Gå til innhold

Winamp 2.xx vs Winamp 3.xx


Anbefalte innlegg

hei

er ny her og jeg tror jeg starter min første post med å spørre om winamp

det er mange jeg skjenner som sier at winamp 2.xx er bedre en winamp 3.xx og jeg sier alltid ja, det er sant (bare for å ikke være n00b som ikke vet hvorfor den ene er bedre enn den andre)

nå spør jeg hvorfor, er det noen her som vet

jeg kan tenke at winamp 3.xx bruker litt flere ressurser en winamp 2.xx men er det så stor forskjell at folk vil forsette å bruke den gamle istedenfor den nye

altså de som sier det har veldig gode pc kan de ikke unvære noen få extra ressurser?

 

PS: Flott Fourm og side :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min mening: Winamp 3 er stygt, selv med skins

 

Min erfaring; Winamp 3 lager helt for j'vlig lyd på anlegget mitt, men det holder tli små fise-anlegg. Videre er det dårlig med plugins (enhancer til 2.81 er et must).

 

Winamp 2.81: en negativ ting å si om den, shuffle-funksjonen funker veldig dårlig. ellers ingenting negativt.

 

Jeg liker (selvfølgelig) 2.81 best da...

 

PS: Velkommen til forumet inzyr!

Lenke til kommentar

Søkefunksjonen på 3.xx er borte. I alle fall fant jeg den ikke :D

Den tok over alle mediene, så jeg måtte spesifisere alle medietyper, slik at ikke alle filene på my shared folder ikke kom på winampen :evil:

 

Jeg sletta det samme dag jeg la det inn....Takk og pris for 2.xx :woot:

Lenke til kommentar
Søkefunksjonen på 3.xx er borte. I alle fall fant jeg den ikke :D  

Den tok over alle mediene, så jeg måtte spesifisere alle medietyper, slik at ikke alle filene på my shared folder ikke kom på winampen :evil:  

 

Jeg sletta det samme dag jeg la det inn....Takk og pris for 2.xx :woot:

Mmm.. Tåpelig argument. Det samme gjør Winamp 2.8x også da. Du må jo selvsagt fjerne det du ikke vil ha under installasjonen.

Sier vel nesten mer om deg enn om Winamp 3.xx i forhold til Winamp 2.8x.

 

Winamp 3 er styggere? Den er jo mer eller mindre prikk lik da!

Winamp 2.8x kan nok gjøre det meste Winamp 3.xx gjør, men ikke uten ekstra plugins. Og plugins tar mer ressurser. :p

Lenke til kommentar

Winamp 3 er tregere, endel funksjoner som er endret/fjernet (forferdelig når man er vant til 2.xx).. husker ikke alt jeg oppdaga, men fjerna det iallfall igjen ganske så kjapt. Winamp 2.81 er saker 8)

 

Winamp 2.8x kan nok gjøre det meste Winamp 3.xx gjør, men ikke uten ekstra plugins. Og plugins tar mer ressurser.

Hvis disse plugin'ene tar mer ressurser, vil jo det si at ekstrafunksjonene til Winamp 3.xx også gjør det. Og hvem vil ofre systemressurser på noe de kanskje ikke trenger? (jeg for min del bruker ikke en eneste ekstra plugin til Winamp 2.81, og er godt fornøyd. Derfor føler jeg samtidig at Winamp 2.81 går raskere enn Winamp 3.xx, fordi 2.81 ikke inneholder så mye dill i utgangspunktet.)

Lenke til kommentar
Min mening: Winamp 3 er stygt, selv med skins

Javel, det er din oppfatning, det sier mere om deg enn om programmet. Og som det blir sagt her er det ikke mye forskjell.

 

Det som er digg med v3 er at du får opp en liste til venstere i playlisten hvor du er ser di andre play listene. Det er genialt.

 

Jeg er også enig i at det følger med for mye stæsj du neste aldri bruker i v3.

 

Begge har både ulemper og fordeler. Så, smak og behag :wink:

Lenke til kommentar
Hvis disse plugin'ene tar mer ressurser, vil jo det si at ekstrafunksjonene til Winamp 3.xx også gjør det.

Selvfølgelig. Alt ekstra tar ekstra. Det vet jo alle.

Men du trenger jo ikke å installere alt dillet heller da.

 

Men hos meg så er lyden bedre i Winamp 3.xx enn i Winamp 2.8x.

 

Og hvem vil ofre systemressurser på noe de kanskje ikke trenger? (jeg for min del bruker ikke en eneste ekstra plugin til Winamp 2.81, og er godt fornøyd. Derfor føler jeg samtidig at Winamp 2.81 går raskere enn Winamp 3.xx, fordi 2.81 ikke inneholder så mye dill i utgangspunktet.)

Tja. Dette er vel opp til hver enkelt. Har du dårlig maskin så er vel Winamp 2.8x det beste valget. Skal du drive med mye multitasking mens du kjører Winamp så foreslår jeg du kjøper deg et Dual system.

 

Jeg har sagt det før i en lignende post, og jeg sier det igjen. Jeg kan drive på i Photoshop med ett 5-7MB bilde, herje på i 3D Studio Max samtidig som jeg spiller MP3 med Winamp 3, helt uten noen form for treghet, hakking eller andre tegn på lite ledige ressurser.

 

Personelig digger jeg Winamp 3 og har absolutt ingenting imot at den krever noen ekstra prosent med ressurser i forhold til Winamp 2.8x.

Nå er det en stund siden jeg brukte Winamp 2.8x, men den hadde vel ikke mulighet for flere Playlist oppe samtidig?

Lenke til kommentar
Winamp 3 er treg i oppstart. Jeg liker heller ikke at den nå spiller av videofiler. Winamp er og blir en musikkavspiller!

 

Dessuten er den buggy, klikker mye mer enn den gode gamle 2.8x.

Videofil avspilling trenger du ikke å installere. Les litt under installasjonen istedet for å trykke i vei som en gal mann.

 

Buggy? Wow.. den var ny. Min Winamp 3 har aldri klikka, så det er vel mer at du har et ustabilt system og at Winamp 2.8x kan virke mer stabilt fordi det er mindre avansert og "lettere".

Lenke til kommentar

vel, grunnen til at JEG bruker winamp 2 istedenfor 3 er følgende:

 

*winamp 2 har ved hjelp av tid skaffet seg maaange plugins, og jeg bruker en del av de. an en el annen grunn skulle seff ikke de funke i winamp3. teit. så dermed var d ut med winamp3 med en gang.

 

*det er hauger med skins til winamp2, men de funker seff ikke i winamp3, oxo teit. siden selve spilleren ser ganske så lik ut.

 

dette er ting som er uvurdelige for meg som winamp bruker, og takk gud for at de ikke har fjerna 2'ern. hvorfor kunne de ikke bare fortsatt på denne?, fiksa litt på lyden som noen klager over(ikke at jeg hører forskjell) lagt til de funksjonene som skulle til, valgfritt seff. og hatt èn bra spiller.

 

takk for meg...

Lenke til kommentar

Har også lagt Winamp3 på hylla til fordel for 2...

Grunnen var først og fremst at jeg hadde en plugin som jeg ikke kunne bruke til WA3. Dessuten virket den noe tregere i oppstart og det likte jeg ikke.

Virket også generellt ustabil. Kræsjet endel da jeg prøvde forskjellige skins.

Lenke til kommentar

Jeg bruker winamp 3 og ser at mange som svarer her har brukt winamp 3 i 2 minutter og så gått tilbake. Det meste dere trenger kan lastes ned fra WinAmp's sider.

 

Argumenter som holder mål:

-wa3 krever mer ressurser enn wa2.

Ja, for det gjør mer. Men dere trenger ikke installere alle komponentene.

-wa3 er mer ustabilt.

Ja, for det er et relativt nytt program mens wa2 har hatt god tid til å fjerne alle småfeil.

 

"Winamp 3.0 er stygt". Jeg kan ikke skjønne hvorfor, for jeg elsker wa3 skins. Men WinAmp 3 kan bruke alle WinAmp 2 skins; det er bare å installere et plugin for håndtering av wa2 skins. Mener å ha sett et på winamps sider. Eller hvis dere ikke ønsker å bruke et ekstra plugin kan dere rett og slett konvertere wa2 skins til wa3: http://www.morphedmedia.com/software.php

 

WinAmp 3 kan også bruke WinAmp 2 visualizations, et plugin finner dere her:

http://www.winamp.com/components3/detail.j...ponentId=122130

 

Trenger du dine gamle General eller DSP Plugins? Bruk Winamp 2x plugin manager. http://www.winamp.com/components3/detail.j...ponentId=118230

 

Det er en rekke komponenter som skal gi bedre lyd i winamp 3.

 

Jeg bruker winamp 3 til å spille av filmer. Mediaplayer er bloatware, og på min relativt treige maskin (celeron 800) har jeg problemer med lip sync på de fleste filmer i media player. Så ikke i winamp 3.

 

-tb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...