Gå til innhold

hjelp med skjerm Hertz

chil

Anbefalte innlegg

jeg har en 19 tommers ADI skjerm, denne er ikke så gammel å skal være av god kvalitet. jeg kjører 1024* 756 oppløsing, den sto orginalt på 60hz, når jeg øker den til feks 85 blir bildet merkelig og Uskarpa, masse små firkanter, jeg synes bilet i 60hertz ser veldig bra ut og er egentlig fornøyd men har hørt at det er farlig for øynene.....er det noe galt me skjermen og hva bør jeg gjøre?

takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du vant med 60Hz, merker du ikke så mye, men det er likvell skadelig for øynene... Hvis skjermen er av kvalitet, skal den i alle fall klare 85Hz @ 1280x1024.... Men hvis ikke burde du heller gå ned i oppløsning enn å kjøre på 60Hz. Kjør på over 60Hz en dag, og du skjønner hva jeg mener.

Forøvrig kjører jeg 100Hz @ 1600x1200 med Iiyama 454 Vision Master :woot:

Lenke til kommentar

Tviler på at det har vært produsert noen 19" skjerm som ikke klarer 1024x768 i 85 Hz. Hva som er galt med ADI-skjermen, aner jeg dessverre ikke. Har du prøvd med en annen PC eller byttet skjermkort? Hvis det gir samme resultat, ville jeg klaget til butikken hvor jeg kjøpte skjermen. Du har 5 års reklamasjonstid på skjermer.

Du bør uansett kjøre minst 85 Hz. Synes det virker rart at du ikke merker flimmer ved 60 Hz, som jeg personlig synes er helt forferdelig og ubrukelig, men følsomheten for flimring varierer jo fra person til person. Uansett: Selv om du ikke merker at det flimrer, vil du nok være mer utsatt for hodepine o.l. når du kjører så lav refresh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...