OgnOmm Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Har i dag A1 (lett mc) og kan såvidt jeg vet bare ta oppkjøring til klasse A, men skulle ha kjørt litt først. Hvordan er det da med øvelseskjøring på vanlig MC, og hvordan skal det gjennomføres? Jeg er over 21 så er gammel nok til å ta klasse A uansett. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Fant ut en del selv via litt søking, men fikk et annet spørsmål. Når du øvingskjører må du alltid ha med deg bevis for fullført trinn 1 - trafikalt grunnkurs og legitimasjon med bilete, eventuelt førarkort eller mopedførarbevis. Ved øvingskjøring med motorsykkel på veg eller andre område som ikkje er avsperra, skal den som er med deg sitja på motorsykkelen og kunne instruere deg via tovegs kommunikasjonsutstyr. Har motorsykkelen som du øvingskjører med sitjeplass berre for føraren, må den som er med deg kunne instruere gjennom tovegs radiosamband eller liknande, i tillegg til å ha visuell kontakt. Jeg var av generasjonen som til førerkort på både A1 og B før trafikalt grunnkurs var innført. Må jeg ta det nå for å øvelseskjøre på MC? Og om jeg heller får tak i en lett MC og kjører på den før jeg tar oppkjøring direkte, må jeg fortsatt ha trafikalt grunnkurs for å ta oppkjøring fra A1 til A? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå