Skyline1 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hei Er det mulig å få Turbo på en 320D 99'mod (E46)? Har chippa bilen, har rundt 160 hester nå. Er det mulig med turbo? Isåfall, hvor får man tak i noe sånt? Lenke til kommentar
gyt6 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 jeg ville ha prøvd dette hvis jeg var deg. tror dette e fantastiske greier og mye billigere enn turbo+arbeid: http://www.biltuning.no/tuning/bmw.htm Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) 320D har turbo. skal du ha noe mer krutt ut av motoren så tror jeg du burde investere i større eksosanlegg og en stor intercooler. gyt6: Han har allerede chipet bilen.... Endret 13. april 2008 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 320D har turbo. skal du ha noe mer krutt ut av motoren så tror jeg du burde investere i større eksosanlegg og en stor intercooler. gyt6: Han har allerede chipet bilen.... Går det ann med større turbo elns da? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Alt går ann om du har penger nok, men det er ikke turboen som er problemet (nevnte jeg at det er meget dyrt å bytte den?). Få større eksosanlegg, monter intercooler på bilen og få lagd en tilpasset chip (TS racing gjør slikt) så skal du greie å få betraktelig mer en de 160hk du har i dag. Lenke til kommentar
gyt6 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) 320D har turbo. skal du ha noe mer krutt ut av motoren så tror jeg du burde investere i større eksosanlegg og en stor intercooler. gyt6: Han har allerede chipet bilen.... er no vel ikkje en chip det der vel /den linken eg viste til) eller er eg på tulltur no..dtk.diesel tuning kit. en boks som man putter i orginalkontakten fra diselpumpa og tar kontakten fra diselpumpa inn i boksen igjen. har ikkje nåkke med chip å gjør mener no eg. en chip er jo en brikke vel som justerer verdier for innsprøytning ol.. denne boksen roter ikkje med noe annet enn at den optimerer signalene fra pumpa til å yte den den er laget for. les mer i linken Endret 13. april 2008 av gyt6 Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Alså.. Poenget er at har man en allerede en chip så putter du ikke på en dieselboks i tillegg, det er å be om trøbbel. Så tror du har missforstått litt. Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Alt går ann om du har penger nok, men det er ikke turboen som er problemet (nevnte jeg at det er meget dyrt å bytte den?). Få større eksosanlegg, monter intercooler på bilen og få lagd en tilpasset chip (TS racing gjør slikt) så skal du greie å få betraktelig mer en de 160hk du har i dag. Hvor mye tror du jeg kan oppnå med dette da? Altså i hk. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 180hk+ burde ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Hørtes bra ut det. Eksosanlegg er mulig å få på uten å ha bilmek. utdannelse og. Intercooler blir det sikkert verre med, men skal nok finne ut av det. Noen som veit hvor jeg kan få tak i herlighetene? Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Det er vel intercooler på denne som standard? Selv min dieseldass med motorkonstruksjon fra 1991 har turbo og intercooler. Lenke til kommentar
Anders_strand Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Er vel ikke intercooler nei. Men du har nok 136hk varianten. Du klarer nok ikke å hente ut så mye mer enn 160hk før det virkelig begynner å koste penger vil jeg tro. Det beste for deg er å selge bilen din og kjøpe deg en 330d Lenke til kommentar
papertiger Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 helt enig. selg bilen og kjøp deg en 325d eller 330d. da er det rekkesekser som gjelder, og et helt annet drag. du må ikke bare tenke power, men også driftssikkerhet. kan fort føre til girkassehavari og annet tull om du øker antall hk i bilen fra de orginale 136 og opp til 180+... jeg ville personlig tatt meg en prat med Trygve Karlsen, Turboteknikk. han har drevet med chiptuning av biler siden 80-årene, og vet hva han driver med, med tanke på effektuttak kontra holdbarhet og garantier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå