Gå til innhold

Gamer PC maks 6000,-

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe meg en gamer, men er usikker på hvilken prosessor jeg skal velge.Har sett på både AMD og Intel, men vet ikke hvilken av de som er best. Er det mulig å få noe bedre enn dette til 6k?

AMD-Oppsett - ca. 6k

Intel-Oppsett - 6k

Er det noen her som vet hva jeg bør velge av disse? De er jo nesten helt like, bortsett fra prisen. Er Intel verdt de 300 kronene ekstra?Og jeg har tatt med 2 skjermkort i begge oppsettene, for vet ikke hvilket av disse jeg bør velge.

Takker for svar, mvh Faleide

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville slettet HD 2900 PRO for å si det slik :p Men det er vel pr. dags dato best å gå for Intel oppsett!

4GB er såpass billig så jeg ser ingen grunn til å "investere" i 2GB!

Jeg ville dog kanskje kikket litt på DISSE rammene. Har dem selv og er dritfornøyd!

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Jeg ville valgt intel oppsettet ja :thumbup: men ta 4gb med minne du, trenger det i vista :cool: men ikke velg Corsair brikkene til Asus hovedkortet :no: du kan risikere å få en ustabil maskin :thumbdown: de er ikke helt på frekvens... Har opplevd flere tilfeller...

Endret av superbygger
Lenke til kommentar

Hvis du går for Intel oppsettet vil jeg anbefale deg å bruke et HD3870 skjermkort (HD2900 er utdatert), da hovedkortet støtter crossfire. Dermed kan du eventuelt plugge i et HD3870 til i fremtiden når du trenger mer ytelse.

Går du for AMD oppsettet bør du velge 9600GT kortet (eller et annet NVidia kort) da hovedkortet støtter SLI, hvilket igjen vil si at du kan sette inn et 9600GT kort til senere.

Gå for 2x2GB minne med Vista 64Bit, kan du stort sett kjøre uten Page/Swapfile. Da har du også 2 ledige slots til overs for en eventuell minne upgrade.

Lenke til kommentar

nja, bygge selv blir det vel kanskje mellom 5k og 10k, spørs f.eks. hva man har ifra før og sånn også da seff, f.eks. mus tast og egentlig skjerm er noe du kan lett ha i kanskje 5 år så der er det like greit og ha noe du liker godt fordi det kan du nok bruke når du oppgraderer senere

så dette her er veldig god prisklasse fordi da kan du enkelt oppgradere og f.eks. vis du vil kan du oppgradere litt og litt om du f.eks. når du skal oppgradere kun tar noen deler om gangen og selger de delene du ikke trenger mer så skal det passe fint dette her. f.eks. om du har lyst på noen nye skjermkort neste år så kan du f.eks. selge det du kjøper nå og tjene litt på det også kjøpe et nytt:P

Lenke til kommentar
Har en dårlig nyhet:(

Fikk ikke lov av fatter'n å bygge selv, så da trenger jeg hjelp til å finne en ferdigbygd gamer til maks 7000,-

Men jeg kan likevel kjøpe fra nettet. :)

-Faleide-

Kan du ikke få en venn som du stoler på til å bygge en da? bare å sende varene til han...

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...