Gå til innhold

UFO har landet på Karmøy. Aliens lider en ublid skjebne

Anbefalte innlegg

Det er blitt så gravalvorlig her i det siste, så det er på tide med litt humor. Selv om jeg ikke var med gjengen og tok reptilbilder, så har jeg hatt min fotosafari på Karmøy jeg også. Dette fantastiske motivet fant jeg bak kulturhuset i Kopervik, ved veggen til det gamle bassenget til barneskolen som lå der før. Flott bygg der spennende ting skjer i bakgården.

post-76334-1208096788_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det der er da ikke aliens. Det er hattifnatter, som i Mumitrollet!

Hva pokker gjør de bak en UFO, da? Nei, Hattifnatter er bare eventyrfigurer, men det forundrer ikke meg hvis Tove Janson har møtt på aliens, og at de var inspirasjonen til hennes Hattifnatter. Det er noe muffens med Mummi også, bare for å ha nevnt det.

Lenke til kommentar
Det der er da ikke aliens. Det er hattifnatter, som i Mumitrollet!

Har du sett en aliens kanskje? Ingen som har sett det i virkeligheten så er jo bare fantasien som setter grenser på hvordan de ser ut.

...:) :) :)...

........._|_.........

...........|...........<--- Dette er også en alien.

........../ \..........

Endret av JiGGe
Lenke til kommentar

Jeg glemte forøvrig å nevne at begge de bildene jeg har lagt ut denne helgen er tatt med den "nye" 28mm-eren min. Det er deilig å gå rundt med et objektiv som er så enkelt å forholde seg til når jeg ser et motiv. Jeg føler meg mer hjemme med digitalfoto enn noensinne før. I dag var vi i Søragatå, og selv om det er typisk vidvinkel-location fikk jeg mer glede av turen enn her har gjort tidligere. Det tok utrolig kort tid å ta gode bilder, og det var ikke fordi det var for ørtende gang.

Jeg føler at jeg er hjemme igjen, for å si det slik. Det er lett å være barnslig når fotografering blir så intuitivt.

Lenke til kommentar
Jeg føler at jeg er hjemme igjen, for å si det slik. Det er lett å være barnslig når fotografering blir så intuitivt.

Det er litt den samme følelsen jeg fikk når jeg skaffet meg en 24mm. Som jeg tidligere har nevnt, så er Olympus XA med 35mm noe av det mest trivelige jeg har fotografert med - så da måtte det bli 24mm på meg.

Tom

Lenke til kommentar

Det er litt den samme følelsen jeg fikk når jeg skaffet meg en 24mm. Som jeg tidligere har nevnt, så er Olympus XA med 35mm noe av det mest trivelige jeg har fotografert med - så da måtte det bli 24mm på meg.

Tom

For meg er det FM med 50mm og Vivitar 35ES med 40mm som er de kameraene jeg har trivdes best med av mine egne, så 28mm ble et kompromiss mellom de to. Referanser, referanser....

Minner meg om at jeg må putte en slidesfilm inn i XA-en snart. Våren er her, og den tar liten plass i lommen.

Lenke til kommentar
Hva med bildet da, Tom?

Bildet er morsomt nok det - fine farger og brukbar komposisjon. Men jeg er ikke sikker på om jeg synes kabeltrommelen passet helt inn - synes den ble litt for dominerende . Hvis det er en kabeltrommel da?

Men det er ihvertfall deilig å se noen farger i min sort-hvite måned ;)

Tom

Lenke til kommentar
Hvis det er en kabeltrommel da?

Det var det da. Når begynte kabeltromler å sveve i løse luften? Det er nok en lek med 3D også. Barnslig og leken denne helgen. Å "komme hjem" er en liten ungdomskilde for meg nå.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...