Paisley Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Hei. Jeg satt og spilte i stad og kom til å lure på hvordan dere holder kontrollen med fingrene og hvor hardt dere holder den? Legg gjerne til bilde av hvordan der holder enten sixasix eller Dual Shock 3. Kommer selvfølgelig ann på hva slags taster man bruker i de forskjellige spill, men som regel holder jeg min min sixasix ( har bestilt DS3) slik: Pekefingre: på R1/L1 Tommelfingre: L3/R3. Bytter ut høyre tommelfinger( R3) til å bruke x-firkant-trekant eller runding. Holder ikke inne R2/ L2. Holder ellers litt hardt slik at kontrollen svetter pretty good. Endret 13. april 2008 av Paisley Lenke til kommentar
SirElectron Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Det er veldig variert ut ifra hvilket spill man spiller. Men jeg holder den nokså likt som du gjør, jeg foretrekker knappene fremfor stikkene, så jeg holder ikke på stikkene når jeg ikke må. Holder forøvrig ganske lett på kontrollen så den blir ikke svett (som regel). Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Finnes det andre måter å holde på egentlig? Lenke til kommentar
Elohim Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Nesten det samme som Paisley gjør bare med noen endringer: Pekefingre: L1/R1 Rekkefingernfingre: L2/R3 Tommelfingre: L3/R3. Bytter ut høyre tommelfinger( R3) til å bruke x-firkant-trekant eller runding. Bytter ut venstre tommelfinger ( L3) til og bruke "pilene" Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Jeg holder ps kontrolleren oppned når jeg spiller tekken tag eller 5. Bare en spillestil jeg har lagt meg til, alle jeg spiller med reagerer på det hvertfall når det er real knusing på gang i andre spill holder jeg den vanlig Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Tommel: L3/R3/X/O/firkant/trekant Pekefinger: R1/L1 Langemann(fingeren): Under R2/L2, i den gropa, tar de opp når jeg trenger de Ringefinger: Aner faktisk ikke Lillefinger: I skruehulla (?) der hvor man holder Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 OFFT: Mye morsom lesning her Lillefinger: I skruehulla (?) der hvor man holder wink.gif Rekkefingernfingre Jeg holder den på samme måte som Stizzen. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Jeg holder den akkurat sånn som deg Paisley. Pleier ikke å holde den så hardt, men den detter ikke ut av henda Har et lite problem noen ganger med å tape og kan ikke si at kontrolleren ligger så løst i henda da... Lenke til kommentar
da_weed Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 tekken tag grepet mitt er ganske imba: venstre pekefinger: L1 venstre langfinger: L2 venstre tommel: pilknappene eller hva de nå heter men det er høyrehånda som er "interessant": høyre pekefingertupp: firkant høyre pekefinger mellom pingertupp og midterste fingerledd: X høyre langfingertupp: trekant høyre langfinger mellom fingertupp og midterste ledd: runding høyre tommel: synkront med høyre pekefinger på undersiden av kontrollen. i tillegg må kontrollen tiltes framover og mot venstre ca 45 grader slik at høyre håndledd ikke får for mye påkjenning. tillat meg å demonstrere: Lenke til kommentar
HappyHerb Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Jeg holder ps kontrolleren oppned når jeg spiller tekken tag eller 5. Bare en spillestil jeg har lagt meg til, alle jeg spiller med reagerer på det hvertfall når det er real knusing på gang i andre spill holder jeg den vanlig Holder faktisk kontrolleren opp ned også når jeg spiller tekken. Ellers så holder jeg vell stort sett som trådstarter, bortsett fra at jeg holder veldig lett. Lenke til kommentar
artaz Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 tekken tag grepet mitt er ganske imba: venstre pekefinger: L1 venstre langfinger: L2 venstre tommel: pilknappene eller hva de nå heter men det er høyrehånda som er "interessant": høyre pekefingertupp: firkant høyre pekefinger mellom pingertupp og midterste fingerledd: X høyre langfingertupp: trekant høyre langfinger mellom fingertupp og midterste ledd: runding høyre tommel: synkront med høyre pekefinger på undersiden av kontrollen. i tillegg må kontrollen tiltes framover og mot venstre ca 45 grader slik at høyre håndledd ikke får for mye påkjenning. tillat meg å demonstrere: Er det noen annen måte å rocke tekken på? Lenke til kommentar
langkaas Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Rareste tråden jeg har sett i detta forumet Men jeg holdern ikke så veldig annerledes en andre trur jeg(høras litt feil ut ). Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Varierer mellom disse to variantene. Altså slik som den er ment til å holdes. Lenke til kommentar
da_weed Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 så jævli lættis da_weed ja så lenge det funker så tekken tag grepet mitt er ganske imba: venstre pekefinger: L1 venstre langfinger: L2 venstre tommel: pilknappene eller hva de nå heter men det er høyrehånda som er "interessant": høyre pekefingertupp: firkant høyre pekefinger mellom pingertupp og midterste fingerledd: X høyre langfingertupp: trekant høyre langfinger mellom fingertupp og midterste ledd: runding høyre tommel: synkront med høyre pekefinger på undersiden av kontrollen. i tillegg må kontrollen tiltes framover og mot venstre ca 45 grader slik at høyre håndledd ikke får for mye påkjenning. tillat meg å demonstrere: Er det noen annen måte å rocke tekken på? bra det ikke bare er jeg som har skjønt det hehe. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Jeg erklærer oppned holding av kontrolleren som minst like bra men holder ikke som på bildet der ,knappene peker mot gulvet ;)tommlene bruker jeg bare til å holde kontrolleren med . Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Venstre tommel på L3, Høyre tommel på face buttons, benyttes til R3 om man kan snu kameraet Pekefingrene på skulderknappene Langefingrene til grep rundt håndtakene Resten bare hviler i bøyd stilling Pekefingrene legges også til på L/R2 slik at fingrene ikke sklir av når de benyttes. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 (endret) Rareste tråden jeg har sett i detta forumet Men jeg holdern ikke så veldig annerledes en andre trur jeg(høras litt feil ut ). Får jeg prisen for rareste tråd i sony delen eller?? Litt Off-topic, men til Meldarion: hvordan tar den hvite/sølv dualshock'en seg ut angående fargen i forhold til sort?? EDIT: trippel quoting EDIT 2: Fikset postinga Endret 14. april 2008 av Paisley Lenke til kommentar
HappyHerb Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Får jeg prisen for rareste tråd i sony delen eller?? Du får ihvertfall pris for tripple quoting og posting i en og samme post Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Haha.. var ikke meninga altså!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå