Gå til innhold

UFO har landet på Karmøy. Aliens lider en ublid skjebne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var et flott og nydelig skarpt bilde, men hva har skjedd oppe i høyre hjørne. Har du lagt til den vignetteringen med vilje?

Det er nok en naturlig skygge som skapes av inngangspartiet som er like til høyre for motivet. Jeg liker å ta bilder når det er litt skygger som viser at det er et tredimensjonalt motiv, men her var det mer tilfeldig. Det hadde kanskje vært mer glætt uten den, men glætt er vel ikke meg...

Artig at du tar opp skarpheten. Altfor mange brukertester på nettet kaller dette objektivet uskarpt. Lenger fra sannheten er det vanskelig å komme, så det forteller kanskje mer om kvalitetsavviket i Canons produksjon, enn om konstruksjonens egenskaper. 28/2,8 overgår de mer renomerte storebrødrene 35/2 og 28/1,8 på enkelte områder, når alle er optimale. Det er faktisk bare kvaliteten på bokeh jeg finner det mulig å komme med litt krass kritikk. Ellers er det flatt, skarpt og med fine farger og kontraster. Hva mer kan en stakkar be om for 1700 små kronestykker. Jeg gav forøvrig 850 med frakt til en som svarte på min annonse på dotten :new_woot:

Jeg har egentlig vært heldig med de tre objektivene jeg har kjøpt etter at kitzoomen fant sin vei lengst inne i skapet, så jeg får anse meg selv som en som av og til har fru Fortuna på sin side. Min EF-S 18-55 var en helt annen sak. Brrrr. Schreck und horror!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...