Gå til innhold

Hjelp til anbefaling av høyttalere - Klikk for informasjon


Anbefalte innlegg

Pris: Maks. 3500

Romstørrelse: Varierer mellom Soverom 13m² og Stue 30m². Første pri er soverom.

Type: Stereo

Bruk: Hovedsaklig musikk, men også film. Musikk er første pri.

Bosted: Fredrikstad

 

Nå må det først sies at jeg digger høy musikk. Har nå et par KODA-høyttalere, noe som jeg synes er helt greie, merker såklart de mangler trykk, men jeg er nok ikke den mest kresne på lyd bare så det er sagt :) En venn av meg har et par Jamo Classic 10, som spilles på en Yamaha 7x125w forsterker. Jeg synes de låter utrolig bra, og kan virkelig spilles på, og man kan derfor nyte musikken.

 

Spørsmålet er da; i forhold til informasjonen jeg nå har kommet med, hvilke høyttalere er det å anbefale? Hadde vært fint om de klarer å slå like godt fra seg som f.eks de Jamo-ene, men holder da 3500? Får jeg høyttalere som sparker fra seg godt for under den prisen også?

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis du ikke har noe mot og kjøpe brukt er dette noen utmerkete høyttalere

 

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php...0326&cat=12

 

da har du jo litt du kan bruke som start til og spare til en effekt amp som du trenger for og drive disse ordentlig

 

Dali 8008 ja, disse er altså gode høyttalere? Hadde jo et par Dali Concept 8 på hånden som jeg tapte, hvordan er disse to sammenlignet med hverandre?

 

Har nå også et sett med Proson MK63 II til 2000,- på hånden. Hvem ville du anbefalt, Dali eller Proson?

Lenke til kommentar

Dali C 8 er sies vell og være litt lysere i lyden , men de er ikke så veldig ulike , C serien kommer uten bi amp muligheter .

 

 

du må nesten lytte på de forskellige for og finne din favoritt

 

proson har jeg ikke hørt på og kan ikke utale meg noespesielt om

Lenke til kommentar
Dali C 8 er sies vell og være litt lysere i lyden , men de er ikke så veldig ulike , C serien kommer uten bi amp muligheter .

 

 

du må nesten lytte på de forskellige for og finne din favoritt

 

proson har jeg ikke hørt på og kan ikke utale meg noespesielt om

 

Så uansett Dali 8008 eller Dali Concept 8, vil jeg i alle fall få et høyttalersett litt bedre egnet til å høre på musikk, enn mine nåværende Koda :p? Regner også med at de kan måle seg med Jamo Classic 10.

Lenke til kommentar
Ja,Dali vil nok gi deg noen positive overraskelser i forhold til Koda ;) Har vel ikke full peiling på merket men har et av deres mindre surroundsett liggende rundt, de imponerte meg ikke i hvert fall.

 

Nei Koda er ikke det aller store. Da får jeg se hva jeg går for.

 

Ingen som har hørt om Dantax Extreme 4000 vel?

Lenke til kommentar
Sidemonterte basser på XTZ 80,noe som gjør dem langt mindre plasseringsvennlige og som sjelden fungerer bra på billigere høyttalere(Spør du meg).

 

Når det gjelder Dantax kan det visst aldri bli sagt nok, alle disse tax-merkere er så og si rent skrap på alle måter.

 

Godt å vite :) Takk!

 

Da er det disse høyttalerne jeg har igjen:

 

System One H-388 Gulvhøytalere til 3700,- (får da også center og bakhøyttalere i samme serie)

PSB T55 til 3400,-

Proson MK63 II til 2000,-

Proson Stratego 212 SA til 3400,-

Cerwin Vega CLS12 til 3900,-

 

Hvem anbefales? Evt noen andre til lignende pris? Brukt er ikke farlig.

Lenke til kommentar

Det er kun disse du vurderer? I så fall,hvorfor?

 

PSB T55 har jeg ikke hørt,men ikke fått med meg noe annet enn gode ord om dem og de mindre modellene i samme serien. Proson har mistet seg en del de siste årene og ikke få meg til å begynne på hva jeg mener med CV. Finnes nok av de diskusjonene her inne allerede så.

Lenke til kommentar
Det er kun disse du vurderer? I så fall,hvorfor?

 

PSB T55 har jeg ikke hørt,men ikke fått med meg noe annet enn gode ord om dem og de mindre modellene i samme serien. Proson har mistet seg en del de siste årene og ikke få meg til å begynne på hva jeg mener med CV. Finnes nok av de diskusjonene her inne allerede så.

 

Grunnen til at det er kun disse jeg vurderer er at det er disse jeg har funnet på Finn.no/AVForum, og liksom disse som ligger innenfor budsjett (3500-4000). Har du noen andre du vil anbefale så kom gjerne med det?

 

Hehe CV er altså ikke noe spess? Ser liksom ikke ut som en hjemmehøyttaler for meg, så frister vel lite med å kjøpe CV i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...