Gå til innhold

Gigabytes dual bios... Hjelper den noe?

Lynx

Anbefalte innlegg

Mottok et flunkende nytt GA-SINXP1394 kort i går. Monterte dette og installere windows og drivere. For å være sikker på funksjonalitetene hadde jeg lastet ned den nyeste biosen fra Gigabyte på forhånd, og oppdaterte den via windowsprogrammet som fulgte med (da jeg ikke har diskettstasjon, og det var en backup bios på kortet regnet jeg med at det var greit).

Fikk beskjed om å reboote og gjorde dette...

Da maskinen kom til der hvor windows skal starte kom meldingen om manglende bootbar disk... Tenkte ikke mye over dette da harddisken min stod på raidkontrolleren, og jeg ikke hadde stillt inn i bios at den skulle boote fra raid. Så jeg trykket på reset, og vips; Der "døde" maskinen! (Vifter og disker starter, men skjermen blir svart etter skjermkort infoen).

Jeg fant etter hvert ut at linken på sidene til Gigabyte hadde gitt meg feil fil!!

Men hvorfor trår ikke backupen i kraft? Burde ikke den ta over når hovedbiosen feiler??? Ser veldig liten nytteverdi i to bioser hvis den ene kun er til pynt....

Noen som veit hvor lang tid det tar, og pris på ny bios til gigabyte hovedkort? Regner med at jeg må betale dette selv... (Kunne sikkert fått returnert det som DOA hadde jeg kranglet litt, men det er litt for sleipt....)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...