colsen91 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Vel, det har seg slik at jeg lenge har hatt lyst til å begynne med programmering. Jeg begynte for noen måneder siden med VB, men fant ut at dette ikke var noe for meg av de grunner at det er gammelt og på vei ut (hvis jeg har forstått det riktig?), og fordi jeg mer ønsker noe som til syvende og sist kan brukes til spillutvikling (noe jeg heller ikke har noen erfaring fra.). Hittil har jeg for det meste brukt PC-en til spill og moro, samtidig som jeg selv mener jeg er godt lært innenfor windows. men har i senere tid fattet mer og mer intresse for det som ligger bak alt jeg før har drevet med. Uansett, fram til mitt spørsmål så lurer jeg på hvilke(t) språk jeg burde starte med, har sett noe snakk om at C++ er det mest brukte innenfor spillutvikling, og tenkte dermed kanskje jeg burde satse på det eller C/C#.NET? Har også sett på java, men vet ikke hvor godt dette innenfor det jeg ser etter, allså spill. Til å begynne med tenker jeg jo gjerne bare på å lage basiske programmer og følge vanlige tutorials og lese bøker etc, men etter hvert ser jeg jo på å lage enkle tekstbaserte spill og spill med dårlig grafisk design, gjerne i 2d osv. Takker for svar Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hehe, ingenting i veien med målene i ihvertfall. Jeg mener selv at har du først lært å programmere så er det ikke så vanskelig å lære seg ett språk til. Så om du begynner med java eller php. Det viktigste er egentlig at du finner ditt eget problem som du prøver å løse. Å bare følge bøker kan veldig fort bli kjedelig i lengden. F.eks kan du jo lage ett program som endrer på filnavnene i en mappe, basert på hva du skriver inn til programmet. Du må liksom kunne utfordre deg selv, skrive inn hva som står i en bok klarer alle. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hvor mange ganger tror du folk gidder å diskutere det samme spørmålet? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=926830 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå