janysk Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hei kjøpte denne pcen her på fredag: http://www.pcstyling.no/product_info.php?c...f3c391791132793 Etter jeg hadde tatt den i bruk så ble skjermen veldig uklar/diffuse. Jeg prøvde og instalere skjermkortdriveren på nytt,og det hjalp ikke. Prøvde og formatere og legge inn vista på nytt og det hjalp heller ikke. Har også prøvd og bytte kabel og skjerm men det er fortsatt like uklart. Kan det være noe annet enn skjermkortet som kan forosake dette problemet?? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hvis du kjøpte pcen på fredag ville jeg benyttet meg av angreretten og sendt den tilbake. 7000 for den pcen der er jo helt bak mål, du får langt bedre pc for pengene andre plasser. Forhør deg litt i hjelp til kjøp og salg kategorien om hvor du får mest kraft for pengene nå om dagen. Selve problemet ditt er nok også hardware-relatert, så du måtte sannsynligvis ha sendt den avgårde uansett. Lenke til kommentar
janysk Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Takker for svar men har hatt veldig god erfaring med de pcene fra før av. Men denne var det vel noe feil ved da.Men skal ringe inn i morra og snakke med de. Men vet du/eller noen andre om noen program man kan kjøre for og feilsøke pcen med? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Om det er en LCD-skjerm må du sette Windows til å bruke samme oppløsning som det fysiske panelet i skjermen (også kalt 'native resolution'). Ellers vil programvaren i skjermen forsøke å skalere, og da blir bildet ofte pixelert og uklart. Hvilken skjerm er det du har? Endret 13. april 2008 av Skagen Lenke til kommentar
janysk Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 hei jeg har denne skjermen: http://www.pcstyling.no/product_info.php?c...29dd62c3636737d og jeg har satt den til og bruke: 1680x1050 Har du noen andre tips? Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Vet ikke om det er noe av det samme, men min skjerm var litt blass, men det er ikke sikkert det er skjermen som er problemet. Høyreklikk på skrivebordet og gå inn på NVIDIA control panel. Der kan du instille desktop color settings. Særlig "digital vibrance" på 40% hjalp meg. edit: og selvfølgelig justere kontrast/farger via de fysiske skjermknappene. Endret 13. april 2008 av Crossfire Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Kanskje du rett og slett bare må kalibrere skjermen på nytt? Fulgte det med noe programvare med skjermen for å stille inn/konfigurere/kalibrere skjermen? Har du prøvd både med D-SUB (VGA) og DVI-D? Endret 13. april 2008 av Skagen Lenke til kommentar
janysk Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Ja har prøvd både DVI-D og VGA og ingenting hjalp. Alt var fortsatt det samme. Har også prøvd en annen skjerm som er helt identisk med den skjermen som jeg har på den nye pcen. Men det funka ikke da heller (en kamerat har samme skjerm og samme pc - bare at han ikke har et silent pipe skjermkort). Så jeg prøvde og sette på skjermen hans uten at det hjalp. På pcen hans så har han ekstremt klar skjerm og ikke noe diffuse eller uklar skjerm. Lenke til kommentar
janysk Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 nå fikk jeg det til og virke. var noe med skjermoppløsninga når jeg instalerte driveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå