Jonna_ Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Igår installerte jeg en ny strømforsyning i datan min. En Corsair VX550. Starta opp og alt fungerte helt plettfritt hele kvelden. I Windows la jeg merke til at det kom opp en sånn "koble fra maskinvare"-sak nede på verktøylinja. Dum som jeg var måtte jeg jo trykke litt på den. Der var harddiskene mine ført opp. De interne harddiskene altså. Jeg ville bare sjekke hva som skjedde hvis jeg trykket koble fra, men den operasjonen lot seg ikke gjennomføre fikk jeg melding om. Greit nok og jeg tenkte ikke noe mer over saken. I dag da jeg skulle starte PCen var det stopp. Den kom ikke lenger enn til bootinga hvor den søker etter IDE device eller noe slikt. Etter dette går den i vranglås. Det eneste som fungerer er å trykke ctrl+alt+del. Jeg har prøvd å koble litt om og når jeg kobler ut C: hvor OS ligger klarer den å boote, men da spør den jo om oppstartsdisk. Har noen der ute en idé om hva dette kan være? Kan det være at HDen er skrudd av pga den "koble fra"-greia i Windows? Alle forslag mottas med takk. Jeg har et stort behov for å få maskina opp og gå idag. Helst uten å gjøre for store inngrep. Til opplysning så har jeg to HDer, en med OS og programvare (den som ikke funker) og en med bilder, musikk og film. Sistnevnte ser ut til å funke fint, PCen klarer hvertfall boote. Lenke til kommentar
Torshammer Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Start pc Gå inn i bios Og sjekk om harddisken din er registrert der. Er deb ikke så koble den til igjenn Lenke til kommentar
Jonna_ Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Jeg har prøvd å koble opp de ulike harddiskene nå en stund. D:(med musikk osv.) starter fint opp og blir registret i bios. c:(med os osv.) blir ikke registret i bios uansett hva jeg prøver på. Jeg kan ikke kjenne noen vibrasjoner fra den heller som skulle tilsi at den er igang. Er det noen måte å få kickstarta HDen? Lenke til kommentar
Jonna_ Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Jeg la nå merke til at c: gir fra seg en svært svak lyd. bzz bzz bzz bzz bzz bzz... ca tra bzz i sekundet. HDen får strøm, men blir ikke registrert i bios. Alt annet ser ut til å fungere helt fint. Lenke til kommentar
Jonna_ Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Ingen andre som har noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå