presets Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hei Nå har det seg sånn at jeg som snart 16åring har fått meg en skikkelig godt betalt jobb som jeg som gjør at jeg faktisk kommer over skattegrensen bare jeg jobber 50 hverdager.. Jeg har lyst til å bruke pengene mine på en lettsykkel til sommeren og en til vinteren.. har tenkt meg hyosung.. Har tenkt på disse : Hyosung GT 125 R TTC Hyosung GT 125 R Hyosung GT 125 Comet Hyosung RX 125 Hyosung RX 125 SM Dersom noen har peil så vil jeg gjerne vite: Hva er forskjellen på vanlig GT 125 R og TTC? Hva er forskjellen på RX 125 og SM utenom Enduro og supermotard? Er det sånn at Supermotarder kan trimmes noe inn i det varme? Noen andre anbefalinger dersom RX 125 eller SM ikke er stort til vintersykkel? noen andre vintersykler på 4takt 125CC som er verdt noe? Thx Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Hyosung? Hva slags merke er det? Var jeg deg hadde jeg heller satset på et kjent merke som Honda, Suzuki, Yamaha, Aprilia osv. Har selv dårlig erfaring med jalla-merke. (Quingqi) Endret 13. april 2008 av Abn0rmal Lenke til kommentar
presets Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Om jeg ikke tar helt feil så eier Suzuki Hyosung^^ Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Tror ikke det gjør det, nei Hyosung eier italjet. Endret 13. april 2008 av Abn0rmal Lenke til kommentar
presets Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Jaja.. uansett. det er ikke det jeg vil vite^^ det jeg vil høre om er i førsteposten Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Var bare et tips; Ligg unna ukjente jalla-merker! Har selv erfart dette, 2 ganger til og med.. Men uansett, er ikke godt kjent med Hyosung, så kan dessverre ikke si noe ang. 1. post. Uansett, lykke til med valget! Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Hyosung begynner vel å bli ganske kjent? GT650 er i hvertfall tøff :-) Endret 16. april 2008 av Edorph Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Dersom noen har peil så vil jeg gjerne vite:Hva er forskjellen på vanlig GT 125 R og TTC? Hva er forskjellen på RX 125 og SM utenom Enduro og supermotard? Er det sånn at Supermotarder kan trimmes noe inn i det varme? Noen andre anbefalinger dersom RX 125 eller SM ikke er stort til vintersykkel? noen andre vintersykler på 4takt 125CC som er verdt noe? Thx TTC er to-farget. Skjermer tenker jeg. Sikkert også dempere. Nei. Kan ikke trimmes omtrent. Yamaha XT, Fantic, Honda XR, Derbi Senda 125 og CH Racing. Sistnevnte er rå! Sjekk film: http://www.youtube.com/watch?v=Pkac8dblOE8 Lenke til kommentar
presets Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Finner ikke den CH Racing sykkelen til salgs noe sted.... :/ Lenke til kommentar
presets Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Kan noen anbefale noen andre 125CC sykler som egner seg litt bedre enn R sykler til vinteren? Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Nå er jeg ikke helt sikker på forskjellene, men dette kan du jo finne ut... Hvis du skal ha Hyosung GT125R så må du tenke på dette: Du er over 180 høy Du liker heller å ha god lyd enn at du klarer å dra alle andre Er villig til å betale litt mer for å trimme, og ja det er lett å trimme 4-taktere! Med tanke på at sykkelen veier 167 i tørrvekt, så går den ikke så bra, men jeg syns ikke det gjør noe, klarer lett å holde følge med trafikken med 2 stykker på (orginalt) så hva er poenget? Med 2 stykker har jeg klart å presse den opp i 125, på flat slette, uten vind. Med en tror jeg den klarer rett over 130. På min er det ikke klistremerker på siden (GT125R), så hvis du syns at det er morsomt at folk kommer bort å spør hvor stor sykkelen er så kjøp denne:P Med tanke på at denne har 4 takter, vil den ikke få like mye påkjenning som 2 takter, så du slipper å bytte ut stempel heletia. Og etter mine erfaringer, og andres erfaringer som har hatt den, det er god kvalitet, og ja de samarbeidet med Suzuki, men gikk sin egen vei med samme prinsipp som foreksempel doble overliggende kamaksler. Fordelen er at man unngår vippearmer, men det gir mer friksjon til motoren så den forbruker mer, men har ikke så mye å si i og med at det er en 4-takter. Så noen hadde skrivd at GT650 var kul, så da syns de at GT125 også er kul:P De er nesten identiske bortsett fra motor og ramme tror jeg :S Og dette er en av de enkleste syklene og trimme, fordi det i utgangspunktet er en 250 motor, så man får plass til 2 * 125 stempler, men tror man må bytte veiv også. Lenke til kommentar
presets Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Takker tripple-nipple.. Tenker på det med stempla og motoren.. Kjøpe stempler for å gjøre den til 250cc.. er det ikke billigere da og bare kjøpe en 250CC Hyosung motor og stappe den på plass istedet da? Er 185 høy så det skal gå. Har du noen linker til trimdeler for sykkelen? Farten gjør ikke så mye for meg.. for jeg akter ikke å leke med livet de to første åra mine på motorsykkel.. man blir ikke en GOD sjåfør på en livstid vøtt^^ Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hehe, er helt enig, jeg hadde tanker om å kjøpe Cagiva Mito, men har ikke lyst til å skade meg alt for mye heller:P Jeg tror det faktisk hadde vært rimeligere å bytte stempler, sylindrer og kansje veiv, regner med at motor blir en del dyrere uansett, eller, skjekka på http://www.richardhyosunggvgt.com/ som er den beste siden tror jeg, der må du ut med 1150 for 250 veiv. Der kan du også bygge deg opp fra comet, og lage mye forskjellig, får mye kåper der, bare å se på eksempler:P Lønner seg å kjøpe nå, kursen ligger på 5.004 for en dollar.' Noe jeg tenkte på var å sette på en ny skive, så den bremser bedre, og ser kulere ut, er jo klargjort for en til, og original bremsene er ikke så gode:S Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Hyosung begynner vel å bli ganske kjent? GT650 er i hvertfall tøff :-) ganske tøff, men det er fordi de har tatt designet fra Suzuki GSXR Kjøp skikkelig merke, sånn som Daniel_91 nevner. Endret 25. mai 2008 av HondaOlav Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Er det ikke kansje lurt å skjekke åssen erfaringer folk har med merker? Litt om Hyosung: Samarbeidet med Suzuki fra 1979 til 1986, før de begynte å masseprodusere egne sykler I 1988 var de hovedlevrandør av motorsykler i Sommer Ol i Seoul. De har vært kjente lenger nede mot østen, men har nylig begynt å levere til Nord-Europa Har planlagt å lage en 1000 ccm Sånn det var litt om Hyosung, og det er absolutt verdt å tenke på! Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Kan du fortelle meg likhetene på disse to syklene? Lenke til kommentar
presets Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Husk nå på at alle motorsykler ligner litt på hverandre.. eneste jeg ser er et litt bredere frontlys.. "luftinntaka" på siden av lykta.. ellers er det som alle andre sykler.. to hjul.. kåpene finner man på 100 andre sykler etc etc Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Mm, enig der... Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Kan du fortelle meg likhetene på disse to syklene? Lykt, luftinntak under lykt. Racing er racing, men du ser stor forskjell på en R1 og en CBR 1000, lyktene teller veldig mye. Hadde GSXR'en vært rød, ville de vært enda mer like. Endret 25. mai 2008 av HondaOlav Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 For å si det sånn, jeg så like mye likt på R1 og CBR 1000, når du begynner å sammenlikne lykter og lyftinntak, skal man da mene at Honda stjeler dekkdimensjonene til feks Yamaha da, hvis de er like? Er kansje det tåpligste argumentet jeg har hørt Lyktene er så forskjellige at det ikke er noen likheter bortsett fra at begge bare har en lykt foran. Og luftinntaka, da kunne du like så gått ha sakt at en Polaris snøscooter hadde stjælt designet:S Hehe, kansje du skal prøve å tenke gjennom ting, eller undersøke før du bestemmer deg for at et merke er dårlig eller bra;) Fordi etter hva jeg har erfart selv, eller hørt fra andre er det faktisk kvalitet, og ja, de har sammarbeida med Suzuki, så hvorfor skal de ikke kopiere ting, og gjøre det forskjellig? Blir det samme som Windows, som tok ideen fra Mac om å bruke mus, så hadde ikke de tatt ideen hadde sansynlig hvis ikke så mange mennesker sitti med windows... Forresten syns jeg faktisk lyktene på Honda CBR 1000 og R1 var mere like enn Hyosung og GSXR... EID! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå