Gå til innhold

Amraam har fått inn Club 3D ATI 8500!!!


Zeer

Anbefalte innlegg

Fikk mail av dem i dag og de hdda fått kortene i dag, slik det så ut nå så blir kortet mitt pakket i mårra!!

 

Hei!

Disse kortene er nå kommet og vi er i ferd med å pakke ordre fortløpende. Du

vil motta en egen mail med sendingsnummer så fort pakken forlater oss. Slik

det ser ut nå så vil din ordre forlate oss i løpet av morgendagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er nedklokkede kort, som er klokket ned fra 275Mhz til 250Mhz GPU. ATI leverer ikke lenger 275Mhz kort p.g.a. problemer med ustabelitet. Men på Amraam sa de at det ikke burde være så vanskelig å klokke disse kortene opp mot 275Mhz eller høyere igjen. (snakket med dem på telefon i går)

P.S. ramen er på 3,6ns

 

Cent~

 

[ Denne Melding var redigert av: Cent~ på 2002-01-10 20:29 ]

Lenke til kommentar

Fikk denne mailen av amraam:

 

Hei!

Club 3D kortene får vi inn på torsdag allerede faktisk. Disse kortene er

klokket på 250Mhz. ATI har faktisk sluttet å lage 275 brikkene så det er

svært vanskelig å få tak i 275 kort. Når det er sagt så er 275 å regne som

det absolutte maks 8500 brikkene kan kjøre på, og det er ikke så stor

ytelsesforskjell mellom disse to versjonene som hastigheten skulle tilsi.

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

Vennlig hilsen

Salgsavdelingen

 

Amraam PC

Badebakken 12

0467 Oslo

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-11 08:46, DuraN skrev:

Club 3D korta er 275 mhz retail så vidt jeg vet...kan hende de har endra det nå da. ATi har leveringsproblemer ja, både fordi etterspørselen er ENORM og det faktum at de i tillegg må levere R200 chips til Hercules, Gigabyte osv.


 

Etterspørselen(både for å lage ATI Radeon kort og for å levere til OEM markedet) er ikke det største problemet dems. Er større problem at dem ikke klarer å lage dem stabile på 275MHz.

Lenke til kommentar

Quote:


Anders Leipsland skrev (2002-01-11 13:54):


Etterspørselen(både for å lage ATI Radeon kort og for å levere til OEM markedet) er ikke det største problemet dems. Er større problem at dem ikke klarer å lage dem stabile på 275MHz.


 

300mhz mener du vel ??

Det er den hastigheten de nye ATI kortene kommer på.

Og de sliter vist med å få de stabile på 300mhz

Lenke til kommentar

Jeg venter også på kort fra Amraam, men har enda ikke fått svar på e-mail!

 

Ta en titt på forumene hos http://www.rage3d.com

 

Det er ikke noe problem å få en 250-versjon opp til 275 eller mer med en modifisert BIOS som kan lestes ned hos http://www.xcl-clan.com

 

Og så snart jeg får på ramsinks, er det på tide å voltmodde kortet litt og få det opp til 300MHz!

Lenke til kommentar

For all del folkens:

 

La oss få vite om Club3D korta lar seg overklokke til 275mhz.

 

Såvidt jeg forsto er det 250mhz versjonen av brikken som er sluttet å produseres, og at all tilgjengelig produksjonskraft er flyttet over til 275/300 versjonen, men at de offisielt kun lager 250mhz versjonen og IKKE 275/300mhz.

 

Det er jo lite logisk at ATi skal slutte å produsere en rask brikke for å masseprodusere en tregere brikke, er det ikke? Jeg synes hvertfall det. Jeg tror at 3d parts kortene vi kommer til å se fremover (som kjører med 250mhz spec) vil vise seg å bli mer og mer overklokkbare til vi ser en offisiell 300/600 versjon i hyllene.

Dette betyr at ATi produserer "250mhz" brikker helt til de er sikre på at brikkene takler 300mhz. At stabiliteten bare øker etter hvert er jo å forvente, da brikkene blir bedre og bedre utover i produskjonsperioden.

 

Alt annet er vel ulogisk. Eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar

kamerat:

 

Athlon MP 1,2GHz @1678MHz, 2,1V

Taisol CGK760

EPoX 8KHA+ (volt og OCP-mod)

GeForce DDR @150MHz/347MHz

512MB DDR @139,8MHz

TB Santa Cruz

WD WD400BB 40GB

4632 3DMarks

 

 

sliter ikke den taisol kjølingen med å kjøle 1,2@1678 2,1V??? har samme... 46 grader med standard 1333mhz! pc'en virker ustabil ved ca. 55 grader!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...