ERI91 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Har bestemt meg for å starte opp med 5x5 styrkeprogrammet til http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beg...aining-program/ Som ny innen styrketrening har jeg to spørsmål: Usikker på om dette er et dumt spørsmål men... Jeg er glad i å jogge/sykle og tar meg ofte opptil flere trimturer i uka.. Kan dette på noen måte minske økelsen av muskelvolum? Hovedsaklig kjører jeg dette programmet for å bygge opp muskelmasse. Har et ønske om å "stramme opp" magen min.. Vill 5x5-programmet ta hånd om dette, eller er det nødvendig med "mage-øvelser" ved siden av programmet? Håper på svar! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) å kjøre noen kardioøkter i uka hindrer ikke muskelvekst i noen spesiell grad så lenge kostholdet ditt er bra. det programmet styrker hele kroppen, også magemusklene. du kan jo prøve en måneds tid og selv bedømme om du vil slenge på noen småøvelser. må jeg også få si at du har gjort et ypperlig valg av program. husk å få instruksjon på de forskjellige øvelsene. lykke til Endret 13. april 2008 av Henrik2k Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Skal starte på samme programmet imarra. Spent på resultatene, har trent split lenge og øker SEINT. Og er ute etter styrke og ikke bodybuilding. Og man øker også volum med et sånt program. Prata med en som heter Jørn, som driver trenings-studioet her jeg bor, han har vunnet mange fitness konkuranser og han sier at han får trent nok mage igjennom baseøvelser, og kanskje et par crunches iblandt. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hvilke vekter begynner du på, Supernaut? Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 40kg bøy, 60kg benk, 30kg militærpress, 80kg mark, 40kg row Blir spennende og se hvor jeg starter og stagnere. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) I kommende uke skal jeg lære meg mark, bøy, militærpress og stående roing. Uken etter det begynner jeg også på samme programmet. Tenkte også å starte med 40 kg i bøy, men siden jeg bare har trent det i smith begynner jeg med tom stang. Begynner med 35 - 40 kg i benkpress, 40 kg i mark og 20 kg i roing. Jeg har også hørt mye positivt om programmet fra personer med god erfaring. Endret 13. april 2008 av contaminated Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Jess, du får ha lykke til og spis nok! Kanskje jeg slenger opp en logg når jeg starter. Får se! Lenke til kommentar
ERI91 Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Ok, forhåpentligvis blir det her bra da! Må bare begynne å spise mer, er litt småspist av meg husk å få instruksjon på de forskjellige øvelsene. Syns intruksjonene fra StrongLifts var ganske fullstendige jeg..(?) Har over en uke nå innøvd en viss teknikk på de forskjellige øvelsene og mener jeg klar til start Takk for svar! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 å kjøre noen kardioøkter i uka hindrer ikke muskelvekst i noen spesiell grad så lenge kostholdet ditt er bra. det programmet styrker hele kroppen, også magemusklene. du kan jo prøve en måneds tid og selv bedømme om du vil slenge på noen småøvelser. Nei, det skal han ikke. Ikke "sleng på noen småøvelser" på programmer som baserer seg på baseøvelser. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Ser egentlig ikke noe galt i å ta med noen tilleggsøvelser, da disse kan kjøres uten stor belastning men fremdeles være med på å sikre god fremgang. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Ser egentlig ikke noe galt i å ta med noen tilleggsøvelser, da disse kan kjøres uten stor belastning men fremdeles være med på å sikre god fremgang. Mulig det kan føre til at man må ha litt lengere restitusjonstid. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Poenget med f.eks stronglifts varianten av 5x5 er at det er et utprøvd og nøye gjennomtenkt program. Folk har trent på denne måten i alle år, fordi det fungerer. Det gir resultater. Ikke fuck med det. Hvis det funker, ikke ødelegg det. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Jeg har trent i mange år, og jeg vet at tilleggsøvelser ikke ødelegger noe som helst. Som sagt er det opp til trådstarter om han velger å legge til noen ekstra tilleggsøvelser, jeg bare poengterte at det ikke nødvendigvis kom til og ødelegge programmet. Lenke til kommentar
ERI91 Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Følger programmet i en måned eller to og ser hvordan ting går... Tror det her blir bra! Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Jeg har trent i mange år, og jeg vet at tilleggsøvelser ikke ødelegger noe som helst. Som sagt er det opp til trådstarter om han velger å legge til noen ekstra tilleggsøvelser, jeg bare poengterte at det ikke nødvendigvis kom til og ødelegge programmet. Tja, dersom det drar øktene ut i det uendelige, så kan det være ødeleggende nok i seg selv. Og så blir det gjerne litt tilbake til den gamle med at man bruker "hagle metoden" og bombarderer hver muskelgruppe med alle øvelsene man kjenner til fordi man er livredd for å gå glipp av den ene øvelsen som plutselig skal gjøre alt så bra. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Tja, dersom det drar øktene ut i det uendelige, så kan det være ødeleggende nok i seg selv. Og så blir det gjerne litt tilbake til den gamle med at man bruker "hagle metoden" og bombarderer hver muskelgruppe med alle øvelsene man kjenner til fordi man er livredd for å gå glipp av den ene øvelsen som plutselig skal gjøre alt så bra. Det var vel å sette det hele på spissen, men du har rett. Det var uansett ikke hva jeg anbefalte. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Det var vel å sette det hele på spissen, men du har rett. Det var uansett ikke hva jeg anbefalte. Ok, det var ikke egentlig for å putte ord i munnen på deg, men det er bare så utrolig mange program som postes her som er sånn uendelig lang liste med single-joint isolasjonsøvelser. Hvis man legger til f.eks. 2 øvelser som man kjører 2x8-12 per øvelse helt på slutten av hver økt, så er det ikke noen katastrofe. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Det står jo til og med på stronglifts.com at man ikke skal legge til øvelser. Som tidligere nevnt i tråden så er programmet utprøvd og man skal ikke nedre på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå