Gå til innhold

Winamp 2.xx vs Winamp 3.xx


Anbefalte innlegg

Jeg har sagt det før i en lignende post, og jeg sier det igjen. Jeg kan drive på i Photoshop med ett 5-7MB bilde, herje på i 3D Studio Max samtidig som jeg spiller MP3 med Winamp 3, helt uten noen form for treghet, hakking eller andre tegn på lite ledige ressurser.

Det samme kan jeg, men det er noe med feelingen i Winamp 2.8x kontra Winamp 3.

 

Nå er det en stund siden jeg brukte Winamp 2.8x, men den hadde vel ikke mulighet for flere Playlist oppe samtidig?

Neida, det har den ikke. Men jeg bruker heller ikke playlists, så for min del spiller det ingen rolle. Det jeg sier er at jeg foretrekker Winamp 2.8x fordi den spiller av mp3-filer enkelt og greit. Jeg krever ikke mer av programmet, og vil heller ikke ha mer. Så etter min mening eier Winamp 2.8x :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde meg litt med winamp3, men droppa det fort. Jeg er normalt ikke en veldig "old school" type, har ingenting imot at det kommer noe nytt, og det er ikke nostalgi som gjør at jeg bruker 2.81. winamp3 er for tregt, ikke skikkelig stabilt, og de fleste nye funksjonene får jeg enten gjennom andre programmer (video), eller plugins/skins (søkefunksjon). Ellers synes jeg det meste andre nye (flere playlists, ny type playlist filer, ect) er temmelig unødvendig, ie. ser ikke nytteverdien i det. I tillegg hater jeg det faktum at den prøver å "integrere seg" i systemet på en snikete måte (realplayer og quicktime player er skrekkeksempler), og føler at winamp 3 har slike tendeser.

Lenke til kommentar

MIN begrunnelse for at Winamp 3 er bedre er:

 

1 Har man maaange mp3 filer (jeg hadde 3000 før harddisken gikk) kan man ha mange playlister på sia, kan bare trykke på dem for så og få opp sangene, rock, metal, diverse, rolig osv.

 

2 Mye bedre random, velger sanger i fra HELE lista, ikke bare 15 sanger om og om igjen som jeg husker det var på 2.xx

 

3 Man kan se på video, som er kjekt siden jeg ikke liker windows media player og ikke gidder og lære meg flere programmer.

 

Noen ting som irriterer meg med Winamp 3 er

 

Søkefunksjonen (j) er borte, men er erstattet med en mer tungvindt søkefunksjon, hvorfor? det vet jeg ikke.

 

Men alt i alt syns jeg at Winamp 3 er mye bedre. ihvertfall hvis man ikke vil ha mer enn et media avspillings program!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Først vil eg ønske inzyr velkommen som aktiv bruker av dette forumet.

 

Når det gjelder Winamp 2 og 3 har eg følgende kommentar:

 

Eg har brukt Winamp som avspiller av lyd filer heilt siden Winamp blei tilgjennglig for allmennheten.

 

Da Winamp 3 vart lansert lasta eg ned versjonen og testa den litt ut.

Etter å ha brukt Winamp 3 i ein periode valgte eg å gå tilbake til Winamp 2.Dette fordi eg likte den betre.

 

Dette betyr ikkje at eg ikkje ser poenga til tommyb.Og eg kunne gjordt forandringane som tommyb vise døme på. Det ville heller ikkje tatt meg så lang tid å gjere desse endringane. Men,siden eg føler at Winamp 2.Dekker dei behova eg føler eg har no.Har eg ikkje følt behov for å gjere endringane.

 

Det er godt mulig at eg ville blitt meir fornøyd med Winamp 3 etter at endringane var gjordt,det kunne også hende at eg ville forlatt Winamp 2 heilt.

Lenke til kommentar
Hawk-Eye, har du mange album (jeg har rundt 600), er album-list plugin veldig mye bedre enn den playlist saken i winamp 3.

 

 

Husker ikke hvor mange album, 2 måneder siden jeg mista alt *snufs*

Men jeg får det sikkert snart tilbake fra en kompis som fikk alt av meg en måned før det skjedde :D

 

Tipper at det var rundt 4-500 album! Men nå har jeg brukt winamp 3 siden den kom ut så nå er jeg liksom inn i systemet og langt ute fra systemet til winamp 2, så jeg gidder nok ikke bruke winamp 2 med det første!

Lenke til kommentar
Like dårlig lyd i begge! Selv med plugins.

Bruk windows mediaplayer 9, da får hverafall litt bedre lyd.

Eller port iTunes til Windows!

 

vil si av egen erfaring at jeg ikke får bedre lyd enn winamp 2.81 med mad-plugin og foobar2000 (genial, liten player)

Kanskje det er hodetelefonene, höytalerne, forsterkeren eller lydkortet ditt som er dårlig da..

 

Den playern til PC som har gitt meg best lyd er Nero MediaPlayer tror jeg den heter. Men den er tragisk dårlig på playlist og det meste annet.

Lenke til kommentar

Har prøvd WA3, men gikk fort tilbake til 2.xx av to grunner:

 

1: WA 2.75 som jeg bruker kan justere volumet på systemet mitt uten at jeg behøver å krølle med volumkontrollen, noe WA 3.0 ikke kunne (ble nesten døv da highlight'en på mIRC slo inn mens jeg satt med hodetelefoner).

 

2: Dillet masse for å få j*velskapen til å hoppe videre i playlisten når den hadde spilt ferdig en melodi, noe WA 2.75 gjør helt av seg selv.

 

Dette er naturligvis bare småplukk, men siden jeg er ett ekstremt vanedyr så var det nok til at jeg kastet ut 3.0 og gikk tilbake til 2.75

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...