æLenn Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) OK - håper noen har gode råd før hodepinen kommer! Jeg har nylig skaffet meg en Roku SoundBridge (heretter SB) for å streame musikk trådløst til stua. Kjempeopplegg, og enheten funker akkurat som jeg ville - med ett viktig unntak. SB finner ikke Firefly mediaserver trådløst. Den finner alle andre mediaservere som jeg har prøvd trådløst, OG den finner Firefly når jeg kobler den til routeren med kabel. Har prøvd "alle tenkelige" innstillinger på trådløsruteren (en D-link DIR-635), UpNP og multicast er selvsagt enabled osv... Årsaken til at jeg er så fokusert på Firefly er at det, så vidt jeg kan se, er eneste serveren som streamer ogg OG som har søkefunksjon - iTunes, Windows media, TwonkyMedia, SqueezeCenter osv bommer alle på minst ett av de to kriteriene Diverse lignende diskusjoner på nett antyder at eneste løsning kan være å bytte ut routeren. Jeg håper i det lengste å unngå dette - pengeboka er ikke SÅ feit Jeg må si det også er ganske spesielt at det er en server som opplever problemer ingen av de andre gjør... Jeg er ikke HW eller nettverksekspert, så alle gode forslag fra dere kloke hoder mottas med takk! Endret 13. april 2008 av æLenn Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Om SB & DIR-655: Set to b/g or b only. Problems reported in b/g/n mode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå