Gå til innhold

Nybegynner - EOS 350D, noe oppstartshjelp?

Anbefalte innlegg

Har fått lånt meg et Canon EOS 350D av en kompis nå siden jeg har blitt meget interessert i hobbyfotografering og generelt det å lære meg bildetagning med et SLR-kamera. Er litt greit å få låne et før jeg eventuelt river av de tusenlappene som trengs for å kjøpe meg et eget.

Har rota litt rundt på Canon sine sider og fant manualer til f.eks EOS 300D, men ikke 350, er de noenlunde det samme?

Sitter med et 18-55mm objektiv (om jeg ikke har forstått feil), og har begynt å forstå hva det innebærer med blenderåpning, lukkertid og ISO, men i og med at jeg ikke har manual på det blir det litt vanskelig for meg å justere de forskjellige innstillingene osv.

Om noen har noen nettsider å anbefale for en som er ganske så nybegynner på dette hadde det vært topp.

Er også ute etter tips om hvordan jeg bør gå fram for å lære meg kameraet og hvordan innstillingene skal være i forskjellige omgivelser. Kort og greit gode nybegynnertips :)

Håper noen har noe godt på lager, takker på forhånd :)

EDIT: Generell forklaring på alle forkortelser, uttrykk og diverse i fotoverden hadde også vært fint :) Og hva betyr det når CF-lyset nederst til høyre blinker?

Endret av sinnadyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk båda två :) Skal nok være hjelpsomt dette :)

Om flere har mer å komme med er det supert.

Bare en ting; har jeg forstått det rett når det er slik at man skal prøve å holde seg til lavest mulig ISO (100) og heller kompensere med lukkertid for å få det rette lyset?

Lenke til kommentar
Tusen takk båda två :) Skal nok være hjelpsomt dette :)

Om flere har mer å komme med er det supert.

Bare en ting; har jeg forstått det rett når det er slik at man skal prøve å holde seg til lavest mulig ISO (100) og heller kompensere med lukkertid for å få det rette lyset?

Ja - men det er ikke så enkelt bestandig- det kameraet virker bra på iso 400 og er fult brukanes på iso 800.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...