Gå til innhold

Rimlig, men god, laptop

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal i løpet av en måned eller noe der omkring kjøpe meg en laptop. Jeg har ikke så mye peiling på dette, og trenger din hjelp.

PCen skal brukes mest til å spille CS (ikke nødvemdigvis på høyeste oppløsning og høyeste detaljnivå), internettsurfing, spille flash-spill (:p), chatting og lignende, og en gang i blant bruke litt Photoshop. Jeg vil ha en PC som ikke henger og treg, bare fordi jeg surfer, chatter (MSN) og hører på musikk samtidig. Forventer ikke at den skal svare på 0,02 sekunder, men ikke sånn at det tar 10 sekunder å åpne Opera, hvis du er på MSN, som denne PCen ofte kan bruke. (du har begge åpne, men er på MSN, og trykker på Opera på oppgavelinja).

Jeg har funnet en PC jeg liker. Link

Det jeg lurer på: Har noen erfaringer med PCen? Er det en god PC til prisen? Finnes det bedre PCer til samme pris? Finnes det en like god PC til en billigere pris?

Jeg har tenkt å bruke maks 7000 kroner.

Litt rotete, men på forhånd takk!

PS: Er en fordel at det er på PS.no, for jeg bor i Arendal, og likr ikke helt tanken på å sende en PC i posten.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PC-en ser god ut den. Ingen invendinger til den prisen. Det er et godt tilbud. Men en ting, du trenger ikke være redd for og sende PC-en i posten. Hvis den forsvinner så erstatter firmaet, eller posten den. Du må ikke betale noe.

Edit: PC-en funker utmerket til spill, og intel prosessorer er kjent for og være stillegående. Tviler på du kommer til og hørre noe som helst.

Endret av seidon
Lenke til kommentar

Jepp, vet det med posten. Er bare litt småkjedelig å måtte først vente en stund, før jeg kan konstantere at den er borte, og så vente enda lenger før jeg får den. Og hvis dden blir skada, så må jeg sende tilbake og styre. :p Greiest å bare kunne hente den på lageret, når jeg har den muligheten. Jeg føler meg ganske sikker på at det blir denne PCen, hvis ingen kommer med noen nye forslag som er bedre.

Lenke til kommentar

Liten advarsel: Om du noen gang skulle få problemer med Aceren din, ikke forvent noe mye hjelp fra "Acer Support". De gangene jeg har ringt dit virket de helt uinteresserte i å løse problemene jeg hadde, og generelt lite serviceeinnstilte.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sorry for dobbeltpost. Postet den samme Acer-modellen på et annet forum, der de mente jeg kom til å ha problemer med CS:S og aldri i livet ville klare Crysis på low settings. Crysis er ikke så viktig for min del. Samtidig listet han opp en bunke andre PCer. Jeg tenkte jeg skulle få en andre mening, og evt. noen anbefalinger fra dere.

Jeg har sagt at jeg kanskje kan strekke meg til 7500 kroner.

Toshiba til 6750,-

Acer til 6995,- Stor skjerm, men er egentlig i tvil om jeg vil ha 17"

Asus til 7495,-

HP til 6995,- 17"

Noen som har en formening om hvilken PC som funker best til CS:S, suring, MSN og litt photoshopping? Eventuelt andre PCer til ->7500

EDIT: Heller mest mot Toshibaen, pga. minne og skjermkort.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Hei.

Jeg skal i løpet av en måned eller noe der omkring kjøpe meg en laptop. Jeg har ikke så mye peiling på dette, og trenger din hjelp.

PCen skal brukes mest til å spille CS (ikke nødvemdigvis på høyeste oppløsning og høyeste detaljnivå), internettsurfing, spille flash-spill (:p), chatting og lignende, og en gang i blant bruke litt Photoshop. Jeg vil ha en PC som ikke henger og treg, bare fordi jeg surfer, chatter (MSN) og hører på musikk samtidig. Forventer ikke at den skal svare på 0,02 sekunder, men ikke sånn at det tar 10 sekunder å åpne Opera, hvis du er på MSN, som denne PCen ofte kan bruke. (du har begge åpne, men er på MSN, og trykker på Opera på oppgavelinja).

Jeg har funnet en PC jeg liker. Link

Det jeg lurer på: Har noen erfaringer med PCen? Er det en god PC til prisen? Finnes det bedre PCer til samme pris? Finnes det en like god PC til en billigere pris?

Jeg har tenkt å bruke maks 7000 kroner.

Litt rotete, men på forhånd takk!

PS: Er en fordel at det er på PS.no, for jeg bor i Arendal, og likr ikke helt tanken på å sende en PC i posten.

Kor kraftig er prosessoren i datamaskina du nevnar her? I GHz altså..

Lenke til kommentar

Det er eg usikker på, yackup. Eg har ikkje mykje peiling på datamaskinar og sånt.

Eg fant ein anna datamaskin, og eg lurte på kva dykk meiner du om den. Ein anna meinte at AMD-prossesorar er dårleg i laptoper og blir varme. Kva meiner dykk om den saka?

Link

EDIT: Og kva er dei fjernkontroll-tingane som ofte kommer med HP-maskinar?

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...