Holla Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Da har jeg uten hell prøvd å få vista 64-bit til å funke i 3 dager. Dvs etter updaten. Det som skjer er at windows bruker vanvittig lang tid på configurere updatene (ca 54 stk) når du skal restarte, etter det så henger den i "shuting down" (testa over natta). Så derfor må jeg bare trykke reset. Etter det så henger vista i oppstarten og når man prøve å safe mode så henger den etter crcdisk.sys. Jeg har googla problemet og det virker ikke ut som at det er noe ordentlig løsning på dette. Men det er her snakk om tråder som er starta i 2006/2007, så nå burde det vel ha kommet en god løsning på dette. Den eneste måten å få systemet opp igjen på er å kjøre "repair" fra vista 64-bit dvden. Men da er jo alle updatene uinstallert igjen... Så derfor spør jeg, er det noen som har vært borti samme problem, evt vet hvilken update som skaper dette problemet? setupen min er: intel Q6600 cpu 4gb corsair ddr3 ram XFX 790i ultra sli hovedkort WD 750gb GP sata harddisk Lenke til kommentar
TAS Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Tar du alle oppdateringen,eller om du bare tar sikkerhetsoppdateringen.Kan være noen kompabilitets problemer hvis du tar hardware oppdateringer. Lenke til kommentar
Holla Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Tar du alle oppdateringen,eller om du bare tar sikkerhetsoppdateringen.Kan være noen kompabilitets problemer hvis du tar hardware oppdateringer. Jeg har så langt mer eller mindre tatt alle oppdateringene. Googla litt rundt omkring og fant ut at det var en som kunne lage problemer, men det viste seg å ikke stemme... Men det virker for meg ut som at den eneste løsninga er å la være å oppdatere, siden jeg ikke vet hvilken oppdatering som lager problemet. Og da kan jeg like greit kjøre vista 32-bit, litt teit mtp. at jeg 4gb ram, men men litt svinn må en regne med... Så hadde jeg fått kjørt 64-bit så ville jeg nok gjort det, men det er jo latterlig mye problemer med det så er det noe poeng i det hele tatt? Evt. er det noen måte jeg kan finne ut hvilken oppdatering det er? binær søk? JEg mener, de har jo knapt en beskrivelse de oppdateringene.... Lenke til kommentar
TAS Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Tar du alle oppdateringen,eller om du bare tar sikkerhetsoppdateringen.Kan være noen kompabilitets problemer hvis du tar hardware oppdateringer. Jeg har så langt mer eller mindre tatt alle oppdateringene. Googla litt rundt omkring og fant ut at det var en som kunne lage problemer, men det viste seg å ikke stemme... Men det virker for meg ut som at den eneste løsninga er å la være å oppdatere, siden jeg ikke vet hvilken oppdatering som lager problemet. Og da kan jeg like greit kjøre vista 32-bit, litt teit mtp. at jeg 4gb ram, men men litt svinn må en regne med... Så hadde jeg fått kjørt 64-bit så ville jeg nok gjort det, men det er jo latterlig mye problemer med det så er det noe poeng i det hele tatt? Evt. er det noen måte jeg kan finne ut hvilken oppdatering det er? binær søk? JEg mener, de har jo knapt en beskrivelse de oppdateringene.... Må være å ta en og en da,vil jo ta litt tid. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Siden dette er et Vista-problem flyttes tråden til Vista-kategorien. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Holla Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Ja, det var det da... siden vista 32 bit ikke finner noen drivere på mobo cden jeg fikk levert med som det trenger for å kunne installere så kan det hende det er like greit... Hvis det blir til at det er løsninga så skal jeg skrive hvilken update som lagde hor for meg.... Lenke til kommentar
Holla Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 en annen liten sak som kanskje er verdt å nevne... Mitt evige søk etter svar på dette problemet jeg har med vista har skjedd i vista 64 uten updates... men etter en stund så fryser vista, virker som om det er helt tilfeldig når, men kanskje litt avhengig av hvor mange sider jeg har oppe osv... Evig oppgitt over vista nå kjenner jeg ja.. hvert fall etter at jeg prøvde å legge inn vista 32 bit og finner ut av at, nei vista finner ikke noen drivere det kan bruke på cden som følgte med hovedkortet.. AARRRRGGHHHHH!!!! + masse stygge banneord Lenke til kommentar
TAS Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 en annen liten sak som kanskje er verdt å nevne... Mitt evige søk etter svar på dette problemet jeg har med vista har skjedd i vista 64 uten updates... men etter en stund så fryser vista, virker som om det er helt tilfeldig når, men kanskje litt avhengig av hvor mange sider jeg har oppe osv... Evig oppgitt over vista nå kjenner jeg ja.. hvert fall etter at jeg prøvde å legge inn vista 32 bit og finner ut av at, nei vista finner ikke noen drivere det kan bruke på cden som følgte med hovedkortet.. AARRRRGGHHHHH!!!! + masse stygge banneord Mener du at det ikke ligger Vista 32bit drivere på cd`n,bare 64bit? Lenke til kommentar
TAS Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Gå hit,prøv å finn drivern.Må legge inn serinr på hk. http://www.xfxforce.com/web/support/showSe...versSerial.jspa Lenke til kommentar
Holla Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Gå hit,prøv å finn drivern.Må legge inn serinr på hk. http://www.xfxforce.com/web/support/showSe...versSerial.jspa Jepp, takk for tipset, men har allerede gjort det! Det er type en exe fil fra nvidia. Så har fått åpna den ut på en annen partisjon enn os. Uansett, da jeg gjorde det merka jeg en merkelig ting... 64 bit versjonen fungerer plutselig selv om jeg har oppdatert! Synes dette var så merkelig at da må jeg nesten prøve det litt videre for å se hvor lenge det holde seg "stabilt". Det skal riktig nok sies at 80-90% av updatene er "failed"... Hadde håpa på å åpnå en litt mindre prosent av "failed" updates, men det er vel kanskje optimistisk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå