Lovinda Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hei, I hvilken periode gikk man med store kjoler og hatter?Med store kjoler tenker jeg på de kjolene som ser store ut nårdu tar de på. De er ikke tett sittende ( ikke nederst i hvert fall) Lenke til kommentar
vegkaar Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hei, I hvilken periode gikk man med store kjoler og hatter?Med store kjoler tenker jeg på de kjolene som ser store ut nårdu tar de på. De er ikke tett sittende ( ikke nederst i hvert fall) 1800-tallet en gang? Google Link Lenke til kommentar
Johannne Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hei, I hvilken periode gikk man med store kjoler og hatter?Med store kjoler tenker jeg på de kjolene som ser store ut nårdu tar de på. De er ikke tett sittende ( ikke nederst i hvert fall) Ja, har du sett filmen "tatt av vinden". Her ser vi damer med store bredbremmede hatter. For å skåne huden mot solen, slik at ingen tok dem for en simpel kroppsarbeider (som MÅTTE være ute i solen) For den gang var det viktig å ikke bli tatt for mulatt(negroid) eller kroppsarbeider (fattig). Kjolene var fotside, og festkjolene hadde strutte-underskjørt til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå