Beinet1 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hei, Jeg vurdrer å kjøpe meg nytt digitalkamera. Kriteriet mitt er at det skal være minst mulig slik at jeg drasser det med meg overalt uten at jeg føler at jeg tar med meg noe ekstra. Jeg har for lenge siden sett at de fleste bildene jeg har blir tatt med mobilen da den alltid er med og tilgjengelig, men kvaliteten på disse er jo så ymse. De andre spesifikasjonene er det ikke så nøye med så lenge de er "brukbare" Prismessig så skal det ikke koste skjorta heller. Noen anbefalinger? Takker for svar Lenke til kommentar
Gega Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Nå vet jeg ikke hva du mener med å koste skjorta men jeg har en Canon IXUS 75 som jeg har kjøpt for en stund siden, må si at jeg er svært fornøyd med dette kameraet..den merkes knapt at den ligger i lommen. En lekker liten sak med stor skjerm og tar meget gode bilder. kan ikke si at jeg savner det store speilreflekskameraet mitt når jeg er på tur:-) Alt til sitt bruk selvfølgelig.. det store kameaet bruker jeg til bilder som taes i selskap og sånt og IXUS`n er kjempefin å ha med seg på lommen når jeg er ute å spaserer eller går i fjellet. https://prisguiden.no/product.php?product_id=65441 http://www.dinside.no/php/art.php?id=381006 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Ixus 80 er litt mindre enn Ixus 75. Den har riktignok litt mindre skjerm, men den er stor nok for de fleste uansett. Men du bør nok ikke velge noe fysisk mindre enn Ixus 80 om du vil ha noe som er betraktelig bedre enn mobilkameraet ditt. Jeg vet at Casio har noen ultratynne kredittkortlignende greier, men de har blitt slaktet med tanke på optisk kvalitet. Men... det skal mye til før Ixus 80 er for stort Lenke til kommentar
Gega Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Ixus 80 er litt mindre enn Ixus 75. Den har riktignok litt mindre skjerm, men den er stor nok for de fleste uansett. Men du bør nok ikke velge noe fysisk mindre enn Ixus 80 om du vil ha noe som er betraktelig bedre enn mobilkameraet ditt. Jeg vet at Casio har noen ultratynne kredittkortlignende greier, men de har blitt slaktet med tanke på optisk kvalitet. Men... det skal mye til før Ixus 80 er for stort jo det har du rett i at ixus 80 er en smule mindre men det er ikke mye det er snakk om...den blir også ganske mye dyrere enn ixus 75 også og siden den ikke skulle koste skjorta så foreslo jeg ixus 75 som er ganske mye rimeligere i innkjøp og gir kjempegode bilder for pengene. Geir Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Helt klart... Ixus 75 er en god del rimeligere. Om man skulle være så heldig å få tak i Ixus 70, bør man kunne få den til ned mot tusenlappen. For om noen fortsatt har den på lager, tror jeg de vil bli kvitt den ganske raskt. Like gode bilder som Ixus 75, og litt mindre. Men også mindre skjerm, i likhet med Ixus 80. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå