Retr0 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Hei! Skal nå kjøpe meg ny bærbar data, som beskrevet i titel. Jeg skriver enkelt opp noen krav, så slipper jeg å gå så veldig mye detaljert inn på pc ens spekifikasjoner o.l -Den skal brukes til gaming og skole -Den må være rask -Den må ha god ytelse -Den må ha god grafikk og lyd -Den må ha grei til god batteri tid Det trenger ikke å følge med tillegsutstyr som mus,tastatur o.l Anbefalte opprativsystemer kan gjerne tas med, siden jeg ikke er kjent med så mange forskjellige, har bare hatt xp hittil. Prisen bør være fra 6000 og oppover. Vet dere om kommende PC-er eller noe jeg bør vente på, så gjerne si ifra! Sleng inn deres forslag og tips. Takk på forhånd Mvh. Yngve Endret 13. april 2008 av Retr0 Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) vil du ha ein heftig gaming PC anbefaler eg alienware: notebooks den dyraste koster omtrent 10k inkl. mva og frakt og den andre til ca. 9k desse er skikkelige kraft-pakkar med blu-ray leser til og med!! Endret 13. april 2008 av alliha Lenke til kommentar
Retr0 Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Trenger flere forslag! Pøs på med anbefalinger og erfaringer. Vil helst ha svar fra folk med greie på bærbare dataer, som vet hva de snakker om =) (Bra data Alliha, men trenger flere forslag... ) Lenke til kommentar
Frostie Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 (endret) Hei Jeg har nå hatt min Acer Aspire 5920G (T7300, GeForceM 8600GT) i ca. 7-8 mnd, og jeg er veldig fornøyd med min! Bruker den til det samme som du skal, skole og gaming, og til dette fungerer den helt fint PC-en har en 15,4" skjerm, noe som kanskje er for stort for noen, men som er akkurat lite nok for meg Jeg må dog si at byggekvaliteten er noe svak (man kan med litt kraft bøye hele ramma om man vil), men dette har ikke jeg hatt noe problem med. Jeg har mistet den to ganger i bakken (!) mens den har vært påslått, og det har gått helt fint. Denne PC-en selges overalt, så det er lett å få tak i den. Det er mange forskjellige konfigurasjoner med alt fra 7000 og oppover som pris. Her får du antageligvis det du betaler for om om du kjøper den billigste, selv om den også har et brukbart skjermkort til spilling. Jeg spiller WoW med alt av eyecandy på i høyeste oppløsning, og dette går helt fint. Men jeg regner med at spill som Crysis kan det gå verre med. Håper at du finner en PC som passer deg, uansett hva du velger, men jeg kan hvertfall anbefale deg Acer Aspire 5920G. xD EDIT: Medfølgende OS på denne PC-en er Vista Home Premium. Jeg har ikke hatt noen problemer med dette OS-et, men har lest at det kan være en del kluss med det. EDIT 2: Batterilevetiden på PC-en jeg har er meget god til å ha såpass god ytelse. Jeg får fortsatt tyna ut ca. 3 timer av batteriet når jeg sitter på skolen med nett, skriveprogram (OpenOffice), og andre programmer oppe samtidig. Lykke til! Frostie Endret 14. april 2008 av Frostie Lenke til kommentar
Retr0 Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Tusen hjertlig for godt svar, med mye utfyllende info. Har sett på denne, og vil egentlig kjøpe, men er litt usikker på denne, siden den har vært ute så lenge. Kommer det nye deler snart? Eller nye Acer dataer ? Vist ikke så tar jeg å oppgraderer Acer Aspire 5920G litt og slår til! Sleng gjerne inn flere forslag! Mvh. Yngve Lenke til kommentar
Retr0 Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 (endret) Bump Endret 14. april 2008 av Retr0 Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 ein venn av meg skal faktisk kjøpa acer aspire 5920 ikvell:) det er ein skikkelig god data og er absolutt anbefalt Lenke til kommentar
Frostie Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 (endret) Tusen hjertlig for godt svar, med mye utfyllende info. Har sett på denne, og vil egentlig kjøpe, men er litt usikker på denne, siden den har vært ute så lenge. Kommer det nye deler snart? Eller nye Acer dataer ? Vist ikke så tar jeg å oppgraderer Acer Aspire 5920G litt og slår til! Sleng gjerne inn flere forslag! Mvh. Yngve Vel, jeg har hørt rykter om 6920G (husker ikke hvor, eller når, men det kan vel googles xD) som antageligvis da kommer med de nye 45nm CPU-ene fra Intel. Dog veit jeg hverken når de kommer, eller hvor mye de kommer til å koste. Uansett om du skulle velge å vente, eller gå for 5920G, tror jeg du kommer til å bli fornøyd. Men et tips er å legge noen kroner i PC-en din, så har du god ytelse en stund Ellers så kan du jo ta en titt på Multicom.no. Noen av de bærbare PC-ene du kan bygge der virker jo spennende. Mitt råd er uansett at du går på flere sider, og i flere forskjellige butikker og ser hva du får for pengene. Ta deg litt tid, og bli fornøyd i stedet for å stresse, og ende opp med noe du kanskje ikke blir fornøyd med. EDIT: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=92126 - Se her ja xD 6920G, men med noe så sært som en 16" skjerm (blir kanskje stort?) Tror også at det skjermkortet er hakket under 8600GT serien, men kanskje på lik linje med GS? Ikke veit jeg. EDIT 2: Også var det meg og denne "editinga" da. Ser nå at 6920G veier 3,6 KG! Det er ganske mye for en PC som skal flyttes mye på. Regner med den skal det, siden du skal bruke den til skole? Frostie Endret 14. april 2008 av Frostie Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 har du kjøpt deg den nå? Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Ta en titt på Dell XPS m1530. Kan konfigureres som du vil, men til 7500 ved bruk av 10% rabattkupongkode blir prisen 7500 for: - Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer) - Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk - Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte) - 2,0 megapikslers kamera og Tuxedo-svart for CCFL-skjerm - 15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™ - Biometrisk fingeravtrykksleser med SVART preg - 2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024] - 250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk - NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne - Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare - 6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t) Lenke til kommentar
Retr0 Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Har kjøpt meg en multicom pc nå, men har ikke fått testa den enda... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå