pimpy Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Heisann... Sliter litt med å forstå ram timingsene..jeg har nettopp kjøpt meg http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334571..de nye ballistix brikkene å trenger hjelp til hvor jeg skal endre timingsene til de anbefalte 5-5-5-15-2.35v. Er jo mange forskjellige parametere jeg kan endre og jeg vet ikke hvilke. leste på forumet å kjørte en test med CPU-z og fikk følgende verdier: freq:376,9 fsb:dram:cpu/8 cas:5.0 clocks tRSD:5.0 clocks tRP:5.0 clocks tRAS:18 clocks tRC:24 clocks CR: 2t Kikket i BIOS og dram volt låg på 1.8-1.9v og jeg skrev opp slik oppsettet er for endring av timingsene er i BIOS slik det kansje blir litt lettere for dere.smile.gif BIOS Cas Latency:5t 1t/2t command timing:2T Write recovery Time:6t Precharge Time:2t Row Cycle Time:24T Ras To Cas R/W delay:5T Ras To Cas Delay:3t Row Precharge Time:5t Minimum Ras active Time:18t Forstår egentli veldig lite av de parameterene og jeg trenger hjelp til å vite hvem av de jeg skal endre. De er de som PC-en har satt automatisk og det er de som er satt nå. noen som kan hjelpe meg litt?smile.gif takk på forhand. AMD Athlon 64 x2 dual 6000+ 3ghz 2gb ballistix ram Nvidia Geforce 8800gtx gigabyte S-series GA-MA790X-DS4 Endret 13. april 2008 av pimpy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå