Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hyosung sykkel. Planlegge kjøp av sykkel


Anbefalte innlegg

Hei

 

Nå har det seg sånn at jeg som snart 16åring har fått meg en skikkelig godt betalt jobb som jeg som gjør at jeg faktisk kommer over skattegrensen bare jeg jobber 50 hverdager.. Jeg har lyst til å bruke pengene mine på en lettsykkel til sommeren og en til vinteren.. har tenkt meg hyosung..

 

Har tenkt på disse :

Hyosung GT 125 R TTC

Hyosung GT 125 R

Hyosung GT 125 Comet

Hyosung RX 125

Hyosung RX 125 SM

 

 

Dersom noen har peil så vil jeg gjerne vite:

Hva er forskjellen på vanlig GT 125 R og TTC?

Hva er forskjellen på RX 125 og SM utenom Enduro og supermotard?

Er det sånn at Supermotarder kan trimmes noe inn i det varme?

Noen andre anbefalinger dersom RX 125 eller SM ikke er stort til vintersykkel? noen andre vintersykler på 4takt 125CC som er verdt noe?

 

Thx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom noen har peil så vil jeg gjerne vite:

Hva er forskjellen på vanlig GT 125 R og TTC?

Hva er forskjellen på RX 125 og SM utenom Enduro og supermotard?

Er det sånn at Supermotarder kan trimmes noe inn i det varme?

Noen andre anbefalinger dersom RX 125 eller SM ikke er stort til vintersykkel? noen andre vintersykler på 4takt 125CC som er verdt noe?

 

Thx

TTC er to-farget.

Skjermer tenker jeg. Sikkert også dempere.

Nei. Kan ikke trimmes omtrent.

Yamaha XT, Fantic, Honda XR, Derbi Senda 125 og CH Racing. Sistnevnte er rå! :) Sjekk film: http://www.youtube.com/watch?v=Pkac8dblOE8

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå er jeg ikke helt sikker på forskjellene, men dette kan du jo finne ut...

 

Hvis du skal ha Hyosung GT125R så må du tenke på dette:

Du er over 180 høy

Du liker heller å ha god lyd enn at du klarer å dra alle andre

Er villig til å betale litt mer for å trimme, og ja det er lett å trimme 4-taktere!

 

Med tanke på at sykkelen veier 167 i tørrvekt, så går den ikke så bra, men jeg syns ikke det gjør noe, klarer lett å holde følge med trafikken med 2 stykker på (orginalt) så hva er poenget? Med 2 stykker har jeg klart å presse den opp i 125, på flat slette, uten vind. Med en tror jeg den klarer rett over 130.

 

På min er det ikke klistremerker på siden (GT125R), så hvis du syns at det er morsomt at folk kommer bort å spør hvor stor sykkelen er så kjøp denne:P

 

Med tanke på at denne har 4 takter, vil den ikke få like mye påkjenning som 2 takter, så du slipper å bytte ut stempel heletia.

 

Og etter mine erfaringer, og andres erfaringer som har hatt den, det er god kvalitet, og ja de samarbeidet med Suzuki, men gikk sin egen vei med samme prinsipp som foreksempel doble overliggende kamaksler. Fordelen er at man unngår vippearmer, men det gir mer friksjon til motoren så den forbruker mer, men har ikke så mye å si i og med at det er en 4-takter. :p Så noen hadde skrivd at GT650 var kul, så da syns de at GT125 også er kul:P De er nesten identiske bortsett fra motor og ramme tror jeg :S

 

Og dette er en av de enkleste syklene og trimme, fordi det i utgangspunktet er en 250 motor, så man får plass til 2 * 125 stempler, men tror man må bytte veiv også.

Lenke til kommentar

Takker tripple-nipple..

 

Tenker på det med stempla og motoren.. Kjøpe stempler for å gjøre den til 250cc.. er det ikke billigere da og bare kjøpe en 250CC Hyosung motor og stappe den på plass istedet da?

 

Er 185 høy så det skal gå.

 

Har du noen linker til trimdeler for sykkelen?

 

Farten gjør ikke så mye for meg.. for jeg akter ikke å leke med livet de to første åra mine på motorsykkel.. man blir ikke en GOD sjåfør på en livstid vøtt^^

Lenke til kommentar

Hehe, er helt enig, jeg hadde tanker om å kjøpe Cagiva Mito, men har ikke lyst til å skade meg alt for mye heller:P

 

Jeg tror det faktisk hadde vært rimeligere å bytte stempler, sylindrer og kansje veiv, regner med at motor blir en del dyrere uansett, eller, skjekka på http://www.richardhyosunggvgt.com/ som er den beste siden tror jeg, der må du ut med 1150 for 250 veiv.

 

Der kan du også bygge deg opp fra comet, og lage mye forskjellig, får mye kåper der, bare å se på eksempler:P Lønner seg å kjøpe nå, kursen ligger på 5.004 for en dollar.'

 

Noe jeg tenkte på var å sette på en ny skive, så den bremser bedre, og ser kulere ut, er jo klargjort for en til, og original bremsene er ikke så gode:S

Lenke til kommentar
Hyosung begynner vel å bli ganske kjent? GT650 er i hvertfall tøff :-)

 

 

GT650R.jpg

 

ganske tøff, men det er fordi de har tatt designet fra Suzuki GSXR

 

Kjøp skikkelig merke, sånn som Daniel_91 nevner.

Endret av HondaOlav
Lenke til kommentar

Er det ikke kansje lurt å skjekke åssen erfaringer folk har med merker?

 

Litt om Hyosung:

Samarbeidet med Suzuki fra 1979 til 1986, før de begynte å masseprodusere egne sykler

I 1988 var de hovedlevrandør av motorsykler i Sommer Ol i Seoul.

De har vært kjente lenger nede mot østen, men har nylig begynt å levere til Nord-Europa

Har planlagt å lage en 1000 ccm :D

 

Sånn det var litt om Hyosung, og det er absolutt verdt å tenke på!

Lenke til kommentar

Husk nå på at alle motorsykler ligner litt på hverandre.. eneste jeg ser er et litt bredere frontlys.. "luftinntaka" på siden av lykta.. ellers er det som alle andre sykler.. to hjul.. kåpene finner man på 100 andre sykler etc etc

Lenke til kommentar
post-118832-1211714612_thumb.jpg

 

Kan du fortelle meg likhetene på disse to syklene?

 

Lykt, luftinntak under lykt.

 

Racing er racing, men du ser stor forskjell på en R1 og en CBR 1000, lyktene teller veldig mye.

 

Hadde GSXR'en vært rød, ville de vært enda mer like.

Endret av HondaOlav
Lenke til kommentar

For å si det sånn, jeg så like mye likt på R1 og CBR 1000, når du begynner å sammenlikne lykter og lyftinntak, skal man da mene at Honda stjeler dekkdimensjonene til feks Yamaha da, hvis de er like? Er kansje det tåpligste argumentet jeg har hørt ;)

 

Lyktene er så forskjellige at det ikke er noen likheter bortsett fra at begge bare har en lykt foran. Og luftinntaka, da kunne du like så gått ha sakt at en Polaris snøscooter hadde stjælt designet:S

 

Hehe, kansje du skal prøve å tenke gjennom ting, eller undersøke før du bestemmer deg for at et merke er dårlig eller bra;) Fordi etter hva jeg har erfart selv, eller hørt fra andre er det faktisk kvalitet, og ja, de har sammarbeida med Suzuki, så hvorfor skal de ikke kopiere ting, og gjøre det forskjellig? Blir det samme som Windows, som tok ideen fra Mac om å bruke mus, så hadde ikke de tatt ideen hadde sansynlig hvis ikke så mange mennesker sitti med windows...

 

Forresten syns jeg faktisk lyktene på Honda CBR 1000 og R1 var mere like enn Hyosung og GSXR...

 

EID!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...