnyttet 4gb ram :cool:

Det er vel langt fra feil? Greit nok, den viser 4gb i sysinfo, men hvis du sjekker hva du faktisk har tilgjengelig er det ~3.3. 32 bits adressering kan man dessverre ikke gjøre noe med.

Det du har tilgjengelig er vel omtrentlig 4gb - skjermkort (512?) - forskjellige andre viktige adresser, så sitter du igjen med rundt 3.3 gb ram.

...du må gjerne linke til relevante sider om dette er feil :)

Lenke til kommentar

Quad er kun en bra cpu hvis den klokkes til 3ghz+. Da begynner den å vise muskler. Idag er de fleste spill kodet slik at mhz teller mer enn antall kjerner. Det vil kanskje endre seg om et år eller så, men innen den tid er q6600 en utdatert antikkvare...

Lenke til kommentar
Det er helt feil, ved install av service pack1 for vista 32-bit versjonen så får du utnyttet 4gb ram :cool:

Det er vel langt fra feil? Greit nok, den viser 4gb i sysinfo, men hvis du sjekker hva du faktisk har tilgjengelig er det ~3.3. 32 bits adressering kan man dessverre ikke gjøre noe med.

Det du har tilgjengelig er vel omtrentlig 4gb - skjermkort (512?) - forskjellige andre viktige adresser, så sitter du igjen med rundt 3.3 gb ram.

...du må gjerne linke til relevante sider om dette er feil :)

Alle forsøk jeg har prøvd med å finne ut av hvor mye ram jeg har så viser den 4gb med minne, aner ikke jeg :hmm: men syns vista ble kjappere etter install av sp1 :cool:

Quad er kun en bra cpu hvis den klokkes til 3ghz+. Da begynner den å vise muskler. Idag er de fleste spill kodet slik at mhz teller mer enn antall kjerner. Det vil kanskje endre seg om et år eller så, men innen den tid er q6600 en utdatert antikkvare...

Du syns ikke at du overdriver litt vel??? Jeg gamer stort sett bare og Quaden funker helt flott :cool:

da går jeg for e8400 :)

Ikkeno dårlig valg nei :cool:

Lenke til kommentar
SUperbygger? Spiller du CS?

EDIT: sry for offtopic!

Nope :no: spiller masse BF2 :cool:

veit ikk... bedre om de skjer no med pcn lissm.. kan levere den på butikk å sånn

Det der er bare tull og tøys, kjøper du maskin på en nettbutikk som har satt den sammen og har testet den så har du like gode garanti ordninger, gratis retur hvis det skulle oppstå feil :yes: og maskinen yter mye bedre og ikke minst kvaliteten :thumbup: det er åsså mye bedre når du skal oppgradere senere :cool: en maskin fra Elkjøp, Lefdal el Expert suger :thumbdown: og får du feil så tar det votter og vinter før du får den i retur :thumbdown: og de har begrenset oppgraderings muligheter... Jeg anbefaler sterkt at du kjøper fra en nettbutikk :thumbup: faren din bør sette seg inn i ting han ikke har greie på før han argumenterer...

Endret av superbygger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...